سامانه آزمون آنلاین : مناسب برای دانشگاه ها و مدارس

یکی از دغدغه های بزرگ مدیران مدارس و موسسات آموزشی این است که بتوانند مشکل موسسات را با تلفن های همراه دانش&zw

توسط ABESTANEWS در 10 خرداد 1400

یکی از دغدغه های بزرگ مدیران مدارس و موسسات آموزشی این است که بتوانند مشکل موسسات را با تلفن های همراه دانش‌آموزان را برطرف کنند و به نوعی از گوشی‌های آنها در فرایند درست آموزشی و ارزیابی استفاده کنند. چیزی که بر اثر پدیدار شدن ویروس کرونا اتفاق افتاد و عملاً از روی اجبار موسسات و مدارس را مجبور کرد به استفاده از این سیستم ها و راهکارها تن دهند.

از طرف دیگر سامانه‌های برگزاری کلاس آزمون آنلاین باید از این فرصت نهایت استفاده را کرده و قدرت ها و توانایی خود را در برگزاری هر چه بهتر و سالم‌ تر این موارد به معرض نمایش گذاشته تا باعث جلب اعتماد موسسات و مدارس آموزشی شوند.

 سامانه پرسال یکی از پرقدرت ترین این ابزارها در میان سایر رقبای خود بوده که با توانایی بسیار زیادی که در زمینه برگزاری آزمون آنلاین از خود نشان داده ، باعث شده نظر تعداد بسیار زیادی از موسسات آموزش عالی و همینطور مدارس کشور را به خود جلب کند.

یکی از امتیازهای خوب این سامانه در امتحان الکترونیک توانایی شبیه سازی یک مدرسه مجازی برای هر موسسه است. با این شرح که مدیر مدرسه یا هر موسسه‌ای بعد از اینکه در سامانه آزمون آنلاین پرسال اقدام به ایجاد حساب کاربری کرد می‌تواند برای دبیران خود از داخل پنل خود، حساب کاربری ایجاد کرده و به آنها نقش طراح آزمون را اعطا کند. سپس مسئول دبیرخانه می‌تواند در سیستم مدیر، تمامی دانش آموزان موسسه یا مدرسه را به عنوان پاسخ دهنده معرفی کرده تا به این ترتیب از تمامی دانش آموزان در هر لحظه از شبانه روز بتوانند از برنامه آزمون هایی که مدرسه برای آنها تدارک دیده آگاهی یافته و همچنین در صورت رسیدن زمان آزمون در امتحان به صورت مجازی شرکت کنند.

اما این همه ماجرای سامانه ساخت آزمون آنلاین پرسال  نیست 

امکانات سامانه آزمون ساز آنلاین پرسال  :

  1.  به کار بردن انواع سوالات مورد نظر طراح در امتحان از قبیل: تستی، تشریحی، چند انتخابی،کوتاه پاسخ، دریافت صوت و همین طور قابلیت دریافت فایل از پاسخ دهنده.

  2. امکان ویرایش ظاهری آزمون مطابق با شرایط محیط آزمون. امکان قرار دادن لوگوی موسسه، نام مدرسه و حتی شعار مدرسه در گوشه تصویر قرار دهید.

  3. امکان گروه بندی سوالات آزمون برای راحتی کار بیشتر طراح آزمون.

  4. مشاهده گزارش عملکردی آزمون به صورت نموداری و جدولی تا بتوانید تحلیل بهتری از عملکرد پاسخ دهندگان و دانشجویان خود به سوالات آزمون تان داشته باشید.

  5. امکان ارسال پیامک یادآوری شرکت در آزمون برای پاسخ دهندگان.

  6. امکان دریافت خروجی اکسل پاسخ‌ دهندگان به سوالات آزمون به همراه ریز جزئیات مانند ساعت شروع و پایان آزمون.

  7.  قابلیت تصحیح خودکار آزمون توسط سامانه

  8.  امکان نمایش تصادفی سوالات آزمون برای پاسخ دهنده

  9.  قابلیت جلوگیری از ورود مجدد دانشجو به محیط آزمون در دو شکل متفاوت.  روش اول به محض اینکه دانش آموز وارد محیط آزمون شود دیگر نمی تواند با خروج از امتحان دوباره وارد آن شود. روش دوم به این صورت  است که  پس از اینکه وی به طور کامل به سوال ها پاسخ داده و آزمون را به انتها رساند، با زدن دکمه ارسال پاسخ دیگر نمی تواند به محیط آزمون بازگردد. هر دو روش مطرح شده بنا به انتخاب و صلاحدید طراح آزمون قابل فعال سازی و یا غیرفعال سازی می باشد.

  10.  امکان ثبت بارم برای هر سوال و تصحیح سوالات آزمون توسط طراح.

  11.  امکان نشان دادن کارنامه در پایان آزمون به پاسخ دهنده.  توجه داشته باشید در صورت تمایل می توانید نمایش کارنامه به پاسخ دهنده را در قسمت تنظیمات آزمون غیر فعال کنید.

  12. توانایی دریافت لوکیشن پاسخ دهنده قبل از شروع  پاسخگویی به سوالات آزمون.

  13.  قابلیت ذخیره خودکار پاسخ ها در سامانه.

 از امکانات و توانایی های سامانه پرسال اگر بخواهیم صحبت کنیم تا چندین ساعت امکان بحث و نمایش قابلیت هنوز باقی است. اما در این جایگاه بیش از این نمی شود صحبت به میان آورد. بنابراین به شما پیشنهاد می دهیم حتما بهسایت ما مراجعه کرده و از نزدیک کار با این سامانه بومی ایرانی را بررسی کنید .

آدرس سایت ما : 

https://porsall.com



آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن