شرایط و مراحل طلاق از طرف مرد چیست؟

در این مقاله می خواهیم در ارتباط با طلاق از طرف مرد، شرایط لازم برای صادر شدن حکم طلاق و مراحلی که برای ثبت دا

توسط ABESTANEWS در 3 بهمن 1400

در این مقاله می خواهیم در ارتباط با طلاق از طرف مرد، شرایط لازم برای صادر شدن حکم طلاق و مراحلی که برای ثبت دادخواست طلاق از طرف مرد لازم است طی شود اطلاعاتی را در اختیار شما قرار بدهیم اگه به این موضوع علاقه مند هستید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید،

زمانی که زوجین با همدیگر زندگی می کنند ممکن است مشکلاتی بین آن ها پیش بیاید و با همدیگر سازش نداشته باشند، با توجه به ابن مسئله ممکن است یکی از زوجین درخواست طلاق خود را به دادسراها اعلام کند و تصمیم به جدایی بگیرد. گاهی مواقع این درخواست طلاق از طرف مرد است و با اعلام عدم سازش با همسر خود می تواند از همدیگر جدا شوند. با توجه به قواعد و قوانین تعیین شده زمانی که مرد برای طلاق اقدام می کند به راحتی می تواند از همسر خود جدا شود، به این صورت که حتی اگر دلیل موجه ای نیز نداشته باشد حکم طلاق برای آنها صادر می شود.

منظور از طلاق از طرف مرد چیست

همانطور که اشاره کردیم گاهی مواقع ممکن است که مردان از شرایط زندگی خود راضی نباشند و یا به علت وجود برخی مشکلات و عدم سازش با همسر خود تصمیم به جدایی از همسر خود می گیرند و درخواست طلاق را به دادسراها ارسال می کنند. زمانی که این درخواست طلاق از طرف مرد باشد صدور حکم طلاق به راحتی صورت می گیرد. چون بر اساس قانون حق طلاق با مردان است و بدون این که مشکلی پیش بیاید می توانند از همسر خود جدا شوند. در این حالت که درخواست طلاق از طرف مرد به دادسرا ها ارسال می شود به طلاق از طرف مرد معروف است.

اگر زن نسبت به درخواست طلاق از طرف مرد اعتراض داشته باشد آیا می تواند مانع از صدور حکم طلاق بشود؟

گاهی اوقات که درخواست طلاق از طرف مرد به دادسراها ارسال می شود ممکن است این سوال ایجاد شود که آیا ممکن است در صورت اعتراض زن و عدم رضایت او حکم طلاق صادر نشود، که جواب این سوال ها منفی است، چون همان گونه که اشاره شد بر اساس قواعد و قوانین حق طلاق با مردان است و این اعتراض ها تنها ممکن است باعث به تعویق انداختن صدور حکم طلاق بشود اما باعث عدم صدور حکم طلاق نمی شود. زمانی که درخواست طلاق از طرف زوج به دادگاه ها ارسال می شود برای رسیدگی به پرونده و پیش بردن مراحل قانونی تنها ۳ ماه فرصت دارد و بعد از آن حکم صادر شده ارزش خود را از دست می دهد. با توجه به این نکات مرد باید در طی این سه ماه فعالیت های لازم برای صدور حکم قطعی طلاق را انجام بدهد و وضعیت مربوط به پرداخت مهریه و حضانت را تعیین کند.

مراحل ارسال و ثبت درخواست طلاق از طرف زوج شامل چه مواردی است؟

زمانی که برای طلاق اقدام می شود باید مراحلی برای ثبت درخواست طلاق از طرف مرد طی شود که این مراحل در هر نوع طلاق از طرف زوج ثابت است و باید تمام مراحل قانونی آن طی بشود. بعد از آنکه درخواست طلاق از طرف مرد در دادگاه ثبت شود دادگاه وظیفه دارد که ابلاغیه هایی را برای زوجین ارسال کند و زمانی را برای بررسی مشکلات آنها تعیین نماید. هنگامی که دادخواست طلاق از طرف مرد در دادگاه ثبت بشود هنگام تشکیل جلسه بین زوجین داوری را برای آنها انتخاب می کنند که بتواند بین آن ها اختلافات را حل کند. زمان بررسی درخواست طلاق از طرف مرد، باید به این نکته توجه داشت که به هیچ وجه در صورت صدور حکم طلاق نیز مهریه زن پایمال نمی شود و تمام و کمال باید به او پرداخت شود. تنها زمانی که بین زوج ها نزدیکی اتفاق نیفتاده باشد و تنها عقد آن ها در شناسنامه ثبت شده باشد نصف مهریه ای که برای زن در نظر گرفته شده است  به او تعلق می گیرد.

تاثیر وکیل در هنگام ارسال درخواست طلاق از طرف مرد

همانگونه که اشاره کردیم گاهی اوقات ممکن است که زوجین با همدیگر سازگاری نداشته باشند و یکی از طرفین تصمیم به جدایی بگیرد. زمانی که درخواست طلاق از طرف مرد باشد می تواند از وکیل خود در این مساله کمک بگیرد تا بتواند مشکلات را راحت تر حل نماید و حکم طلاق زودتر صادر بشود. زمانی که مرد کار های خود را به وکیل بسپارد می تواند دیگر برای ادامه کارهای مربوط به طلاق به صورت حضوری مراجعه نکند و تمام مراحل مرتبط با طلاق را به وکیل خود بسپارد. 

گاهی اوقات ممکن است که در طی پیش رفتن مراحل طلاق از طرف مرد، زوجین در مورد مسائل پیش آمده به توافق برسند و در هنگام پیش رفتن مراحل طلاق به این نتیجه برسند که به صورت توافقی از همدیگر جدا بشوند، که در این حالت در مورد یکسری مسائل از جمله مهریه، جهیزیه، حضانت، نفقه و سایر مسائل به توافقاتی می رسند و بر اساس این توافق ها حکم طلاق صادر می گردد.

نتیجه گیری

 

با توجه به مطالبی که به آن اشاره کردیم گاهی اوقات زوجین به صورت توافقی ممکن است که از همدیگر جدا شوند و یا اینکه درخواست طلاق از طرف زوج باشد که یکی از این حالت ها درخواست طلاق از طرف مرد است. زمانی که درخواست طلاق از طرف مرد است مراحل مرتبط با طلاق به سرعت پیش می رود و مشکلی برای آن پیش نخواهد آمد، به این صورت که حتی اگر زن به طلاق رضایت نداشته باشد و یا در هنگام تشکیل جلسات دادگاه حضور نداشته باشد نیز حکم طلاق صادر می شود. مرد ها هنگامی که درخواست طلاق خود را به دادگاه ارسال می کنند می توانند کارهای مرتبط با طلاق را به وکیل خود بسپارند تا تمام کارهای مرتبط با طلاق را انجام بدهد. امیدواریم که اطلاعات کافی در این مورد را در اختیار شما قرار داده باشیم و اگر اطلاعاتی را در این مورد نیاز داشته باشید بتوانید از طریق این مقاله جواب سوال های خود را بگیرید.

https://appreview.ir/%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D9%85%D8%AD%D8%AF%D9%88%D8%AF%DB%8C%D8%AA-%D9%87%D8%A7-%D9%88-%D8%B4%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B7-%D8%AE%D8%A7%D8%B5%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D9%84%D8%A7%D9%82-%D8%A7%D8%B2-%D8%B7%D8%B1%D9%81-%D9%85%D8%B1%D8%AF-%D9%88%D8%AC%D9%88%D8%AF-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF

آخرین مطالب