خصوصیات میگوی سالم چیست؟

برای تشخیص تازگی میگو نیاز به مهارت‌های خاصی نیست و توصیه می‌شود که میگو را با پوست خریداری کنید؛ زی

توسط ABESTANEWS در 18 بهمن 1400

برای تشخیص تازگی میگو نیاز به مهارت‌های خاصی نیست و توصیه می‌شود که میگو را با پوست خریداری کنید؛ زیرا میگوی پوست گرفته شده با گذشت یک روز کیفیت خود را از دست خواهد داد.

 

میگو به دلیل داشتن اسیدهای چرب غیر اشباع، نسبت به فساد بسیار حساس است.

 

از خصوصیات میگو سالم و با کیفیت می‌توان به رنگ طبیعی و روشن، سر و دم متصل و محکم، چشم‌های روشن و براق، بوی طبیعی و دلپذیر دریا، گوشت سفید و درخشنده آن اشاره کرد.

 

پوست میگوی سالم سفت می‌باشد و اجزای آن محکم به بدن متصل شده است و رنگ گوشت آن به هنگام طبخ به رنگ نارنجی متمایل به قرمز درمی‌آید. پوست شل و نرم روی بدن میگو نشان‌دهنده فساد آن است.

 

نکته دیگر در تشخیص تازگی میگو توجه به رنگ آن است؛ رنگ میگو تازه باید یکنواخت باشد و روی پوست آن خال‌های سیاه دیده نشود زیرا میگو فاسد رنگ طبیعی خود را از دست می‌دهد و به رنگ سفید یا کدر با لکه‌های سیاه در‌می‌آید.

 

میگوی تازه بوی زننده‌ای ندارد و بوی ملایم دریا از آن استشمام می‌شود؛ در صورتی که میگو فاسد بوی شدید آمونیاک می‌دهد.

 

قابل ذکر است که میگوی پوست کنده را نمی‌توان به مدت طولانی فریز کرد زیرا پس از مدت کوتاهی ارزش‌های غذایی خود را از دست خواهد داد اما اگر آن را با پوست فریز کنید تا ۱۲ ماه می‌توانید آن را نگهداری کنید.

 

اگر قصد خرید آسان و آنلاین میگو را دارید، ما خرید از فروشگا‌ه‌های آنلاین از جمله اسبک ماهی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. مراجعه به فروشگاه‌های معتبری که جهت رفاه حال مشتریان به عنوان سایت خرید میگو راه‌اندازی شده‌اند و شما را در خرید آسان محصولات تازه و با کیفیت یاری می‌کنند.

خصوصیات میگوی سالم

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن