سئو سایت چیست؟

سفارش سئو وبسایت در این روز ها که همه به دنبال یک مجموعه و کمپانی اعتبار برای همکاری میباشند عمل معمولی ای نمی

توسط ABESTANEWS در 12 شهریور 1401

سفارش سئو وبسایت در این روز ها که همه به دنبال یک مجموعه و کمپانی اعتبار برای همکاری میباشند عمل معمولی ای نمیباشد و کلی فاکتور را می بایست قبل از آغاز همکاری بهینه سازی سایت در حیث داشته باشید تا یک همکاری خوب و موفق را داشته باشید.

فکر می نماییم تا اینجا خسته شده اید که از بس سرچ کرده اید سئو چیست و پاسخ شنیده اید بهینه سازی سایت برای گوگل یعنی بهینه سازی موتورهای جستجو! همین کلمه و واژه چنان مبهم و گنگ هست که آدم کلیدی خودش فکر می کند این چه تعریفی از بهینه سازی سایت می باشد که خودش نیاز به تعریف‌و‌تمجید دارد؟

سئو مجموعه قوانینی هست که اصلی رعایت آن در داخل و بیرون از سایت، می توانید سکو سایت خودتان را در نتیجه ها موتورهای کاوش بهبود بدهید و مشتریان بیشتری را جذب کالا یا این که خدمات خویش کنید.

برای درک کردن مضمون‌ بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو و این‌که بهینه سازی موتور های کاوش چیست، جای صدق آمده اید.

ما تصمیم گرفتیم که یک توشه به جهت همیشه، به تعریف های کلیشه ای بهینه سازی سایت SEO چیست و نقطه نهایی دهیم و چنان مقاله ای در مورد SEO چیست بنویسیم که پس از خواندنش احساس نمایید که یک بهینه سازی سایت برای google فعالیت حرفه ای می‌باشید و نکته ای نمانده که ندانید!

پس ملازم ما باشید تا دارای معنا کامل SEO چیست آشنا شوید.

سئو چیست؟

زمانی که می خواهید بدانید بهینه سازی سایت چیست، اولین کاری که می کنید، در گوگل سرچ می کنید. وب سایت گوگل نتیجه های تارنما هایی که در زمینه بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو مقاله نوشته اند، را به شما نشان می دهد و می دانیم که شما کلیه نتایج را نمی خوانید و به به عبارتی برگه نخستین نتیجه ها اکتفا می کنید.

اما تا به اکنون شده میباشد که حیاتی خودتان فکر نمایید چرا بعضی تارنما ها در اولین نتیجه های قرار می گیرند و بعضی دیگر نه؟ به هیچ وجه چه کسانی همین ترتیب را به جهت تارنما ها گزینش کرده اند؟

یا به هیچ وجه اگر خودتان یک تارنما داشته باشید، مطمئنا دلتان می خواهد تا در نتیجه ها اولیه جستجو ظاهر شوید؛ این عمل به یاری SEO ممکن است.

سئو یک کد نمیباشد که بزنید یا وِرد وجود ندارد که بخوانید و سایتتان بیاید صفحات اول! بلکه بهینه سازی سایت برای گوگل مجموعه کارها و فرایند هایی میباشد که اشخاص انجام می دهند تا سایتشان در نتیجه های نخستین کاوش ظواهر شوند.

در واقع SEO به ارتقاء ترافیک سایت شما و کسب منزلت در نتیجه های جستجوی وب سایت گوگل امداد می کند.

Search Engine Optimization به عبارتی بهینه سازی موتور های جستجو می باشد که از شنیدنش خسته شده اید و در فارسی به اختصار بهینه سازی سایت برای گوگل گفته می شود.

سئو به این معنی که این که در دسترس اشخاصی قرار بگیرید، که دنبالتان می گردند و به به دست آوردن و کار و خدمات شما نیاز دارند.

اما چه کسی بهینه سازی سایت را انجام می دهد؟ یک SEO کار؛ یعنی فردی که داده ها کاملی در زمینه SEO و موتور های جست و داراست و می داند که چه راهکار برای وبسایت شما و محتوای تارنما شما بنا کردن کند که کمک کند تارنما شما به وسیله موتور های کاوش برتر شناخته شود و در صفحه ها اولیه نتیجه های دیده شود.

سئو چه اهمیتی دارااست و هدف از بهینه سازی سایت SEO چیست؟

شاید اصلی خودتان فکر نمایید که همین بازی موش و گربه ای که گسترش دهندگان وب و موتورهای کاوش خط مش انداخته اند به جهت چیست؟ چرا یک جمع به دنبال همین میباشند که در نتیجه ها نخستین google چشم شوند و موتورهای جستجو نمی گذارند؟

موتورهای کاوش هدفشان این میباشد که تارنما هایی در نتایج اولیه وب سایت گوگل چشم شوند که به نفع کاربران میباشند و نیاز آن ها را رفع می کنند و از هر نظر از کاربران خوب آنالیز می شوند.

اما در این میان به دست آوردن و کار ها می خواهند بیایند نتایج نخستین موتورهای جستجو، چون برایشان سود و منفعت دارد. شاید بگویید که چه نفعی می برند؟ بگذارید تا اصلی یک مثال به شعور خوبتر همین موضوع یاری کنیم.

تصور کنید که می خواهید یک دکان باز کنید. آیا آن را در جایی باز می نمایید که نامرتب باشد یا در جایی که خلوت باشد؟

زمانی که شما یک جای لبریز تردد مغازه باز کنید، تعداد کسانی که از مغازه شما دیدن می نمایند نیز بالا خواهد بود؛ فرض نمایید که روزی ۵۰۰ نفر از فروشگاه شما و اجناس شما دیدن می کنند. تصور کنید که ۱۰ % از همین تعداد از شما خرید کردن کنند. مسلما رقم خوبی است.

اما تصور کنید که دکان شما در یک جایی میباشد که ناچیز تردد میباشد و در روز غایت ۵۰ نفر از دکان شما دیدن نمایند و ۱۰ % آن ها تبدیل به خریدار شما شوند و طبیعتا این میزان دوچندان کم است!
بیشتر سایت هایی نیز که وجود دارند، مهم هدف به دست آوردن درامد از بستر اینترنت صورت گرفته اند و هر چه میزان مقدار ترافیک وب سایت بالاتر باشد، نرخ تبدیل خرید کننده فراتر خواهد بود.

اما درصورتیکه بخواهیم به شکل موردی هدف ها بهینه سازی سایت برای google را بگوییم، باید به مورد ها زیر اشاره کنیم:

  • بازدید سایت شما را ارتقا می دهد
  • سایت شما در راستا خودتان، برند می شود
  • به ارتقاء فروش شما کمک می کند (دقت داشته باشید که بهینه سازی سایت به دیده شدن و فروش بخش اعظم شما کمک می نماید اما فقط استدلال برای افزایش فروش نیست و شما می بایست به دیگر موردها حیاتی در فروش نیز توجه داشته باشید).
  • سئو بهترین ابزار برای تبلیغات به شمار می رود.

تاریخچه آغاز سئو

در سال ۱۹۹۰ بود که موتور های جستجو شروع به کار کردند. در آن زمانه محبوب ترین موتورهای جستجو آلتا ویستا، اینفوسیک و یاهو بودند.

در آن زمان نگاهی که مردمان به موتورهای جستجو داشتند، یک لیست فهرست شده بود که بر پایه حروف الفبا این فهرست انجام می شد.

کم اندک دنیای internet و موتورهای کاوش ترقی می کرد و به کار گیری از الگوریتم های رتبه بندی پیچیده خیس می شد. یکی از از همین الگوریتم ها که وجود داشت، جرم واژه حساس بود (برخی اشخاص فکر می نمایند هنوز همین الگوریتم عمل می کند که در یک متن ۱۰۰۰ واژه ای، ۹۹۹ توشه کلمه با را استفاده می کنند!).

چگالی کلمه اهمیت به همین معناست که تعداد دفعاتی که از یک واژه و کلمه هدف استعمال کرده اید را به تعداد عبارات تمام نوشته تقسیم کنید.

در این میان یک سری افرادی نیز بودند که از برچسب های شبیه keywords به جهت امداد به درک بخش اعظم محتویات سایت می کردند.

تمام این ها جرقه ای برای آغاز سئو بودند تا کارش را برای چشم شدن وب سایت ها شروع کند. هنگامی که قوانین جايگاه بندی صفحه ها موتور های جستجو توسعه پیدا کرد، مهندسین بهینه سازی سایت SEO تمام خلاقیتشان را به عمل می گرفتند تا منش هایی را به جهت اثر گذاری در جایگاه و مرتبه موتور های جستجو، کشف کنند؛ البته تمامی همین رویه ها اخلاقی نبودند!

مثلا نیویورک تایمز در سال ۱۹۹۶ از یک شیوه غیر اخلاقی که وبسایت ها برای ورود به نتایج صفحه نخستین می کردند، پرده برداشت!
مجله نیویورک تایمز در یک نوشته گفت که بعضی از بسط دهندگان وب، لغت ها کلیدی ویژه را پشت گرافیک وب سایت نهفته می کنند و موتورهای کاوش را گول میزنند تا همین لغات را شمارش کند و آن ها را در صدر نتیجه های کاوش شده، اکران دهد.

در آن سال ها (یعنی به عبارتی ده سال هفتاد خودمان)، قرار گرفتن در نتایج اولیه google سهل وآسان تر از امروز بود و می شد اساسی مقداری خلاقیت در نتیجه های نخستین قرار گرفت.

درست هست که امروزه موتورهای جستجو باهوش خیس شده اند؛ ولی فراموش نکنید که هنوز هوش انسانی سئوکار ها فراتر از هوش مصنوعی می باشد و هنوز هم به یاری دانش بهینه سازی سایت SEO می توان در نتیجه ها دیده شد.

سئو چه اهمیتی دارد و هدف از سئو چیست؟

شاید کلیدی خودتان فکر نمایید که این بازی موش و گربه ای که گسترش دهندگان وب و موتورهای جستجو رویکرد انداخته اند برای چیست؟ چرا یک جمع به دنبال همین هستند که در نتایج نخستین google دیده شوند و موتورهای جستجو نمی گذارند؟

موتورهای جستجو هدفشان این میباشد که وب سایت هایی در نتیجه ها نخستین گوگل چشم شوند که به نفع کاربران میباشند و نیاز آن ها را برطرف کردن می نمایند و از هر لحاظ از اعضا خوب نظارت می شوند.

اما در همین دربین به دست آوردن و فعالیت ها می خواهند بیایند نتایج اول موتورهای جستجو، زیرا برایشان سود و منفعت دارد. شاید بگویید که چه نفعی می برند؟ بگذارید تا اصلی یک نمونه به درک بهتر همین مسئله کمک کنیم.

تصور کنید که می خواهید یک فروشگاه گشوده کنید. آیا آن را در جایی باز می نمایید که به هم ریخته باشد یا این که در جایی که خلوت باشد؟

زمانی که شما یک جای مالامال تردد مغازه گشوده کنید، تعداد کسانی که از مغازه شما دیدن می نمایند هم بالا خواهد بود؛ فرض کنید که روزی ۵۰۰ نفر از دکان شما و اجناس شما دیدن می کنند. خیال کنید که ۱۰ درصد از این تعداد از شما خرید کردن کنند. بی تردید رقم لطف است.

اما خیال نمایید که فروشگاه شما در یک جایی است که قلیل تردد میباشد و در روز غایت ۵۰ نفر از مغازه شما دیدن کنند و ۱۰ % آن ها تبدیل به خریدار شما شوند و طبیعتا این مقدار فراوان کم است!
بیشتر وبسایت هایی نیز که وجود دارند، اصلی هدف کسب درامد از بستر internet رخ گرفته اند و هر چه میزان مقدار ازدحام وب سایت بالاتر باشد، نرخ تبدیل مشتری فراتر خواهد بود.

اما درصورتیکه بخواهیم به رخ موردی هدف ها بهینه سازی سایت برای google را بگوییم، باید به موارد ذیل اشاره کنیم:

  • بازدید وب سایت شما را ارتقاء می دهد
  • سایت شما در زمینه خودتان، برند می شود
  • به افزایش فروش شما کمک می نماید (دقت داشته باشید که بهینه سازی سایت به چشم شدن و فروش بیشتر شما کمک می کند ولی فقط برهان به جهت ارتقا فروش نمیباشد و شما می بایست به دیگر موردها حساس در فروش نیز توجه داشته باشید).
  • سئو بهترین ابزار برای تبلیغات به شمار می رود.

 

آخرین مطالب