روش های نوین طراحی اپلیکیشن موبایل

نمی دانید چگونه یک برنامه موبایل بسازید؟ تعدادی از رویکردهای مختلف وجود دارد که اکنون به روی شما باز است. اب

توسط ABESTANEWS در 19 فروردین 1400

نمی دانید چگونه یک برنامه موبایل بسازید؟ تعدادی از رویکردهای مختلف وجود دارد که اکنون به روی شما باز است. ابزارهایی مانند React Native و Flutter و غیره در مورد توسعه و طراحی اپلیکیشن موبایل امکانات جدیدی را ایجاد می کنند.

معرفی شیوه های طراحی اپلیکیشن موبایل

1.     Native

روش پیش فرض توسعه در تلفن همراه نوشتن کد Native برای هر دستگاه است و معمولاً جاوا برای Android و Swift برای iOS می باشد. این می تواند بهترین نتیجه را به شما بدهد اما مسئله این است که پس از آن دو کد کد برای حفظ دارید.

2.   WebViews

اولین راه برای دور زدن این مسئله ساخت برنامه های ترکیبی بود که اساساً صفحات وب ارائه شده در یک ظرف برنامه بودند (که به آن WebViews گفته می شود). چارچوب یونی نمونه ای از این رویکرد است. این تجربه کاربر محدودیت هایی دارد و برای تعامل با سرویس های بومی به "پل" جاوا اسکریپت متکی است که می تواند بر عملکرد تأثیر بگذارد.

3.   React Native

انتشار React Native به ما امکان نوشتن کد JavaScript (با نحو React) را که از ابزارک های کاملاً بومی استفاده می کرد داد. هنوز از زمان اجرا JavaScript استفاده می کند اما ارائه HTML نیست و از WebView استفاده نمی کند. این محدودیت عمده برنامه های ترکیبی قدیمی را برطرف می کند اما به دلیل اتکا به "پل" جاوا اسکریپت هنوز هم می تواند از لحاظ عملکرد دچار مشکل شود.

4.   Flutter

در حالی که آن ها سبک ها و شیوه های واکنش مشابهی را ارائه می دهند تفاوت عمده بین Flutter و React Native این است که Flutter از JavaScript زمان اجرا به طور کامل استفاده می کند و کد محلی را برای چندین سیستم عامل جمع می کند. این زمان شروع عالی و عملکرد برنامه را ارائه می دهد و برای اطلاعات بیشتر در مورد این چارچوب نگاهی به راهنمای ما برای شروع کار با Flutter بیندازید.

5.   برنامه های وب پیشرفته

یک آینده احتمالی برای توسعه موبایل کاملاً از محیط بومی دور می شود. اکنون API های وب تعامل بسیار گسترده تری را بین صفحات وب و دستگاه ها نسبت به گذشته امکان پذیر می کنند و کارکنان خدمات به معنای ذخیره سازی صفحات هستند و به صورت آفلاین کار می کنند. این فناوری هنوز کاملاً وجود ندارد اما برخی از افراد شرط می بندند که آینده برنامه های موبایل در واقع فناوری وب است.

اگر شما به عنوان بخشی از یک تیم برنامه را طراحی می کنید فضای ذخیره سازی ابری شما را قادر می سازد تا ثابت و متصل بمانید.

چگونه بدون پرداخت هزینه ای یک اپلیکیشن موبایل طراحی کنیم؟

شما یک توسعه دهنده هستید و تمام ابزارهای لازم برای کدگذاری یک برنامه شگفت انگیز را دارید اما شما تا اندازه ای در طراحی گیر کرده اید. بدون تسلط بر ابزارهای طراحی استاندارد صنعت مانند Adobe Photoshop چگونه می توانید یک برنامه موبایل طراحی کنید که نبوغ درونی شما را منعکس کند؟ چگونه می توان برنامه ای را ایجاد کرد که از نظر بصری خیره کننده باشد و پیمایش آن برای کاربران آسان باشد؟

نگران نباشید خبر خوبی وجود دارد شما ممکن است تجربه زیادی (یا تجربه) در زمینه طراحی UX نداشته باشید اما لزوماً برای ایجاد یک پروژه نهایی بصری خیره کننده به آن نیازی ندارید. این راه حل ها به شما در روند چگونگی طراحی یک برنامه تلفن همراه کمک می کنند و هرکدام این وعده ها را بدون نیاز به پرداخت هزینه ای به شما تحقق می بخشند.

نحوه طراحی اپلیکیشن موبایل

·      شبکه سازی

وایر فریمینگ شامل ایجاد حداقل محصولی است که اساساً اسکلت طراحی برنامه شما را نشان می دهد. اگر می خواهید برنامه خود را با یک استارت آپ مقایسه کنید می توانید از این مرحله طراحی به عنوان حداقل محصول مناسب نام ببرید.

فریم وایر یک مرحله ضروری در هنگام انجام مراحل طراحی یک برنامه تلفن همراه است زیرا به شما امکان می دهد در مورد ساختار جدا از عناصر نهایی طراحی باشید. همچنین این امکان را برای شما فراهم می کند تا بتوانید مفهوم خود را به طور موثر در اختیار طرفین مربوطه (همکاران ، طراحان یا سرمایه گذاران قرار دهید) بدون اینکه شخصاً برای بیان دقیق این ایده ها به تجربه طراحی نیاز داشته باشید.

