سیستم مدیریت محتواه وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) برای راه اندازی و ایجاد سایت و وبلاگ است که م

توسط ABESTANEWS در 3 شهریور 1400

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) برای راه اندازی و ایجاد سایت و وبلاگ است که می توانید از این نرم افزار برای مدیریت محتوای سایت خود (متن ، فیلم ، تصویر و سایر موارد) استفاده کنید. وردپرس در اصل فقط یک سیستم وبلاگ نویسی رایگان بود که ویژگی های خوبی را برای وبلاگ نویسان فراهم می کرد و بعداً به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا یا نرم افزار مدیریت محتوای منبع باز برای سایت معرفی شد.

وردپرس به زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده است و توسط MySQL پشتیبانی می شود. نسخه ای نیز برای مدیر پست وجود دارد. این سیستم کاملاً رایگان و منبع باز است. وردپرس ادامه پروژه موفق b2 است که در سال 2003 ایجاد شد. نام وردپرس توسط کریستین اسلک ، دوست مت مولنوگ (توسعه دهنده اصلی وردپرس) پیشنهاد شد و از آن زمان وردپرس به محبوب ترین و پرکاربردترین ابزار برای ساخت تبدیل شد. وبلاگ ها و وب سایت های میزبان با سرعت و توسعه قابل توجه. [2]

در حال حاضر ، بیش از 76 میلیون وب سایت در سراسر جهان با این CMS راه اندازی شده است.

تاریخ
مت مولنوگ بنیانگذار وردپرس ، نرم افزار پخش کد است که به طور گسترده توسط وبلاگ نویسان برای نوشتن وبلاگ استفاده می شود.

مت چارلز مولنوگ متولد 11 ژانویه 1984 در هوستون تگزاس است و در حال حاضر در سانفرانسیسکو ، کالیفرنیا زندگی می کند.

مولو در ابتدا مقداری ساکسیفون آموخت و در مدرسه هنرپیشگی و هنرهای نمایشی شرکت کرد.

اولین سیستمی که Molnog برای وبلاگ نویسی استفاده کرد سیستم b2 / cafelog بود. او ابتدا از این سیستم برای انتشار عکس های گرفته شده در سفر به واشنگتن استفاده کرد. این تجربه بود که او را به فکر نوشتن نرم افزار وبلاگ نویسی خود که به روز و سازگار با استانداردهای وب بود و نیازهای او را برآورده می کرد ، قرار داد. او این را در وبلاگ خود در ژانویه 2003 اعلام کرد

مولنوگ به سرعت با فردی به نام مایک لیتل تماس گرفت و با کمک آنها هر دو شروع به نوشتن وردپرس با استفاده از b2 کردند. میشل والدریگی ، توسعه دهنده دو نفره B2 ، به زودی به این دو نفر اضافه شد.
در مارس 2003 ، او گروه پروتکل چند رسانه ای جهانی را تأسیس کرد ، که اولین "قالب های ریز" را نوشت.


در آوریل 2004 ، وی سرویس دوستیابی Ping-O-Matic را راه اندازی کرد ، که همانطور که از نامش پیداست ، سرویسی است که می تواند به عنوان تکنسین های به روز رسانی وبلاگ ، موتورهای جستجو را پینگ و هشدار دهد. می توان از آن برای پینگ آسان بسیاری از خدمات ، از جمله وبلاگ های محبوب وبلاگ نویسان ایرانی استفاده کرد. Ping-O-Matic در حال حاضر روزانه یک میلیون بار پینگ می شود

در ماه مه 2004 ، MovableType رقیب وردپرس اعلام کرد که قیمت خود را تغییر داده است. موضوعی که باعث شده است هزاران کاربر MovableType به استفاده از نرم افزارهای جایگزین فکر کنند. وردپرس از این ویژگی به خوبی استفاده می کند.

در اکتبر 2004 ، CNET Mulnog را استخدام کرد تا روی وردپرس کار کند و به آنها در مدیریت وبلاگ ها و رسانه های جدید کمک کند. در دسامبر 2004 ، مولنوگ bbPress را راه اندازی کرد ، سیستمی که او در تعطیلات نوشت.

در فوریه 2005 ، نسخه 1.5 وردپرس ، با نام Strayhorn ، منتشر شد. این نسخه 900000 بار بارگیری شده است.

در آوریل 2005 ، شخصی متوجه شد که مقالات مخفی زیادی در WordPress.org وجود دارد که با استفاده از تکنیک پوشاندن نوشته شده اند. هنگام تغییر ظاهر ، صاحب سایت مطمئن می شود که نسخه سایتی که برای جستجوی عنکبوت ارائه می شود با نسخه نمایش داده شده برای بازدیدکنندگان معمولی متفاوت است. مولنوگ مجبور شد مقاله را بپذیرد و همه مقالات را حذف کند.

Lightning در اکتبر 2005 CNET را ترک کرد. چند روز بعد ، او Akismet را معرفی کرد ، سرویسی که نظرات و ترک های هرزنامه را مسدود می کند.

در نوامبر 2005 ، مشارکت در پروژه وردپرس از حالت دعوت و دعوت برای همه آزاد شد.

در دسامبر 2005 ، او Automation را معرفی کرد ، سرویسی که خدمات میزبانی وبلاگ و نرم افزارهای ضد هرزنامه را ارائه می دهد. بر اساس گزارش Comscore ، Automattic در حال حاضر 100 میلیون بازدیدکننده ماهانه دارد و در بین 25 سایت برتر جهان قرار دارد.

در مارس 2007 ، مجله معتبر PC World Mulnoog را در فهرست 50 نفر از افراد مهم اینترنت قرار داد و آن را در رتبه 16 قرار داد.



مشخصات فنی:

نصب محلی
هسته قابل حمل
پشتیبانی به وقت محلی
گزینه Gzip
سطح دسترسی
مشخصات کاربر
پویایی و انعطاف پذیری بالا
یک کتابخانه با افزونه های وردپرس (رایگان) وجود دارد
کتابخانه ای از قالب های وردپرس (رایگان) وجود دارد
شبکه وردپرس (برای ایجاد سیستم وبلاگ نویسی با وردپرس)
لیست آبشارها و پرده ها
قالب ها ، ابزارک ها را از پنل مدیریت سفارشی کنید
ارسال و مدیریت نظرات
انجمن را شروع کنید
یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید
ذخیره سازی فایل
توانایی استفاده از قالب های زیبا که پوسته های تجاری هستند و هزینه آن نیز پرداخت می شود بسیار عالی است
امکان استفاده از وب سایت های شبکه با شبکه وردپرس


موارد استفاده
پیاده سازی وبلاگ ها یا سایت های شخصی
معرفی وب سایت های خبری و اطلاع رسانی
آشنایی با وب سایت های عکاسی
ورود به وب سایت های ورود به کار
پیاده سازی فروشگاه های آنلاین
راه اندازی سایت ها و انجمن های اجتماعی
سایت های دانشگاهی
شبکه وردپرس


افزایش کارایی و سفارشی سازی
قالب ها ، قالب ها و افزونه ها به صورت تجاری یا رایگان برای کار با این ابزار در دسترس هستند ، که انجام برخی از کارهای معمول را آسان تر و وقت گیرتر می کند. به عنوان مثال ، برای راه اندازی یک فروشگاه آنلاین در کنار یک سایت وردپرس ، کافی است یکی از افزونه هایی که برای این منظور طراحی شده است را به هسته وردپرس اضافه کنید. به عنوان مثال ، افزونه های WooCommerce و EDD دو افزونه وردپرس هستند که برای راه اندازی یک فروشگاه آنلاین برای فروش کالاهای فیزیکی یا بارگیری فایل ها استفاده می شوند.
همچنین می توان با افزونه قدرتمند Buddypress سایت را به یک شبکه اجتماعی تبدیل کرد یا با افزونه BBpress در وردپرس یک انجمن یا انجمن ایجاد کرد. با توجه به فراوانی و تنوع افزونه های وردپرس ، تقریباً هر ویژگی را می توان به یک سایت وردپرسی اضافه کرد.


مزایای وردپرس

کاهش هزینه: علاوه بر ایجاد یک وب سایت ارزان ، دیگر نیازی به مراجعه به شرکت طراحی وب سایت خود برای تغییراتی که می خواهید در سایت ایجاد کنید ، ندارید. وردپرس به شما این امکان را می دهد که هر زمان که بخواهید تغییراتی در سایت ایجاد کنید ، مطالب جدیدی را در سایت ارسال کنید ، کاربران خود را مدیریت کنید ، نظرات را مشاهده کنید و موارد دیگر.

ظاهر زیبا: هزاران قالب وردپرس در اینترنت وجود دارد که می توانید آنها را در سایت خود انتخاب کرده و پیاده سازی کنید. اما وردپرس همچنین توانایی طراحی و استفاده از قالب سفارشی خود را دارد.

مدیریت آسان: شما به راحتی می توانید سایت خود را در هر کجا که هستید ، چه با رایانه و چه با تلفن همراه ، مدیریت کنید و نیازی به برنامه های اضافی ندارید

ارتباط با شبکه های اجتماعی: وردپرس و افزونه های آن به شما امکان می دهد سایت خود را به طور خودکار به شبکه های اجتماعی اصلی مانند توییتر ، فیس بوک و یوتیوب متصل کرده و تغییرات سایت خود را به مشتریان خود اطلاع دهید.

سئوی عالی: وردپرس به عنوان استانداردی برای بهبود سئوی سایت شما تا حد امکان کدگذاری شده است تا بهترین موقعیت را در نتایج گوگل داشته باشد. البته ، SEO محدود به سیستم مدیریت محتوای انتخابی شما نیست و بسیاری موارد دیگر به آن کمک می کند. وردپرس خود شامل تعداد محدودی از بهینه سازی SEO است و می تواند توسط افزونه های مختلف مانند yoast seo و All in One SEO پشتیبانی قابل توجهی شود.

به روز رسانی رایگان: وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا کاملاً رایگان است و در به روز رسانی و رفع مشکلات احتمالی بسیار فعال است. می توانید همه این به روز رسانی ها را به صورت رایگان بارگیری و نصب کنید!

امنیت: وردپرس از امنیت بسیار بالایی برخوردار است. اما از آنجا که امنیت یک مسئله نسبی است و هرگز صد در صد نخواهد بود ، وردپرس هر روز مسائل وردپرس را اسکن می کند و آنها را در به روز رسانی رفع می کند. علاوه بر تیم وردپرس ، توسعه دهندگان زیادی در سراسر جهان وجود دارند که روی امنیت وردپرس کار می کنند. افزونه هایی که در خود وردپرس بسیار امن هستند ، افزونه هایی وجود دارند که باعث امنیت بیشتر سایت می شوند تا امنیت سایت شما بیشتر شود. اولین قدم برای افزایش امنیت وردپرس تغییر آدرس ورود به سیستم در پنل مدیریت آن است

انعطاف پذیری وردپرس: وردپرس یکی از منعطف ترین سیستم های مدیریت محتوا در جهان است که افراد می توانند به دلخواه خود آن را ویرایش کنند. وردپرس همچنین دارای هزاران افزونه وردپرس است که از طریق آنها می توانید ویژگی های مختلف را به سایت خود اضافه کنید.



درخواست های وابسته

لیست سیستم های مدیریت محتوا

دروپال
جوملا!
وردپرس





نمونه وب سایت های ساخته شده با وردپرس:

https://uniquedownload.ir
https://www.best-model.ir
https://beegraph.ir
https://www.anonews.ir
https://algameh.ir
https://buypostfile.ir
https://advertisingbook.ir
https://ionicode.ir
https://smweb.ir

آخرین مطالب