معرفی وکیل خانواده و وظایف آن

در امور حقوقی مسائل و مشکلات خانوادگی یکی از گرایشات مهم آن است و وکیل خانواده مسئول رسیدگی به این قسم پرونده

توسط ABESTANEWS در 10 اسفند 1400

در امور حقوقی مسائل و مشکلات خانوادگی یکی از گرایشات مهم آن است و وکیل خانواده مسئول رسیدگی به این قسم پرونده ها است. وکیل خانواده متخصص علاوه بر داشتن تجربه و دانش و اطلاعات به روز قانونی، باید تسلط لازم به مباحث شرعی و فقهی نیز داشته باشد زیرا شرع و فقه الگویی برای حقوق خانواده است. 

یک وکیل خانواده خوب باید علاوه بر داشتن علم و تجربه ،روحیه ای مسالمت جویانه داشته باشد تا بتواند به درستی و با انگیزه خوب به سراغ حل دعاوی برود و مسلم است یک وکیل دعاوی ملکی روحیه ی مناسبی برای حل مشکلات خانوادگی ندارد.

حضور وکیل خانواده در جلسات مشاوره

در پرونده های دعاوی خانوادگی لازم است چند جلسه مشاوره بین موکل و همسرش برگزار شود و در صورتی که طرف مقابل تمایلی به برگزاری جلسه مشاوره نداشته باشد، وکیل خانواده نمی تواند به برقراری صلح کمکی نماید.

پرونده های دعاوی خانوادگی جزء پرونده های معمول و ساده ی حقوقی نیستند چون اگر وکیل امور خانواده در برقراری صلح میان طرفین ناتوان باشد آسیب های جبران ناپذیر و شدیدی به بنیان خانواده و فرزندان مشترک و حتی خود زوجین وارد می شود. بنابراین لازم است شخصی که وکالت خانواده را به عهده می گیرد نهایت تلاش خود را برای ایجاد صلح میان زن و شوهر انجام دهد.

بخش دیگر این قسم پرونده ها این است که اگر زوجین به سازش نرسیدند میان آن ها توافقات لازم انجام شود، زیرا بخشی از این توافقات با راهنمایی وکیل خانواده به سود دو طرف است، هرچند که در اختلافات خانواده نه زن و نه شوهر پیروز واقعی میدان نیستند و هر دو دچار ضرر های جبران ناپذیری می شوند. 

چرا بهتر است به وکیل خانواده مراجعه کنیم؟

در پرونده های دعاوی خانواده هر چقدر طرفین لجاجت به خرج دهند همراه با بحث و اختلافات مالی هر کدام را به عدم انعطاف سوق می دهد و طرفین فکر می کنند در صورت بهره مالی بیشتر بردن پیروز اختلافات هستند اما این ها تصوری کاملا غلط است. پیروز واقعی در این گونه اختلافات کسی است که بتواند با مشاوره گرفتن از بهترین وکیل خانواده مشکلات را حل کند و سلامت روح و جسم‌ خود را حفظ نماید و تجربیات گذشته را پشت‌ سر بگذارد و شروعی جدید با فکری نو را آغاز کند.

مزایای استفاده از خدمات وکیل خانواده چیست؟

برای امور دعاوی خانواده، اخذ وکیل خانواده الزامی ندارد اما داشتن بهترین وکیل خانواده خالی از لطف نیست. بهترین وکیل خانواده در تهران می تواند در امور حقوقی و مشکلات خانواده زوجین را بسیار راهنمایی کند.

وکیل خانواده در تهران می تواند هریک از اعضای خانواده را از حقوق خود مطلع کند و تکالیفی که در زندگی مشترک دارند را بشناسند.

در ادامه از جمله مزایای وکیل خانواده متخصص را شرح می دهیم.

با حضور شخصی که وکالت خانواده را به عهده می گیرد، در دادگاه لزومی به حضور زوجین نیست زیرا ممکن است به سبب دلایلی هریک از زوجین علاقه ای به حضور در دادگاه نداشته باشند و یا حتی وقت نداشته باشند یا دیدن زوجین‌ باعث بالا گرفتن دعواها و...شود ، بنابراین وکیل خانواده خوب می تواند به بهترین نحو این امور را حل و فصل کند.

وکیل امور خانواده می تواند جهت خرید و فروش اموال منقول و غیر منقول به تنهایی با داشتن وکالت اقدام کند و مشاوره های مفیدی در این زمینه به زوجین بدهد.

ارائه ی مشاوره توسط وکیل خانوادگی در مسائل حقوقی مربوط به هریک از اعضای خانواده، در امور خانوادگی کمک بسیاری می کند. گاهی در بین اعضای خانواده نیز اختلافاتی رخ می دهد که وکیل خانوادگی می تواند به افراد مشاوره های مفیدی در این زمینه بدهد، مهمترین دعاوی خانوادگی، دعوا بر سر ارث و میراث و دیگر مشکلات است.

هزینه وکیل خانواده

راجع به هزینه وکیل خانواده نمی توان به طور قطع مبلغی را بیان کرد زیرا بسته به نوع پرونده و سختی ها و مشکلات مربوط به این دعاوی و مدت زمان رسیدن پرونده به نتیجه ، هزینه وکیل خانواده متفاوت است، به عنوان مثال هزینه طرح دعاوی طلاق، مهریه، نفقه با دعاوی بر سر حضانت فرزندان متفاوت است.

وکیل خانوادگی کیست؟

وکیل خانوادگی به شخصی می گویند که از طرف خانواده بابت رسیدگی به دعاوی حقوقی آن خانواده منصوب شده است. وکیل خانوادگی تنها در یک زمینه مخصوص فعالیت نمی کند بلکه در تمامی دعاوی حقوقی آن ها وکالت می کند.

مزیت داشتن وکیل خانوادگی چیست؟

مزیت داشتن وکیل خانوادگی این است که در صورت بروز هر گونه مشکل و یا اختلاف میان اعضای خانواده بدون اتلاف وقت برای پیدا کردن بهترین وکیل امور خانواده و روند عقد قرارداد، آن وکیل می تواند به راحتی به روند پرونده سریعتر رسیدگی کند.

برای داشتن وکیل خانوادگی باید قراردادی برای دنبال نمودن امور حقوقی اعضای خانواده و حق اقامه دعوا تنظیم نمود و به موجب آن کلیه اختیارات حقوقی به وکیل خانوادگی سپرده شود.

در پایان

بهتر است برای پی بردن و شناخت تخصص و حیطه کاری وکیل خانواده ، انواع دعاوی خانوادگی را به طور کامل بشناسیم و در صورت بروز انواع مشکلات حقوقی، امورات پرونده خود را به وکیل خانواده متخصص بسپاریم.

https://www.mag.cavack.com/%D8%AF%D8%B9%D8%A7%D9%88%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7/

آخرین مطالب