فرش مدرن

  فرش از آن دسته کالاهای ارزشمندی است که معمولا برای خرید آن وقت بسیاری را صرف می کنیم. گاهی اوقات هزینه

توسط ABESTANEWS در 7 شهریور 1400

 

فرش از آن دسته کالاهای ارزشمندی است که معمولا برای خرید آن وقت بسیاری را صرف می کنیم. گاهی اوقات هزینه بسیار زیادی را صرف خرید آن می کنیم.مانند فرش های دستباف و گاهی مطابق با دکوراسیون منزلمان، به سراغ فرش ماشینی مدرن می رویم .

 گاهی اوقات فرش های اصیل ایرانی به گل و بته و طرح های اسلیمی را ترجیح می دهیم و گاهی اوقات برای اتاق کودک دلبندمان به طرح های عروسکی و کارتونی وری می آوریم .

در این میان فرش مدرن با توجه به نوین بودنش نوع خاصی از فرش است که با هر دکوراسیونی هماهنگ نمی شود . به همین دلیل در خرید فرش مدرن، حتما دقت لازم را به خرج بدهید.

در این مقاله می خواهیم به بررسی قیمت فرش ماشینی مدرن و عوامل موثر بر آن را با هم بررسی کنیم.

 

فرش مدرن

فرش مدرن چیست ؟

فرش مدرن یک دسته از فرش های ماشینی جدید محسوب می شود که به تازگی طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است .

این فرش های بر پایه مدرنیته طراحی می شوند پس با این اوصاف بایستی اولین نکته ای که در خرید فرش ماشینی مدرن باید به آن توجه کرد این است که آیا دیدگاه و اعتقاد ما با مدرنیته هماهنگی و همخوانی دارد ؟ که اگر همخوانی نداشته باشد، ممکن است که در مدت زمان کوتاهی، بتواند برای ما جذاب باشد ولی به مرور زمان، فرش مدرن جذابیتش را برای ما از دست می دهد.چرا که ما از ابتدا با جهان بینی مدرنیته موافق و همراستا نبودیم.

دومین مساله ای که در خرید فرش مدرن باید به آن توجه کرد این است که، آیا دکوراسیون منزل ما بر اساس اصول مدرنیته چیدمان شده است ؟

اگر این طور نباشد، استفاده از فرش مدرن در یک دکوراسیون سنتی و یا کلاسیک، به سان یک وصله ناجور همیشه خودنمایی می کند و نمی تواند نظر بنندگان ومهمانان ما را به خود جلب کند بلکه برعکس می تواند روی ذهن حاضران اثر منفی نیز بگذارد چرا که چشم بیننده دچار تناقض می شود. از یک طرف چشمش دکوراسیون سنتی یا کلاسیک منزل ما را می بیند از رنگ یا کاغذ دیواری منزل گرفته تا نوع و سبک مبل هایی که ازآن ها استفاده می کنیم، بعد ناگهان چشمش به فرش مدرن زیر پایش می افتد که هیچ ربطی به به دکوراسیون ندارد و این حسی منفی در مخاطب ایجاد می کند.

نکته بسیار مهم بعدی در خرید فرش مدرن، توجه به قیمت فرش مدرن است. که ما در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

قیمت فرش مدرن

قیمت فرش ماشینی مدرن نیز مانند سایر فرش های ماشینی به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. که ما در اینجا به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

1-      شانه فرش مدرن:

هر چه فرش مدرن موردنظر دارای شانه بیشتری باشد، قیمت بالاتری دارد. بدین ترتیب فرش مدرن 1500 شانه از فرش مدرن 700 شانه گران تر خواهد بود .

*شانه به معنای تعداد گره های موجود در یک متر از عرض فرش است. یعنی یک فرش مدرن 700 شانه در 10 سانتی متر از عرض خود 70 گره و در یک متر از آن 700 گره خواهد داشت.

2-      تراکم فرش مدرن:

تراکم که به معنای تعداد گره های موجود در یک متر از طول فرش مدرن است، یکی دیگر از عوامل اثرگذار بر قیمت فرش ماشینی مدرن است .

به این معنا که با افزایش تراکم فرش، شاهد افزایش قیمت فرش مدرن هستیم .

مثلا فرشی با تراکم 3600 بسیار گران تر از فرش مدرنی با تراکم 1600 است.

3-      جنس الیاف استفاده شده در فرش مدرن:

یکی از نکات مهم هنگام خرید فرش ماشینی مدرن، توجه به الیاف آن است.

به طور مثال اگر الیاف فرش مدرن شما، اکریلیک هیت سِت شده باشد، فرش شما مقاوم تر، نرم تر و راحت تر خواهد بود و چنانچه جنس آن ها از پلی استر باشد، سبک تر خواهد بود و شستشو و حمل و نقل آن راحت تراست.

پس حتما محل استفاده از فرش، سن و سال و وضعت جسمانی  کسانی که از آن فرش استفاده می کنند را حتما د رنظر بگیرید و سپس اقدام به خرید فرش ماشینی مدرن نمایید.

توجه کنید که الیاف اکریلیک هیت سِت شده، از الیاف پلی استری گران قیمت تر هستند.

4-      برند تولید کننده فرش مدرن:

برند تولیدکننده فرش، تاثیری مستقیم بر قیمت آن دارد. چرا که برندی که برای خود نامی در حوزه تولید فرش مدرن دست و پا کرده است، احتمالا از الیاف و مواد اولیه بهتری استفاده می کند و تا حدودی اعتماد و اطمینان خریدار را می تواند جلب کند.

برندهایی مانند فرش محتشم، فرش تاپ، فرش برنتین و...از معروف ترین برندهای تولیدکننده فرش ماشینی مدرن هستند.

5-      متراژ فرش مدرن:

این پارامتر از واضح ترین فاکتورها در قیمت فرش ماشینی مدرن است . هچه متراژ افزایش یابد، قیمت فرش مدرن نیز افزایش می یابد.

توجه کنید که فاکتورهای بسیار دیگری می توانند در قیمت فرش مدرن اثرگذار باشند، که ما از جهت حفظ اختصار این مقاله از آوردن آن ها خودداری می کنیم.

 

آخرین قیمت فرش مدرن در بازار

در این قسمت آخرین قیمت فرش مدرن را با هم می بینیم .

لازم به ذکر است که این قیمت ها، با توجه به تخفیف های لحاظ شده در سایت دکتر فرش است و پس از حذف تخفیف ها، طبیعتا شاهد افزایش قیمت خواهیم بود.

قیمت فرش مدرن 1 در 1.5 متری: حدود 990 هزار تومان

قیمت فرش مدرن 1.5 در 2.25 متری: از 2 میلیون و29 هزار تومان تا حدود 2 میلیون و 200 هزار تومان

قیمت فرش مدرن 6 متری: از حدود 3 میلیون و 613 هزار تومان تا حدود 4 میلیون و 153 هزار تومان

 

محبوب ترین فرش های مدرن

در این قسمت با توجه به آنچه که در آبدوس نیوز آمده است، برخی از پرفروش ترین و محبوب ترین فرش های مدرن موجود در بازار را باهم بررسی می کنیم تا بتوانیم بین این همه تنوع طرح و رنگ در بین فرش های مدرن، کمی بهتر و راحت تر تصمیم گیری و انتخاب نماییم.

فرش مدرن محتشم کد 100409

فرش مدرن محتشم کد 100408

در نهایت پیشنهاد ما به شما این است که شما حتما سلیقه شخصی خود و اعضای خانواده را در کنار دکوراسیون فعلی منزل ببینید. چنانچه خرید فرش مدرن با آن ها تطبیق داشت، می توانید با خرید فرش مدرن به خاص بودن منزل تان بیش از پیش کمک کنید و جذابیت دکوراسیون منزل را برای مهمان ها و هر کسی که برای دفعه اول به منزل شما می آید را دوچندان نمایید.

 

آخرین مطالب