خانه های هوشمند چگونه کار می کنند؟

خانه های هوشمند چگونه کار می کنند؟خانه هوشمند خانه ای است که ساکن آن توانایی راه اندازی و کنترل دستگاه های الک

توسط ABESTANEWS در 14 دی 1399

خانه های هوشمند چگونه کار می کنند؟

خانه هوشمند خانه ای است که ساکن آن توانایی راه اندازی و کنترل دستگاه های الکترونیکی خانه خود را از راه دور و از نزدیک و همچنین توانایی تعریف و اجرای برنامه ها و سناریوهای مختلف را برای آن تجهیزات دارد.

استفاده از ویژگی هایی که باعث می شود یک خانه "هوشمند" شود همیشه یکی از مواردی بوده است که بشر به آن بسیار توجه کرده و در طی دوره های مختلف توسعه فناوری راه حل های زیادی برای این منظور ایجاد کرده است. خانه هوشمند به منزلی گفته می شود که ساکنان آن بتوانند تجهیزات الکترونیکی خانه خود را از راه دور و از نزدیک تنظیم و کنترل کنند و همچنین توانایی تعریف و اجرای برنامه ها و سناریوهای مختلف را برای آن تجهیزات دارند.

به طور کلی ، تجهیزات ساختمانی گروهی از تجهیزات است که برای افزایش کارایی ، بهره وری و ایجاد محیطی دلپذیر برای ساکنان آن طراحی و اجرا می شود ، به آن هوش ساختمان می گویند. هدف از اجرای پروژه های هوشمند می تواند تبدیل فضایی به فضایی متمایز و مجلل ، تبدیل ساختمانی به ساختمان کم مصرف یا تبدیل خانه ای به خانه ای مدرن و ایمن با مدیریت هوشمند باشد.

این تحول می تواند تمام یا بخشی از تغییرات زیر در ساختمان هوشمند باشد:
* تنظیم و کنترل هوشمند روشنایی بر اساس زمان ، شدت نور طبیعی و حضور یا عدم حضور ساکنان.
* تنظیم و کنترل هوشمند سرمایش ، گرمایش و تهویه فضا بر اساس زمان ، دمای فضای باز ، فصل و حضور یا عدم حضور ساکنان.
* سیستم صوتی (موسیقی) را تنظیم و کنترل کرده و انواع مختلف موسیقی را به صورت بی سیم در مکان های مختلف خانه پخش کنید.
* برنامه ریزی و کنترل کلیه تجهیزات امنیتی ، از جمله دوربین ها ، حسگرها و سایر امکانات مربوطه.
* یکپارچه سازی سیستم کنترل روشنایی و سیستم کنترل برای خنک سازی ، گرمایش ، صوت ، تصویر و امنیت در قالب یک سیستم یکپارچه و هماهنگ.

پس از توسعه روزافزون صنعت الکترونیک خانگی ، صنعت هوش ساختمان نیز دستخوش تغییرات بزرگی شده است. شبکه خانه هوشمند شامل بخشهایی مانند سرگرمی و سرگرمی (پخش فیلم و موسیقی) ، سیستم روشنایی ، سیستم کنترل دما ، سیستم امنیتی ، انواع مختلف رابط ها ، سیستم اطلاعاتی و تجهیزات ارتباطی برای بخشهای ذکر شده است.

امروزه خانه های هوشمند یکی از مهمترین قسمتهای سیستمهای مدیریت ساختمان یا BMS هستند. خانه های هوشمند به سرعت در حال توسعه هستند تا آسایش و امنیت را برای کاربران فراهم کنند و امروزه از فناوری های مختلفی برای اتوماسیون ساختمان های بزرگ استفاده می شود ، مانند کنترل روشنایی ، کنترل دما ، کنترل درها ، پنجره ها و پرده ها ، یا سیستم های امنیتی و دوربین مدار بسته علاوه بر موارد ذکر شده ، در خانه های هوشمند ، برنامه های دیگری مانند کنترل چندرسانه ای ، ایستگاه های آبیاری و تغذیه حیوانات خانگی را می توان شناسایی کرد.

در یک خانه هوشمند مالک چندین روش برای بهبود سیستم روشنایی منزل دارد. برخی از این روش ها زندگی در خانه را برای ساکنان خانه راحت تر و راحت تر می کند.

کاری که در خانه ، محل کار یا حتی بیرون از خانه انجام می دهید کاملاً مهم نیست ، خانه هوشمند بار دیگر به شما اطمینان می دهد که بر اساس درخواست شما ، تمام مجوزها و امنیت انجام شده است. فعال کردن آنها باعث افزایش امنیت خانواده و مالکیت آنها می شود.

فرض کنید در هنگام زندگی با شما دوستان یا خانواده مستقلی دارید و در صورت تنها ماندن آنها آسیب پذیر هستند. بنابراین می خواهید همیشه در دسترس و تحت کنترل شما باشد ، در این صورت کافی است فقط یک دکمه را فشار دهید تا مستقیماً با شما تماس بگیریم. اتصال به دوربین مداربسته (CCTV) به وضعیت کودک خود توجه کنید ، در یک خانه هوشمند می توانید سیستم آبیاری گیاهان را تحت کنترل دستگاه قرار دهید و مکان را به راحتی ترک کنید.

خانه هوشمند علاوه بر مخاطبان منظم ، می تواند به بهبود کیفیت زندگی معلولان و سالمندان نیز کمک کند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن