خواستگاری در چت روم

خواستگاری در چت روم 97 درصد کاربران اینترنتی یا همان کاربران چت روم با جنس مخالف خود به چت کردن میپردازند. حق

توسط ABESTANEWS در 18 تیر 1399

خواستگاری در چت روم

97 درصد کاربران اینترنتی یا همان کاربران چت روم با جنس مخالف خود به چت کردن میپردازند. حقیقت این است که ورود اینترنت به جامعه در حال پیشرفته ای همچین ایران در کنار تمام محاسن و خوبی ها نوآوری‌هایی که در پی آن به دنبال داشته است دارای جوانب منفی و بد و آثار سویی نیز بر فرهنگ کشورمان ایران بوده است. شاید بتوان تغییراتی در شیوه ازدواج جوانان عزیز را یکی از تبعات ورود این فناوری آنلاین در ایران دانست که به «ازدواج‌ اینترنتی» معروف شده‌اند لیکن مساله ضروری در این بین آن است که آیا میتوان اشتراک سلیقه افراد در باران چت را اولین گام برای ازدواج دانست؟ هرچند اهمیت ازدواج به هنگام از جمله مباحثی است که تاکیدات فراوان قرآنی متعددی درباره آن وجود دارد؛ و همچین سفارش بسیار حضرت محمد (ص) ولی در کنار این بحث، احکام اسلامی‌ و دینی همواره بر این ضروریت تاکید بسزایی دارند که تشکیل خانواده باید با درایت و آگاهی کامل و تحقیق بسیار ازدواج صورت گیرد چرا که بی‌توجهی به این امر بسیار مهم از قوام این نهاد که اساس جامعه را تشکیل می‌دهد میکاهد و زمینه‌ساز بروز مشکلات متعددی همچون طلاق و دعواهای خانوادگی می‌شود.

بی‌اعتمادی در میان زوجین، عمده‌ترین آسیب ازدواج اینترنتی میباشد

بنداشتن اعتماد یکی از عمده‌ترین آسیب‌هایی است که زندگی زناشویی را که بوسیله آشنایی در فضای چتروم با یکدیگر ازدواج می‌کنند، تهدید می‌کند چراکه همواره این دغدغه با آنهاست که «آیا همسرشان با افراد دیگری هم در ارتباط است.» آشنایی در فضای چت روم فارسی بعدها در روابط زوجین تأثیرات منفی و عمیقی می‌گذارد از این رو که آنها در مرحله ابتدایی برای برقراری ارتباط با یکدیگر ناگزیرند در برخی از موارد خود را بسیار ایده‌آل و جذاب معرفی کنند اما این مساله زمان زیادی طول نخواهد کشید که یکدیگر از حقایق آن با خبر شوند.

این نوع ارتباط اینترنتی موقعی می‌تواند به یک آشنایی کاملا سالم تبدیل شود که با بلوغ هیجانی هر دو فرد، نظارت موسسات ذی‌صلاح و زیر ربط در این امر و مشاوره متخصصان فضای مجازی همراه شود. حمایت خانواده‌ها از فرزندانشان را راه کار مناسبی برای کنترل آسیب‌های ناشی از همسریابی اینترنتی می باشد و اگر خانواده از دریچه منع به این وسیله ارتباطی نگاه کنند قطعا دختر یا پسرشان به شکل دیگری آسیب خواهند خورد چرا که اینترنت واقعیت تلخ و شیرین روز جامعه ماست و نمی‌توانیم این واقعیت را انکار کرد ولی این سخن نیز به آن معنا نیست که فرزندمان را در برابر ابزارهای جدید تنها و بدون اطلاعات رها کنیم بنابراین والدین مسئول، کسانی هستند که علاوه بر دلسوزی و ترحم با بصیرت به این فناوری و خدمات آن نگاه کنند.

نگاه پسران به مقوله همسریابی اینترنتی صرفا نوعی سرگرمی‌است

اکثر دختر خانم ها از شیوه همسریابی اینترنتی برای انتخاب همسر مناسب و ایده آل خود استفاده می‌کنند و این در حالی‌است که پسران بیشتر با نگرش سرگرمی ‌وارد چت می‌شوند. شاید بتوان این ادعا را داشت که آشنایی در چتروم بتواند به کاهش سن ازدواج کمک کند. اما نمی‌توان توقع داشت این الگو و نمونه در جامعه ما نیز جوابگو باشد زیرا اکثر تعاملات جوانان در فضای مجازی انتزاعی و دور از حقیقت است و همین موضوع زمینه‌ ای برای افزایش مشکلات و آسیب‌های همسریابی اینترنتی در جامعه ما است. مشکل زمان حال ما این است که پسران حاضر به قبول مسئولیت ازدواج نیستند و در اخر این جامعه زنان هستند که از این شیوه ازدواج آسیب می‌بینند. بهترین راه کار برای رفع مشکلات ناشی از فضای مجازی فرهنگ‌سازی است به این معنی که مسئولان فرهنگی جامعه با ارایه مشاوره به والدین و همچنین تولید برنامه‌های مختلف به آموزش خانواده‌ها و جوانان نسبت به نقاط ضعف و قوت استفاده از اینترنت و خدمات آن بپردازند.

ازدواج‌های موفق که ریشه در آشنایی اینترنتی دارد نیز توسط افرادی صورت گرفته است که از شخصیت‌های پخته‌ای برخوردار بوده‌اند به این معنی‌که به‌طور تصادفی با هم در اینترنت آشنا شده‌اند نه اینکه از این طریق با هم ازدواج کنند.

در آخر شما را با یکی از چت روم های ایرانی که زیر نظر ارشاد است و از محیط گرم سالم و صمیمی برخوردار است و از قوانین پیروی میکند اَشنا میکنم چت باران در زیر ادرس باران چت قرارداده میشود.

منبع: http://chatbaran.ir

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن