فناوری چاپ سه بعدی جدید می تواند یک تغییر بازی برای طراحی و ساخت خودرو باشد

اختلال زمانی اتفاق می افتد که ما انتظارش را نداریم. کسی با ایده "به اندازه کافی دیوانه" آن را دنبال می کند تا

توسط ABESTANEWS در 8 مهر 1401

اختلال زمانی اتفاق می افتد که ما انتظارش را نداریم. کسی با ایده "به اندازه کافی دیوانه" آن را دنبال می کند تا به نتیجه برسد و ناگهان جهان تغییر می کند. و معمولاً این حول یک نیاز برآورده نشده مشتری، صنعت یا هر دو شکل می‌گیرد.

جالب اینجاست که به نظر می‌رسد چنین اختلالی به حداقل درب خودرو رسیده است: چاپ سه‌بعدی تخته‌های مدار. و زمان‌بندی نمی‌تواند بی‌نقص‌تر باشد: درست در شرایطی که خودروسازان کنونی در تلاش هستند تا خودروهای نوآورانه و برقی را به سرعت به بازار عرضه کنند، در حالی که مشکلات زنجیره تامین فراوان است و ترکیبی از تورم یا رکود مانند یک طوفان تندری با صداهای دور جلوه می‌کند. و اگرچه مقالات فالگیر در مورد اختلالات پرینت سه بعدی احتمالاً تا به حال شبیه گریه های مرغ کوچولو هستند، این فناوری به اندازه کافی دیوانه به طراحی و ساخت قدیمی با اختلالاتی برای سرعت در بازار، ارتقاء طراحی و کنترل لوازم نزدیک می شود.

مفهوم "سرعت به بازار" همیشه مورد توجه چاپ سه بعدی بوده است: نمونه های اولیه را به سرعت ایجاد کنید، ترجیحات مشتری را با استفاده از تجربه کاربر ناب یا سایر روش ها یاد بگیرید، و به یک راه حل بهبودیافته تکرار کنید. اما چنین چابکی به طور سنتی برای محفظه ها، براکت ها یا فناوری های خارج از خودرو (به عنوان مثال، سرورهای در حال اجرا نرم افزار) در دسترس بوده است. تعویض بردهای مدار هنوز 8-10 هفته نیاز دارد. و بنابراین کلیشه "ما آن را در نرم افزار تعمیر خواهیم کرد" به یک قاعده تبدیل شد: معماری نیمه کاره را حفظ کنید و به نوعی راه حل های 3d را با استفاده از بخش های انعطاف پذیرتر سیستم حفظ کنید. عادت زنانه.

با این حال، چاپ سه بعدی یک برد مدار جدید اکنون می تواند در عرض سی (30) ساعت انجام شود، در نتیجه به تیم اجازه می دهد تا تاخیر و عملکرد سیستم را سریعتر آزمایش کند و معماری را تکرار کند. Zivi Nedivi، رئیس Nano Dimension، یک شرکت چاپ الکترونیک تولیدی افزودنی (AME) می‌گوید: «علاوه بر تغییر ساختار هزینه برای تولید در مقیاس کامل، سیستم‌های افزودنی به طراحان آزادی بیشتری برای نوآوری و تکرار می‌دهند. این به تسریع چرخه‌های طراحی و توسعه برای دستگاه‌های الکترونیکی با عملکرد بالا یا Hi-PED کمک می‌کند. آنچه معمولاً ممکن است یک دوره دو ماهه برای تولید یک برد مدار تمام شده باشد، AME می تواند در کمتر از دو روز تولید کند، بنابراین به کاهش قابل توجه زمان چرخه کلی کمک می کند. وقتی نوآوری به چندین دور از چرخه های تکراری بستگی دارد، این پس انداز بسیار قابل توجه است."

شاید بخش جذاب‌تر این فناوری برای خودرو: مهندس بسته‌بندی دیگر محدود به تخته‌ای مستطیلی و مسطح نیست که در مکان‌های خاصی قرار می‌گیرد (مانند ستون A، ستون فرمان)، و مهندس سازه دیگر مانند آن نیست. نگران نیروهای ارتعاشی و کششی که طرح های سنتی را آزار می دهد. شما یک جعبه می خواهید؟ یا لانه زنبوری؟ یا هر شکلی که برای وسیله نقلیه بازسازی شده کار کند؟ از همه استقبال می‌شود و این انعطاف‌پذیری به ادغام‌های منحصربه‌فرد، وزن کمتر، دوام بهتر و مجموعه‌ای از ارزش‌های پیشنهادی اجازه می‌دهد. ندیوی می گوید: «بردهای مدار تولید شده توسط AME را می توان در شکل ها و اندازه های بی شماری پیکربندی کرد. این ایده‌آل برای طراحی سریع ماشین‌ها، به‌ویژه با شکل‌های منسجم، به عنوان مثال، جنبه‌های گرد است.»

منابع: diseñador de maquetas 3d

آخرین مطالب