شیوه قیمت گذاری جک های پنوماتیک به چه صورت است؟

جک های پنوماتیک جزء فناوری های نوین و پیشرفته در عرصه جابه جایی خطی و طولی از طریق رایگان ترین گاز دنیا یعنی ه

توسط ABESTANEWS در 29 مرداد 1400

جک های پنوماتیک جزء فناوری های نوین و پیشرفته در عرصه جابه جایی خطی و طولی از طریق رایگان ترین گاز دنیا یعنی هوا است. این نوع از جک ها با مضائف شدن فشار هوای خارجی بر مخزن محصور درونی ، نیروی مکانیکی تولید کرده و شروع به کار می‌کنند در نتیجه اعمال از پیش تنظیم شده را انجام می‌دهد.

جک های پنوماتیک در حوزه صنعت کاربرد بیشماری دارند و به پیشرفت تکنولوژی کمک شایانی می‌کنند. این جک ها نقش موثری در انتقال طولی اجسام فوق سنگین ایفا می‌کنند کاری که تا چند دهه پیش، بشر با توان دستان خود انجام میداد، حال به وسیله زاده هوش او به راحتی امکان پذیر است.

جهان روز به روز پیشرفت کرده و بزرگ و بزرگ تر می شود، وجود فناوری های نوینی همچون جک ها به این امر سهولت می بخشند. بالا بردن اجسام سنگین با استفاده از جک ها از ویژگی های منحصر به قرد این دستگاه می باشد.

خرید یک جک پنوماتیکی و شیوه قیمت گذاری آن

مسلما خرید یک جک پنوماتیکی برای هر صنعتی کارساز خواهد بود و داشتن آن برای هیچ کارخانه و تولیدی بی ثمر نیست.

برای قیمت خرید هر محصول فاکتور های متفاوتی وجود دارد؛ به دیگر سخن عوامل مختلفی در قیمت یک محصول موثر هستند. می توان گفت عوامل تعیین کننده هر محصولی به دو دسته عوامل عمومی و عوامل اختصاصی تقسیم می‌شود. عوامل عمومی قیمت گذاری جک پنوماتیک، مدل، کشور ساخته شده، برند، مواد اولیه آن، کیفیت محصول، داخلی یا خارجی بودن آن و غیره هستند.

عوامل اختصاصی قیمت گذاری جک پنوماتیکی: اولین و مهمترین گام در خرید یک جک پنوماتیکی این است که بدانیم برای چه صنعتی و برای چه مصارفی اقدام به خرید و تهیه این نوع از جک را می‌کنیم بنابراین اولین عامل تعیین نوع جک پنوماتیکی است: چرا که این جک ها دارای تنوع بالایی بوده است همچنین قیمت جک پنوماتیکی برای ابر صنایع و کارخانجات بزرگ، بسیار بیشتر از یک جک کوچک برای یک تولیدی کوچک خواهد بود.

دومین عامل اختصاصی در قیمت گذاری جک پنوماتیک، قطر و کورس جک پنوماتیک است. لازم به ذکر است اصطلاح کورس به فاصله نقاط شروع و پایان پیستون گفته می‌شود. عموما این فاصله بسته به نوع جک پنوماتیکی و مدل آن از 10 میلی متر (جهت صنایع کوچک) تا 200  میلی متر (جهت صنایع بزرگ) متغیر است.

طبیعتا هرچه قطر و کورس جک های پنوماتیکی بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

 

از انواع جک های پنوماتیکی می توان به جک های یک طرفه و دوطرفه همچون جک های پنوماتیک چرخشی، جک های پنوماتیک قلمی، جک های پنوماتیک چهار میل و بسیاری از انواع دیگر را نام برد.

آخرین مطالب