قهوه چیست ؟ طرز تهیه قهوه به روش مدرن

قهوه یک دانه بسیار محبوب است که از یک تیره گیاهان گلدار از خانواده رونازیان است که در مناطق استوایی رشد می کند

توسط ABESTANEWS در 4 اردیبهشت 1400

قهوه یک دانه بسیار محبوب است که از یک تیره گیاهان گلدار از خانواده رونازیان است که در مناطق استوایی رشد می کند. طول این درخت از 3 تا 10 متر است و 3 تا 5 سال پس از کاشت زمان می دهد.

این گیاه دارای گلهای سفید و معطر است که شباهت زیادی به گل های یاس دارد. قهوه آمار جالبی از خود به جای گذاشت.

بعد از روغن دومین نوشیدنی محبوب است و بعد از آب دومین نوشیدنی است. از هر چهار نفر در جهان یک نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم با آن سر و کار دارد و 40٪ قهوه جهان در برزیل پرورش می یابد.

روزانه 2.25 میلیارد لیوان قهوه در جهان مصرف شده و دو سوم آمریکایی ها روزانه یک فنجان قهوه می نوشند که در مقایسه با فنلاندی ها زیاد نیست و متوسط ​​مصرف آنها سه برابر بیشتر است.

بدیهی است که قهوه یک نوشیدنی مهم است ، اما قهوه چیست؟ آیا می دانید چه می نوشید؟

قهوه چیست ؟

قهوه یک کلمه انگلیسی برای قهوه است. قهوه نام شهری در اتیوپی است که کلمه عربی آن سر یا سر است.

گیاه قهوه درختی سبز رنگ است که توت قهوه ای است که گیلاس قهوه نیز نامیده می شود.

پس از جمع آوری گیلاس های قهوه از درخت قهوه ، گوشت میوه از دانه سبز داخلی جدا می شود.

به این دانه ها قهوه خام می گویند قهوه سبز. حالا که دانستید قهوه سبز چیست ، بگذارید اضافه کنیم که قهوه از سبز به سیاه (قهوه ای سوخته) بو داده است.

مقدار و شکل بو دادن باعث تغییر عطر ، طعم ، اندازه ، سختی و شکنندگی قهوه می شود.

Robusta و Arabica از قهوه های پرمصرف در جهان هستند و به طور گسترده ای پرورش می یابند.

وقتی دانه های قهوه به میزان دلخواه آسیاب می شوند ، از آنها در تولید نوشیدنی استفاده می شود.

فواید و مزایای قهوه

همانطور که در بالا گفتم ، کشت قهوه به طور کلی در کشورهای استوایی کشت و مصرف می شود.

آمریکای مرکزی و جنوبی ، آفریقای شرقی ، جزایر کارائیب مناطق بزرگ تولید قهوه هستند که هر کدام به کشورها و قطعات کوچک تقسیم می شوند.

قهوه تولید شده در هر منطقه با توجه به تفاوت در ارتفاع ، آب و هوا و فاصله از خط استوا متفاوت است.

بسیاری از کشورها تولید و محصولات قهوه خود را به بازار عرضه می کنند. مهمترین و تولید کننده ترین کشورها عبارتند از: برزیل ، ویتنام ، کلمبیا ، اندونزی ، اتیوپی ، هند ، هندوراس ، اوگاندا ، مکزیک و گواتمالا.

بیماری آلزایمر را کاهش دهید


شواهد قابل توجهی وجود دارد که نشان می دهد مصرف کافئین می تواند از افراد در برابر بیماری آلزایمر محافظت کند.

خطر خودکشی و افسردگی را کاهش دهید

یک مطالعه 10 ساله بر روی 86000 پرستار زن ، کاهش خطر خودکشی در بین افراد قهوه خور را نشان می دهد. مطالعه دیگر دانشکده بهداشت عمومی هاروارد نشان داد که زنانی که چهار فنجان یا بیشتر فنجان قهوه می نوشند ، 20 درصد کمتر در معرض افسردگی قرار دارند.

http://cafe70.ir/

محافظت در برابر پارکینسون

ویژگی دیگر قهوه نشان می دهد که حتی وقتی عوامل ژنتیکی وارد عمل می شوند ، نوشیدن قهوه خطر پارکینسون را کاهش می دهد.

افراد قهوه نوشابه کمتر به بیماری قلبی مبتلا می شوند

محققان کره ای دریافتند علاوه بر رژیم غذایی سالم ، کسانی که 3 تا 5 فنجان قهوه در روز می نوشند ، علائم اولیه بیماری قلبی کمتری دارند.

قهوه خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد

حتی مصرف متوسط ​​قهوه می تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را تا 26٪ کاهش دهد. این مزیت محافظتی با مصرف بیشتر افزایش می یابد.

https://farscoffee.ir/

طرز تهیه قهوه نسل سوم

تحقیقات دانشمندان نشان داده است که قهوه به دلیل داشتن اسید کلروژنیک موجود در آن ، خطر ابتلا به سرطان کبد را تا 49٪ کاهش می دهد و وجود منیزیم و پتاسیم در قهوه با از بین بردن افسردگی از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند.

با این حال ، ممکن است بسیاری از افراد قهوه ننوشند ، اما دم قهوه بدون قهوه بسیار آسان است.

در روش اول ، باید (مقدار آب مورد نیاز) را روی حرارت قرار دهیم تا به نقطه جوش برسد ، در مرحله بعدی مقداری قهوه را در یک کاسه قرار می دهیم ، آب جوش را به قهوه اضافه می کنیم و 3 دقیقه صبر می کنیم.

برای دم قهوه پس از دم کشیدن قهوه ، می توانیم مایع قهوه را از صافی صاف کرده و در لیوان یا لیوان سرو کنیم.

در روش دوم ، باید مقداری آب در یک کاسه بریزیم تا به نقطه جوش برسد و سپس حدود 2 قاشق غذاخوری قهوه را در فیلتر قهوه (یا هر وسیله ای که قهوه را رد نمی کند) بریزیم.

سپس فیلتر قهوه را باید در یک فنجان یا لیوان قرار دهید و مقدار لازم آب جوش را روی قهوه اضافه می کنیم. حدود 3 تا 4 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد و آماده سرو شود.

https://cafeasemun.ir/

تاریخچه قهوه

قهوه ، به لاتین به قهوه معروف است ، نوشیدنی با رایحه ای متفاوت است که از دانه های بو داده قهوه یا گیلاس قهوه تهیه می شود.

میوه سر (که به آن گیلاس نیز گفته می شود) روی درخت سر رشد می کند. این میوه که در بیش از 71 کشور جهان به ویژه در کشورهای نزدیک به خط استوا پرورش داده می شود دارای گلهای بسیار زیبا و سفید شیری شبیه گلهای یاسمن نیز می باشد.

درخت قهوه به گیلاس ها زمان می دهد تا باردهی کنند. انواع مختلفی از این گیلاس ها وجود دارد و هر منطقه با توجه به شرایط آب و هوایی رشد می کند.

خود گیلاس به چهار قسمت مختلف بریده می شود و در آخر بذرها ابتدا هسته ها را بو داده (بو داده) سپس به صورت پودر درآورده و استفاده می کنند.

از گیلاس قهوه برای تهیه نوشیدنی هایی استفاده می شود که گیلاس ابتدا با استفاده از خشک کن های مخصوص به نام kasara دم می شود.

https://coffeest.ir/

آخرین مطالب