سرور مجازی آمریکا یا ایران؟

آگر تصمیم به خرید سرور مجازی دارید باید نشانه زیادی را مورد بررسی قرار بدهید و با توجه به نیاز خود اقدام به خر

توسط ABESTANEWS در 12 مهر 1400

آگر تصمیم به خرید سرور مجازی دارید باید نشانه زیادی را مورد بررسی قرار بدهید و با توجه به نیاز خود اقدام به خرید سرور مجازی بکنید.

در اولین موردی که شاید به چشم شما بخورد لوکیشن سرور مجازی هست که یا شما باید تصمیم به خرید سرور مجازی خارجی بکنید یا سرور مجازی ایران.

هر یک از این موقعیت های خصوصیات مربوط به خود را دارد و شما اول باید هدف از خرید را مشخص کنید و ملاک های خودتان از یک سرور مجازی خوب را در نظر بگیرید و با توجه به آن ها پیش بروید.

خرید سرور مجازی آمریکا شاید برای ما ایرانی ها گزینه خوبی باشد اما نه برای همه و به صورت کلی اگر نگاهی به مسئله خرید داشته باشیم سرور مجازی آمریکا خرید خوبی برای خرید سرور مجازی است.

در کنار سرور مجازی آمریکا شما می توانید سرور مجازی آمریکا هم داشته باشید ولی اکثرا نسبت به آمریکا کیفیت پائینی دارند.

البته این کیفیت پائین به خاطر آمریکا بودن نیست و علت این بی کیفیت بودن مسافت بین کاربران ایرانی و موقعیت سرور است و چون این مسافت طولانی است طبیعی بنظر می رسد که شاید با افت کیفیت و افت سرعت مواجه شویم و این امر کاملا طبیعی است و بسیار مهم نیست.

طبق مقاله اینترنت و شبکه که در مورد بهترین گزینه برای خرید سرور مجازی توضیح داده است و به چند مورد از ویژگی های یک سرور مجازی خوب توضیح داده که اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری داشته باشید حتما توصیه می کنم مقاله فردای آشنا را مطالعه کنید.

خصوصیات سرور مجازی آمریکا

سرور مجازی آمریکا از ویژگی های منحصر بفردی نسبت به سرور مجازی ایران برخورد هستند که من چند مورد از آن ها در ادامه اشاره خواهم کرد.

 

سخت افزار بروز

اگر از لحاظ سخت افزار بررسی کنیم باید قبول کرد که سرور مجازی های خارج از ایران از سخت افزار های بروزتر و قدرتمند تری برخوردار هستند و گارانتی و خدمات پس ار فروش بهتری هم نسبت به ایران دارند و استرس این را ندارند که اگر رم و سی پی یو سرورها به مشکل بربخورد چه خاکی باید به سر کنند، اما در سرور ایران شاید این یکم مشکل ساز باشد و اگر قطعه ای سرور شما به هر دلیلی به مشکل بخورد تعمیر و تعویض آن برای شما کابوس خواهد شد.

پهنای باند بالا

هر چقدر زیرساخت بهتر و پیشرفته تر باشد طبیعی هست که امکاناتی که دیتاسنتر در اختیار کاربران قرار میدهد هم بهتر باشد و از آن جایی که زیر ساخت در کشور ما نزدیک به صفر است نباید انتظار چندانی داشت که امکانات بیشتری در اختیار ما قرار بدهند، چون امکاناتی وجود ندارد.

در همین راستا دیتاسنترهای آمریکایی از نظر زیر ساخت در یک سطح بسیار بالایی قرار دارند و امکاناتی مانند پهنای باند که در اختیار کاربران قرار میدهند بسیار بیشتر و با کیفیت تر از دیتاسنترهای ایرانی است.

امنیت بیشتر

تامین امنیت سرور مجازی هم جز مواردی است که از اهمیت بالایی برخوردار است و شما در حین خرید سرور مجازی باید به این نکته هم توجه ویژه ای داشته باشید.

یکی از مهم ترین مسائلی که در خصوص خرید VPS خارج از ایران باید به آن دقت کرد موضوع تحریم می باشد. به دلیل فشارهای اقتصادی و سیاسی و در نتیجه تحریم ایران از سوی آمریکایی ها و آمریکایی ها، ممکن است با تحریم ایران، سایت هایی که روی سرورهای مجازی آمریکا و یا آمریکا هستند از دسترسی خارج شود.

هزینه سرویس 

اگر قصد خرید سرورهای خارجی را دارید لازم است بدانید افت و خیز و نوسانات قیمت ارز های خارجی مانند دلار و یورو در مقدار هزینه ی پرداختی برای خرید و همچنین برای تمدیدتان، تاثیر گذار است. همچنین یکی دیگر از دلیل های بالا بودن قیمت سرورهای خارجی داشتن سیستم ها و سخت افزارهای پیشرفته  و بروز شامل سرویس های امنیتی با حملات DDOS، سخت افزار های امنیتی و… است و اگر شما هزینه بالایی را صرف راه اندازی وب سایت خود می کنید و قصد دارید که ار همه لحاظ در امنیت باشید استفاده از سرور مجازی آمریکایی و آمریکایی گزینه بهتری نسبت به سرور های ایرانی است و اگر شما بتوانید هزینه آن را بپردازید و از تحریم ها عبور کنید علت وجود نخواهد داشت که سراغ سرور های داخلی بروید.

آخرین مطالب