فیلتر کابین را بیشتر بشناسیم!!

فیلتر کابین را بیشتر بشناسیم!! برخی از قطعات خودروها مصرفی بوده و به تعویض احتیاج دارد، برخی دیگر ثابت بوده و

توسط ABESTANEWS در 27 خرداد 1400

فیلتر کابین را بیشتر بشناسیم!!

برخی از قطعات خودروها مصرفی بوده و به تعویض احتیاج دارد، برخی دیگر ثابت بوده و تا آخر عمر با ماشین باقی‌مانند. فیلترهای به کار رفته در ماشین اغلب بار تصفیه را به دوش می‌کشد و موتور، داخل کابین و سایر قطعات را از آلودگی‌های بیرونی حفظ می‌کنند. شما می‌توانید انواع فیلتر نظیر فیلتر روغن، هوا و کابین را به آسانی از تاپیک کالا تهیه کنید.

 

اگر در فضای داخلی ماشین خود بوی نامطبوعی احساس می‌کنید یا شاهد ورود بیش از حد گردوغبار به داخل خودرو هستید، بهتر است نگاهی به فیلتر کابین خود بیاندازید. فیلتر کابین همانطور که از اسمش مشخص است وظیفه‌ی تصفیه‌ی هوای ورودی به داخل کابین را دارد. این هوا از طریق سیستم‌های سرمایش و گرمایش وارد فضای خودرو می‌شوند و به آن فیلترهای بخاری یا فیلتر اتاق نیز گفته می‌شود. کلان‌ شهرهایی که درگیر ترافیک و آلودگی هوا هستند، آلاینده‌های موجود در هوا گاهی بیشتر از مقدار مجاز می‌شون. این آلاینده‌ها از طریق بخاری یا کولر وارد فضای کابین می‌شوند. در صورتی که فیلتر کابین کهنه باشد یا درست عمل نکند  ذرات گردوغبار و مواد میکروسکوپی وارد فضای کابین می‌شود و بیماری‌های تنفسی و آلرژی را به وجود می‌آورد. بنابراین تعویض فیلتر کابین از جمله کارهایی است که باید به صورت منظم انجام شود. 

زمان تعویض فیلتر کابین به عوامل گوناگونی نظیر میزان آلودگی هوا بستگی دارد. اما اگر احساس کردید جریان هوا به خوبی در کابین جریان پیدا نمی‌کند و یا کولر کارایی پایینی دارد به معنی کثیف بودن فیلتر است تیره شدن فیلتر نیز از نشانه‌های تعویض آن است. 




آخرین مطالب