ماهیت واقعی وی پی ان و فیلتر شکن ها

در این مقاله به موضوع ماهیت واقعی وی پی ان و فیلتر شکن ها می پردازیم.دیگر تمامی کاربران اینترنت با فیلترشکن و

توسط ABESTANEWS در 1 بهمن 1399

در این مقاله به موضوع ماهیت واقعی وی پی ان و فیلتر شکن ها می پردازیم.

دیگر تمامی کاربران اینترنت با فیلترشکن و کاربرد و عملکرد آن آشنا هستند. اما واقعا فیلتر شکن چیست و با چه هدفی به کار گرفته می شود؟ خیلی از افراد از فیلتر شکن به عنوان نرم افزاری که محدودیت ها ی موجود برای دسترسی به یک سایت را برطرف می کند یاد می کنند. اما واقعا به این شکل نیست و فیلتر شکن در ابتدا با این هدف طراحی نشده است. فیلترشکن در واقع رم افزاری است مه اتصال امن را برای شما فراهم می کند.

انواع فیلتر شکن ها(وی پی ان ها)

خیلی از شما حتما تا الان اقدام به خرید وی پی ان کرده اید. وی پی ان یکی از انواع فیلتر شکن های موجود است. به غیر از این مورد می توان به پروکسی ها نیز اشاره کرد که در گروه فیلترشکن ها قرار دارند.

نحوه عملکرد فیلتر شکن ها

در استفاده از فیلتر شکن ها شما در ابتدا به سرور آن وصل می شوید و سپس این سرور به عنوان یک واسطه عمل می کند و شما می توانید اطلاعات خود را در بستری امن ارسال نمایید. در واقع این فیلتر شکن ها سعی دارند تا فضای نا امن اینترنت را برای شما امن کنند و تا حد زیادی هم موفق هستند. اما این در صورتی است که خیلی افراد از این برنامه های برای رفع محدودیت سایت ها استفاده می کنند. اگر چه که این برنامه در ابتدا به این هدف طراحی نشده است. 

اما آیا در استفاده از این فیلتر شکن ها امنیت شما تامین است؟

در استفاده از فیلتر شکن ها در ابتدا شما به سرور آن فیلتر شکن وصل می شوید و سپس اطلاعات شما منتقل می شود. در واقع می توان گفت این به این معناست که اطلاعات شما در اختیار سرور قرار می گیرد. بنابراین اگر اطلاعات شما برای شما مهم نیست این نرم افزار می تواند برای شما امن باشد.    


همه فیلتر شکن ها به مانند هم هستند؟

هر شرکت سرویس خاص خود را دارد و در جزئیات خاصی را در اختیار کاربران خود قرار می دد. بنابراین نمی توان گفت که همه وی پی ان ها یک چیز هستند. فیلتر شکن ها با توجه به سرویسی که در اختیار کاربران خود قرار می دهند متفاوت هستند. هر شرکت ممکن است بر روی یک چیز خاصی مانور بدهد. برای مثال یک شرکت ممکن است که بر روی امنیت بیشتر کاربران برای فعالیت در فضای اینترنت مانور بده و یه شرکت ممکن است تا برای دسترسی کاربران به محتوا های محدود شده برنامه ریزی کند. بنابراین این دیگر به استراتژی های شرکت مربوط خواهد بود.

اما با استفاده از فیلتر شکن در مقابل تمام خطرات ایمن خواهیم بود؟

اگر شما هم قصد خرید فیلتر شکن دارید حتما باید به موارد متفاوتی توجه داشته باشید.این نرم افزار نقش ویروس کش را در کامپیوتر شما ندارد و تنها اتصال امن برای شما در اینترنت ایجاد می کند. در واقع این به این معناست که در استفاده از این نرم افزار شما در برابر ویروس ها و بد افزار ها ایمن نخواهید بود و ممکن است در دانلود این موارد کامپیوتر شما به ویروس مبتلا شود. بنابراین استفاده و نصب ویروس کش برای کامپیوتر شما ضروری است و فیلتر شکن نقش آن را اجرا نمی کند.

با این حال خیلی از افراد بر این باور هستند که کامپیوتر و یا گوشی تلفن آنها دچار حمله اینترنتی نمی شود و از استفاده آن خودداری می کنند. افراد تنها فکر می کنند که افراد سرشناس در دام این مواد قرار می گیرند و باید بگم که اصلا به این شکل نیست و در خیلی از موارد مشاهده شده است که افراد عادی دچار چنین مشکلی شده اند. حتی بدون تردید می توان گفت که تعداد این افراد خیلی بالاتر از افراد سرشناس است. بنابراین استفاده از این ابزار قدرتمند را برای ایمنی بیشتر حین استفاده از اینترنت فراموش نکنید.    

آخرین مطالب