سیر سیاه دارای خواص بی نظیری برای بدن انشان میباشد/09109483228

فرآیند تخمیر برای تخمیر هر چه دما بیشتر باشد، روند تخمیر سیر سیاه سریعتر می شود. سیر در دمای 70 درجه دو برابر

توسط ABESTANEWS در 27 شهریور 1401

فرآیند تخمیر برای تخمیر

هر چه دما بیشتر باشد، روند تخمیر سیر سیاه سریعتر می شود. سیر در دمای 70 درجه دو برابر سریعتر از دمای 60 درجه تخمیر می شود. طبق تحقیقات سرسی، بهتر است در دمای 70-80 درجه تخمیر شود و کیفیت، طعم و رنگ بهتری به دست آید.

 

محتوای آب سیر حدود 63 درصد است که در طول فرآیند تخمیر باید به 40-50 درصد برسد تا بتوان آن را به بهترین شکل مصرف کرد. اگر آب سیر کمتر از این مقدار باشد سیر خشک می شود و خوردن آن سخت می شود.

 

اگر سیر در دمای بین 80 تا 90 درجه تخمیر شود، شکر حل شده در آب کم شده و طعم شیرینی ندارد. هیدروکسی متیل فورفورال نیز در فرآیند تخمیر افزایش می یابد که زیر 60 درجه است. اینکه آیا هیدروکسی متیل فورفورال یک ماده مفید یا مضر است در بین دانشمندان مورد بحث است. خواص مضر این ماده قبلاً به اثبات رسیده است، اما اخیراً خواص مفیدی مانند آنتی اکسیدان، ضد سرطان، ضد حساسیت و کاهش صدمات ناشی از هیپوکسی برای آن ثابت شده است (منبع).

 

در خلاصه تحقیقات آمده است که بهترین دما برای تخمیر سیر و تبدیل آن به سیر سیاه 70 درجه سانتی گراد است. لازم به ذکر است که فقط دما بی تاثیر است و خواص سیر سیاه تحت تاثیر عوامل دیگری مانند رطوبت است.

 

نحوه استفاده از سیر سیاه

می توانید روزی 1 تا 3 گیاه را با معده خالی یا در وعده صبحانه همراه با نان میل کنید و بهتر است این طلای سیاه را قبل از استراحت مصرف نکنید زیرا به دلیل خاصیت محرکی که دارد باعث بی خوابی می شود. به ورزشکاران توصیه می شود بوته های سیر را به غذاها و آب میوه ها اضافه کرده و قبل از تمرین ورزشی مصرف کنند.

 

خواص سیر سیاه آریوکالا

اگر بپرسید سیر سیاه چه فایده ای دارد؟ ما یک پاسخ تایید شده داریم. خواص ذکر شده در زیر سیر سیاه بر اساس تحقیقات علمی و مستند است.

 

 

 

خواص سیر سیاه برای سرطان (پیشگیری و درمان سرطان)

تحقیقات بسیاری تایید کرده اند که سیر سیاه حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که ضد سرطان هستند و رادیکال های آزاد را در بدن از بین می برند که باعث سرطان می شوند، بنابراین خواص ضد سرطانی قوی دارد. بر اساس این نتایج سیر سیاه در مقایسه با سیر تازه 4.5 برابر خواص ضد سرطانی بیشتری دارد و رادیکال های آزاد بدن را از بین می برد!

 

فواید سیر سیاه

ضد حساسیت و ضد حساسیت، ضد باکتری، ادرارآور، مقوی و سم زدایی کلیه، سم زدایی کبد، تنظیم دیابت، تنظیم کلسترول، تنظیم فشار خون، آنتی اکسیدان بالا، تسکین سرماخوردگی، تسکین گلودرد و حنجره، تورم ناشی از نارسایی کلیه، تقویت سیستم ایمنی بدن، مبارزه با ویروس ها و باکتری ها، رفع خستگی مزمن ناشی از کم خوابی و خستگی، احیای بدن، جلوگیری از پیری پوست و از بین بردن رادیکال های آزاد، از بین بردن بیماری های تنفسی و آسم، کاهش استرس، رفع بدخلقی، رفع لخته های خون و آن را باز کرد. رگ های خونی حاوی مقدار زیادی پتاسیمپیشگیری از بیماری های قلبی، تولید کلاژن، کاهش غلظت خون، رفع مشکلات پوستی، قرمزی و خشکی پوست، بهبود پسوریازیس، رفع مشکلات مفاصل به دلیل دارا بودن گوگرد برای درمان درد مفاصل و عضلات، قابلیت هضم سریع، بدون بو ، تحریک و هضم معده، رفع یبوست، پیشگیری از سرطان و... از جمله خواص و اثرات این ماده غذایی گرانبها است

چرا این نوع سیر؟

سیر سیاه ده برابر سیر معمولی خواص دارد، در حالی که سیر طبیعی نیز سرشار از خواص است. سیر سیاه برای درمان بیماری های مختلف توصیه می شود و منبع غنی آنتی اکسیدان است. این سیر در واقع از تخمیر سیر معمولی تحت دما و رطوبت کنترل شده تهیه می شود و پس از تبدیل آن به سیر سیاه فواید آن چند برابر می شود. شواهد حاکی از اثربخشی این طب سنتی در زمینه هایی مانند مبارزه با سرطان، مبارزه با چاقی، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش چربی خون، آنتی اکسیدان ها، محافظت از سلول های کبدی، درمان بیماری های تنفسی، آسم و محافظت عصبی است.

https://aryokala.ir/product/how-to-buy-black-garlic/

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن