راهنمای خرید بهترین گیوه مردانه

شهرکرد - ایرنا - گیوه از همان ابتدا که ایده کفش و کفش برای انسان خرید گیوه مردانه اینجا کلیک کنید بسیار مهم بو

توسط ABESTANEWS در 15 شهریور 1399
شهرکرد - ایرنا - گیوه از همان ابتدا که ایده کفش و کفش برای انسان خرید گیوه مردانه اینجا کلیک کنید بسیار مهم بود ، گام به گام با انسان گام برداشته است ، تا کنون که مردم گیوه را کالای گران قیمت می دانند.

آموزش تصویری گیوه دوزی

  به گزارش ایرنا ، مشخص نیست چه کسی گفته است قلب دوم انسان خرید گیوه مردانه پای اوست و به همین دلیل بیشترین هزینه باید برای قلب دوم و بهترین و راحت ترین کفش پا پرداخت شود. با این حال گیوه یک داستان طولانی برای گفتن دارد و به نظر می رسید هرکسی که کلاهی به سر داشته باشد و بنشیند و گیوا بر سر خرید گیوه مردانه بگذارد مدعی است و کسی که گیوا داشته باشد کار دشواری برای مردم بوده است. "گیوه دوزی" یکی از هنرهای صنایع چهارمحال و بختیاری است که در شهرهای شهرکرد ، فرخ شهر و بروجن سابقه ای کهن دارد اما این روزها هیچکس کم نمی بافد و نمی بافد. با این حال ، استفاده از محصولات ماشینی کاهش یافته است ، حداقل به گفته برخی از دوستداران هنرهای باستان ، تمایل مردم  خرید گیوه مردانه به استفاده از محصولات صنایع دستی ، به ویژه "Giove" کاهش یافته است و نسل های فعلی مایل به کار در این مناطق نیستند .

آموزش بافت رویه گیوه

  در بازارهای مدرن یا سنتی ، خرید گیوه مردانه هیچ نامی از گیوه در پشت ویترین فروشگاه کفش خبری نیست و هیچ یک از کفاشان در ویترین مغازه خود حتی یک جفت Giove آویزان نکرده اند تا نسل جوان آن را ببینند. البته نوسانات اقتصادی ، خرید گیوه مردانه بی ثباتی در بازار ، گرانی مواد اولیه ، کاهش قدرت خرید مردم و استقبال کم از محصولات صنایع دستی باعث شده بسیاری از صنایع دستی مانند "گلدوزی" با رونق روبرو شود. قدم زدن در «کوچه ناممدالان» شهرکرد در گوشه ای خرید گیوه مردانه از «گردنه صنایع دستی» مرکز چهارمحال و بختیاری ، کارگاهی با مساحت کمتر از 4 متر مربع نظر هر رهگذری را به خود جلب می کند.

آموزش بافت گیوه ملکی

  این مکان "لحاف دوزی" که تنها خرید گیوه مردانه مکان تولید کفش سنتی مردم این سرزمین است ، محل زندگی و فعالیت "استاد محمود رفیعیان دهکردی" آخرین بازمانده نسل لحاف دوزی ها است. دهکردی. احیای میراث فرهنگی رشته "گلدوزی" یک فعال گلدوزی در چهارمحال و بختیاری می گوید: خرید گیوه مردانه مسئولان اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری باید هنر "گلدوزی" را در شهرکرد احیا کنند. محمود رفیعیان دهکردی خرید گیوه مردانه در گفت و گو با ایرنا تأکید کرد: جوانان امروز دیگر به دنبال تولید مواد مورد نیاز برای "گلدوزی" نیستند و بیشتر آنها به دنبال کفش های ماشینی و صنعتی هستند. وی افزود: در حال حاضر فقط چند زن و مرد مسن برای تولید خرید گیوه مردانه "گیوا" در حال ساخت تخت و بافت (روش چینی) هستند.

آموزش گیوه چینی

  رفیعیان دهکردی اظهار داشت: مسئولان اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نباید اجازه دهند این صنعت هنری فراموش شود و به پست خاطرات بروند. وی در مورد معرفی خرید گیوه مردانه قطعات "Giove" یادآور شد: پاشنه صاف ، الاستیک ، انگشت پشت و جلو ، پاشنه قرمز پشت Giove ، خم شدن چپ و راست قسمتهای مختلف "Giove" را تشکیل می دهد. آخرین بازمانده از نسل اهدا کنندگان دهکردی اظهار داشت: خرید گیوه مردانه "هدیه دهندگان" انواع مختلفی از جمله سر ، تخت لاستیکی و تخت های واقعی دارند. وی گفت از خرید گیوه مردانه آپارتمان های لاستیکی برای زمستان یا آبیاری کشاورزان ، املاک و مستغلات برای مهمانی ها و در دوره های بیکاری و سردرد برای مسافرت های طولانی استفاده می شد. رفیعیان دهکردی تأکید کرد: در قدیم خانواده ها فرزندان خود خرید گیوه مردانه را برای سوارکاری ، بافندگی و تجارت تقسیم می کردند اما امروز با پیشرفت علم و فناوری کودکان تا ظهر می خوابند و از شب تا صبح در فضای مجازی کار می کنند اما در گذشته از صبح تا شب ، هر کودک از نظر جسمی فعال بود.

آموزش گیوه بافی در اصفهان

  وی یادآور شد: خرید گیوه مردانه من از 65 سالگی تا 65 سالگی 58 سال "گلدوزی" کردم و کار پدرانه ، اجدادی و اجدادی خود را ادامه داده ام اما متأسفانه آسیب های جسمی خرید گیوه مردانه زیادی را از این طریق دیده ام اما من هنوز خدا را شکر می کنم. من متشکرم که توانسته ام این سنت را تاکنون حفظ کنم و از فراموش شدن آن جلوگیری کنم. این فعال خرید گیوه مردانه پیشکسوت صنایع دستی گفت: جدا از نیاز به حفظ هنر "لحاف" ، باید زمینه های ملافه ، پارچه بافی (چینی بافی) و آهنگری احیا شود تا ابزار لازم برای "لحاف" ساخته شود و به آینده." رفیعیان تأکید کرد: مشکلات کار در زمینه های خرید گیوه مردانه صنایع دستی به ویژه "گلدوزی" آنقدر زیاد شده است که حتی فرزندان خودم نیز حاضر به کار در این شغل نبودند اما البته داماد من فقط به دلیل علاقه زیاد او به " گلدوزی "، آموزش های لازم برای تولید من بخشهای مختلف این هنر را از بنده یاد گرفتم.

آموزش گیوه بافی در تهران

وی افزود: این در حالی است که در چند خرید گیوه مردانه وقت اخیر حداقل 200 "تخت" و "هدیه" در شهرکرد فعال بود و بسیاری از هنرمندان این حوزه در روستاهای اطراف این نوع کفش ها را برای مردم تولید می کردند. رفیعیان یادآور شد: به همین دلیل مسئولان خرید گیوه مردانه اداره کل فرهنگ
آخرین مطالب