مراحل طلاق توافقی نکات ۱۴۰۱

  به طور کلی گرفتن تصمیم طلاق اقدام بسیار بزرگ و مهم نیست به خاطر اینکه افراد ممکن است پس از چند سال زند

توسط ABESTANEWS در 12 شهریور 1401

 

به طور کلی گرفتن تصمیم طلاق اقدام بسیار بزرگ و مهم نیست به خاطر اینکه افراد ممکن است پس از چند سال زندگی یا چند ماه زندگی در کنار یکدیگر به این نتیجه برسند که دیگر توانایی و امیدی برای زندگی در کنار هم ندارند به همین خاطر آینده برای زندگی مشترک خود متصور نخواهند شد و در نهایت تصمیم می گیرند که از یکدیگر طلاق بگیرند و جدا شوند. اما موضوع طلاق توافقی کاملا مجزا و متفاوت است زیرا در زندگی مشترک تنها یکی از همسران نیست که اقدام به جدایی می کند بلکه هر دو طرف یعنی زن و شوهر به اتفاق یکدیگر تصمیم می ‌گیرد جدا شوند و پس از آن برای جدایی اقدام می کنند. البته که ما امروز قرار است به صورت مفصل به طلاق توافقی و نکات مختلف آن بپردازیم بنابراین پیشنهاد می کنیم که تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

طلاق توافقی چه مراحلی دارد؟

در واقع هر جدایی و طلاقی شامل مراحل خواسته می‌ شود که باید هستم طبق مرحله های آن پیش رفت زیرا سر باز زدن از هر مرحله ای می تواند نتیجه پرونده را تغییر داده و آن را با مشکل روبرو سازد. ما نیز امروز می خواهیم مراحل طلاق توافقی را برای شما عزیزان عنوان کنیم از این رو توجه شما را به موارد زیر جلب نماییم:

·         در مرحله اول باید زن و شوهر به اتفاق یکدیگر تصمیم و طلاق و جدایی بگیرند.

·         در مرحله دوم می توانند به یک وکیل مراجعه نمایند.

·         در مرحله سوم توصیه ما این است که به اتفاق وکیل یک شکایت نامه جهت دادخواست طلاق از یکدیگر تنظیم کنند.

·         در مرحله بعد شرکت در تمام جلسات دادگاه پیشنهاد می شود.

·         و در نهایت باید قاضی دادگاه را متقاعد کنید که تمایل به جدایی دارید.

قطعاً در این صورت به هدف خود که همان طلاق و جدایی است خواهید رسید.

نکات مختلفی در مورد طلاق توافقی که باید به آن ها توجه کنید

زمانی که زن و شوهر به صورت توافقی تصمیم به طلاق و جدایی از یکدیگر می گیرند باید توجه داشته باشند که قبل از ورود به دادگاه به طور کامل به توافق برسند این توافق تنها به جدایی و طلاق ختم می شود بلکه به حق و حقوق زن و مرد هم اختصاص دارد. بنابراین باید حتماً بر سر مسائل مختلفی همچون نفقه و مهریه و حضانت فرزندان و اجرت المثل و حتی اموال مشترک و مختلف به توافق برسید. به همین خاطر ممکن است به توافق رسیدن و بحث کردن بر سر موضوعات کمی به طول انجامد از این رو توصیه ما این است که قبل از اقدام به دادخواست طلاق و شرکت در جلسات مختلف دادگاه حتماً این موارد را مورد بررسی و توجه قرار دهید در این صورت قاضی پرونده  حکم طلاق را سریعتر از آنچه فکر می ‌کنید صادر خواهد نمود.

وکیل طلاق توافقی

از جمله نکاتی که باید در مورد طلاق توافقی به خاطر داشته باشید این است که حتما به یک وکیل مراجعه کنید ممکن است در ابتدا با خود فکر کنید که وجود وکیل چندان تاثیری ندارد زیرا شما به توافق رسید اما در این مورد کاملاً سخت در اشتباه هستید زیرا وکیل طلاق توافقی در این زمینه پرونده های بسیار زیادی را به سرانجام رسانده و علاوه بر آن به مسائل حقوقی تسلط کامل دارد و می تواند با استفاده از ماده و تبصره های قانونی مختلف و بیان شیوا و رسا در دادگاه قاضی پرونده را ترغیب کند که هر چه سریع تر حکم طلاق را صادر نماید در این صورت جلسات دادگاه دیگر طولانی نخواهد شد و شما زود تر از آن چه فکر کنید به هدف خود که همان جدایی است می رسید. البته که در انتخاب وکیل هم باید نهایت دقت را به خرج دهید.

یافتن بهترین وکیل طلاق توافقی

خوشبختانه افراد بسیار زیادی در کشور ما وجود دارند که تحصیلات عالیه خود را در زمینه مسائل حقوقی در بهترین دانشگاه‌ های کشور گذرانده اند بنابراین می ‌تواند بهترین خدمات را در اختیار شما قرار دارند زیرا آن ها مدرک وکالت دارند و می توانند وکیل پرونده طلاق توافقی شما باشند. قطعاً یافتن و پیدا کردن وکیل طلاق توافقی برای شما چالش بزرگ به نظر می رسد از این روش می توانید با مراجعه به سایت ما با بهترین وکیلان که در حرفه خود کاملاً با تجربه و با سابقه هستند بهره مند شوید زیرا آن ها مهارت از تعداد بسیار زیادی در به ثمر رساندن پرونده های مختلف و طلاق دارند بنابراین شما می توانید برای مشاوره حقوقی با آن ها وقت بگیرید. برای مطالعه به صفحه منبع مراجعه کنید.

 

آخرین مطالب