ابزارهای زیر می توانند در طول این مرحله اساسی اساسی برای نحوه طراحی یک برنامه تلفن همراه مفید باشند.

1-  قلم و کاغذ

برای کسانی که واقعاً نمی خواهند هزینه ای بپردازند، قلم و کاغذ قابل اعتماد قدیمی راهی است که می توانید ایده های اولیه برنامه خود را به عنوان پیش نویس اولیه برای طراحی خود ترسیم کنید. در حالی که برخی ترجیح می دهند مستقیماً به فتوشاپ یا یک ابزار نمونه سازی مراجعه کنند این روش می تواند برای گرفتن سریع ایده ها همانطور که اتفاق می افتد ایده آل باشد. به عنوان یک پاداش اضافی برای بهره مندی بیشتر از این روش Wireframing نیازی به آموزش خاص یا تسلط بر ابزار ندارید.

2-  مقاله طرح دار Android و یا iOS

برای کسانی که می فهمند چگونه یک برنامه تلفن همراه را طراحی می کنند یک ابزار خاص برای سیم کشی مخصوص شما وجود دارد که به طور خاص در ذهن شماست. با قیمت مناسب رایگان می توانید مقاله های dot-grid را که روی آن ها آیفون و iPad چاپ شده است بارگیری کنید. این راه حل ایده آل برای توسعه دهندگانی است که نیاز به تصویری بهتر از قلم و کاغذ دارند. این مقاله طراحی iOS همچنین برای استوری بورد یا نمایش حالت های مختلف نحوه استفاده از برنامه شما ایده آل است.

این مقاله طراحی iOS شامل خطوط شبکه ای برای همه عناصر UI پیش فرض در دستگاه های iOS فوق الذکر است. برای نسخه آندروید این کاغذ طرح این کاغذ دارای 8 مدل تلفن است که روی آن چاپ شده است. با این حال برخلاف کاغذ iOS (که دارای شبکه نقطه ای است) این مقاله اصلاً خطی ندارد.

·      MockFlow

اگر به دنبال ابزاری کمی پیشرفته تر برای انجام سیم کشی برنامه تلفن همراه خود هستید چیزی مانند MockFlow را در نظر بگیرید. Mockflow یک راه حل آنلاین سیم کشی است با انعطاف پذیری برای مدیریت هر نوع پروژه طراحی - اعم از اینکه این یک برنامه موبایل یا وب است. یک نسخه رایگان رایگان در دسترس است که به شما امکان می دهد همزمان روی یک پروژه کار کنید و حداکثر 1 گیگابایت فضای ذخیره سازی و دو عضو تیم.

·      نمونه سازی اولیه

نمونه سازی مرحله بعدی برای چگونگی طراحی یک برنامه تلفن همراه پس از اتمام سیم کشی است. هدف کلی این مرحله بعدی ایجاد یک نسخه قابل اجرا از طرح، شبیه به آنچه می خواهید پروژه نهایی به نظر برسد.

ابزارهای زیر برای نحوه طراحی یک برنامه تلفن همراه بدون پرداخت هزینه ای مناسب است ، زیرا استفاده از آن ها 100٪ رایگان است.

·      Marvel

Marvel یک برنامه وب است که برای طراحی اپلیکیشن iOS و Android نیز در دسترس است. علاوه بر توانایی طراحی بر روی هر دستگاهی که با آن راحت تر باشید این ابزار باعث می شود اسکیس شما به نمونه های اولیه قابل اجرا تبدیل شود. علاوه بر توانایی افزودن عناصر اساسی طراحی می توانید طرح ها را به یکدیگر پیوند داده و جریان ایجاد کنید. Marvel به شما امکان می دهد نقاط تعاملی و انتقال واقع بینانه ایجاد کنید و می توانید اقداماتی مانند شناور کردن، کلیک کردن، کشیدن انگشت، فشردن و سایر موارد را انتخاب کنید. با بسیاری از ادغام های شخص ثالث مارول با بسیاری از ابزارهای دیگری که قبلاً استفاده کرده اید و همکاران تیم شما بسیار خوب عمل می کند.

·      InVision

InVision از این جهت که یک ابزار رایگان نمونه سازی وب و موبایل است مشابه Marvel است. این یک ابزار نمونه سازی عالی برای تیم ها است به لطف عملکردی که امکان اظهار نظر و همکاری ساده را می دهد. آنچه آن را از بسیاری از ابزارهای مشابه متمایز می کند ویژگی کنترل نسخه آنهاست که به شما امکان می دهد در صورت لزوم تغییرات خود را به نسخه قبلی برگردانید.

·      آکسور

برای جمع کردن گزینه های خود برای نحوه طراحی یک برنامه تلفن همراه بدون پرداخت هزینه در اینجا گزینه ای است که اگر در طولانی مدت استفاده شود پرداخت می شود اما استفاده از آن در طول یک دوره آزمایشی 30 روزه کاملا رایگان است. Axure به لطف طراحی های بسیار کاربردی (مشابه انتقال در مارول) امکان نمونه سازی آسان برنامه را فراهم می کند. مانند سایر گزینه های این مقاله این ابزار قابلیت همکاری تیمی آسان را فراهم می کند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن