راهکارهای موثر برای جلوگیری از ریزش مو

از مشکلات بزرگ بین خانم و آقایان میتوان ریزش مو را نام برد که بسیار آزاردهنده میباشد. ریزش مو میتواند دلایل مخ

توسط ABESTANEWS در 5 بهمن 1400

از مشکلات بزرگ بین خانم و آقایان میتوان ریزش مو را نام برد که بسیار آزاردهنده میباشد. ریزش مو میتواند دلایل مختلفی داشته باشد. بعضی از مشکلات ریزش مو قابل درمان هستند اما در برخی دیگر هنوز راهکاری پیدا نشده است.

در این مطلب قرار است با انواع ریزش مو و روش های موثر برای درمان ریزش مو صحبت کنیم.

7 دلیل اصلی ریزش مو

1-      آسیب های جسمی

عوامل بیرونی مانند جراحی و یا تصادف و یا گاها برخی بیماری ها میتواند ریزش مو را به همراه داشته باشد.

2-      بارداری

با تغییر در سطح هورمون ها احتمال ریزش مو وجود دارد. اما این ریزش معمولا بیشتر در دوران بعد از بارداری مشهود است. اما این نوع ریزش بعد از چند ماه قطع میشود.

3-      مصرف بیش از حد ویتامینها

طبق آزمایشات انجام شده مصرف بیش از اندازه ویتامین A میتواند یکی از دلایل ریزش مو شود. اگر مصرف روزانه برای ویتامین آ بیش از 5000 واحد بین المللی در روز باشد احتمال ریزش مو وجود خواهد داشت.

4-      کمبود پروتئین

همانطور که میدانید با مصرف گوشت و مرغ، حبوبات پروتئین بدن تامین میشود. اگر مقدار کافی پروتئین به بدن نرسد دچار ریزش مو خواهید شد.

5-      تغییرات هورمونی

در خانم ها بیشتر شاهد تغیرات هورمونی هستیم. همانطور که در دوران بارداری تغییرات هورمونی اتفاق می افتد .و دچار ریزش مو میشوند. این تغییرات میشود بر اثر مشکلات تخمدان نیز باشد.

6-      کم کاری تیروئید

غده کوچک در گردن که در سلامت بدن بسیار موثر است تیروئید نام دارد. وظیفه تیروئید تنظیم سوخت و ساز بدن، ضربان قلب، دما و خلق و خو است. اگر این غده به درستی کار نکند میتواند یکی از مهم ترین دلایل برای ریزش مو باشد.

7-      کاهش شدید وزن

برخی افراد برای رسیدن به وزن ایده آل خود سلامت خود را به خطر می اندازند و از روش های نامناسب برای کاهش وزن استفاده میکنند. که همین باعث ریزش شدید مو خواهد شد.

حالا که با دلایل اصلی ریزش مو آشنا شدید به راهکارهایی جهت جلوگیری از ریزش موی سر میپردازیم.

6 روش موثر برای جلوگیری از ریزش موی سر

1-      تغذیه مناسب

با تغذیه مناسب و رژیم سالم میتوانند سلامت بدن خود را تضمین کنید. رژیم غذایی مدیترانه ای حاوی سبزیجات تازه و همچنین مصرف کافی پروتئین و ویتامین میتواند در جلوگیری از  ریزش مو موثر باشد.

2-      استفاده درست از سشوار و اتوی مو

استفاده بیش از حد از سشوار و اتوی مو باعث خشک شدن و دهیدراته شدن موی سر میشود. سعی کنید استفاده از دستگاه ها را به حداقل برسانید.

3-      استفاده از ماسک و شامپو مناسب

سعی کنید از شامپو متناسب با موی سر خود استفاده کنید. همچنین استفاده از ماسک مو با تقویت مو میشود.

4-      استفاده از روغن های گیاهی

استفاده از  روغن های گیاهی مخصوصا روغن نارگیل و روغن زیتون میتواند از آسیب های جدی مو جلوگیری کند. ماساژ پوست سر با روغنن نارگیل باعث خونرسانی و جریان خود در پوست سر میشود و به رشد مجدد موها کمک  میکند. همچنین استفاده از روغن نارگیل نیز میتوانند مو را در برابر خشکی و شکنندگی حفاظت کند.

5-      استفاده از هیر فیلر

هیر فیلر یا پر کننده مو اولین آمپول حجم دهنده مو است که با نام کلی هیر فیلر دکتر سیج CYJ شناخته می‌شود. این آمپول تزریقی فواید و کاربردهای گسترده‌ای دارد که بارزترین آن‌ها درمان آسیب‌ها و مشکلات مو مانند: ریزش، شکنندگی، موخوره و … است و در موارد گوناگونی به کار می‌رود.

بیشتر بخوانید: بهترین برند ژل لب چیست؟

6-      مزوتراپی

مزوتراپی یک روش برای تقویت موی سر است. در این روش مواد تقویتی با مواد مزوتراپی به داخل پوست سر تزریق میشوند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن