عمل بای پس معده چیست

جراحی بای پس معده و سایر جراحی های کاهش وزن می توانند سیستم گوارشی را تغییر داده و مقدار غذای مصرفی یا جذب موا

توسط ABESTANEWS در 23 فروردین 1400

جراحی بای پس معده و سایر جراحی های کاهش وزن می توانند سیستم گوارشی را تغییر داده و مقدار غذای مصرفی یا جذب مواد مغذی را محدود کنند. بعضی اوقات هر دو این اثرات را برای کمک به کاهش وزن ترکیب می کنند. جراحی بای پس معده یا سایر جراحی های کاهش وزن زمانی انجام می شود که رژیم و ورزش به خوبی کار نکند یا فرد به دلیل اضافه وزن دچار مشکلات جدی بهداشتی شود.

انواع مختلفی از جراحی های کاهش وزن وجود دارد و جراحی بای پس معده یکی از رایج ترین آنهاست. بسیاری از جراحان جراحی بای پس معده را به جراحی های دیگر ترجیح می دهند زیرا عوارض جانبی آن کمتر از سایر جراحی ها است.

چه کسی می تواند بای پس معده انجام دهد؟

این عمل برای همه توصیه نمی شود و فقط برای افرادی که شرایط زیر را دارند انجام می شود:

 

افرادی با شاخص توده بدنی بزرگتر یا مساوی با 40 (یا بیش از 100 پوند اضافه وزن).

افرادی که شاخص توده بدنی آنها بیشتر یا برابر با 35 است اما حداقل دارای دو بیماری مرتبط با چاقی هستند. این شرایط ممکن است شامل مواردی مانند دیابت نوع 2 ، فشار خون بالا یا بیماری قلبی باشد

کسانی که با رژیم و ورزش نمی توانند به وزن مناسبی برسند.

بای پس معده چگونه انجام می شود؟

هدف اصلی این عمل کاهش میزان غذا و کالری دریافتی است ، بدون این که جذب مواد مغذی و مغذی مورد نیاز بدن به خطر بیفتد. برای این منظور ، معده با فاصله کمی از دریچه قلب (جایی که معده به مری وصل می شود) به دو قسمت تقسیم می شود.

برشی در معده ایجاد کرده و معده را به دو قسمت تقسیم کنید

در فاصله مشخصی از زیر کاردیا ، برشی در اطراف معده ایجاد می شود و این دو قسمت کاملاً از هم جدا می شوند. سپس با منگنه (نوعی منگنه) دوخته می شوند تا جایی که نشوند.

 

بای پس قسمت بزرگی از معده

بیمار اکنون دو معده دارد. یک معده بسیار کوچک که شبیه کیسه است و معده دیگری که هنوز به دوازده متصل است اما حاوی غذا نیست. در واقع ، از طریق بای پس معده ، مقدار زیادی از معده را از دستگاه گوارش خارج می کنیم ، و اجازه می دهیم غذا فقط از قسمت کوچکی از معده عبور کند.

 

روده را به کیسه کوچک معده وصل کنید

در مرحله بعد ، اندکی پس از اثنی عشر روده کوچک بریده می شود و انتهای آزاد آن به انتهای یک معده کوچک و کیسه ای شکل متصل می شود. تا زمانی که غذا از آنجا وارد روده شود.

 

اتصال سر آزاد اثنی عشر به روده

انتهای آزاد روده ، که به دوازدهه متصل است ، به همان قسمت روده متصل به معده نیز متصل می شود ، به طوری که آنزیم های گوارشی از معده و اثنی عشر وارد روده می شوند و روند جذب مواد مغذی ادامه می یابد .

 

مزایا ، مزایا و جنبه های مثبت جراحی بای پس معده چیست؟

کاهش وزن قابل توجه در دراز مدت (کاهش 60 تا 80 درصدی در کل اضافه وزن)

مقدار مواد غذایی قابل مصرف را محدود می کند

این می تواند به شرایطی منجر شود که مصرف انرژی را افزایش می دهد

تغییرات مطلوبی را در هورمون های روده ایجاد می کند که باعث کاهش اشتها و سیری می شود

سرعت بازگشت وزن پس از این عمل بسیار کم است

قابل برگشت است

معایب و عوارض بای پس معده چیست؟

ممکن است عوارض جانبی بیشتری از آستین معده ایجاد شود

برخلاف آستین معده ، می تواند منجر به کمبود طولانی مدت ویتامین ها و مواد معدنی ، به ویژه ویتامین B12 ، آهن ، کلسیم و اسید فولیک شود.

بیمار بعد از عمل از آستین مدت بیشتری می ماند

شما باید به توصیه های رژیم غذایی پایبند باشید ، مکمل های ویتامین و مواد معدنی مادام العمر مصرف کنید

آستین معده یا بای پس معده بهتر است؟

جراحی آستین معده یکی از بهترین و ایمن ترین جراحی های کاهش وزن است که با فاصله زیاد از بای پس معده محبوب ترین روش جراحی کاهش وزن است و نسبت به سایر روش های کاهش وزن مانند بای پس از مزایایی برخوردار است. ما این بخش را به مقایسه آستین و بای پس اختصاص می دهیم به سوال "آیا آستین یا بای پس معده بهتر است؟"

آخرین مطالب