جک s5 و آپشن های داخلی آن

این روزها خودرو های کراس اور طرفداران بسیار زیادی در بازار دارند. جک s5 نیز یکی از این خودرو های پرطرفدار بازا

توسط ABESTANEWS در 1 مهر 1399

این روزها خودرو های کراس اور طرفداران بسیار زیادی در بازار دارند. جک s5 نیز یکی از این خودرو های پرطرفدار بازار ایران است. این خودرو در طراحی از هیوندای IX-35 تقلید کرده که که ظاهرا کپی‌برداری خوبی از آب درآمده است. البته برخی نیز طراحی آن را ترکیبی از هیوندای IX-35 و آئودی Q5 می‌دانند. در ایران جک s5 توسط کرمان‌خودرو عرضه می‌شود و معمولا نسبت به سایر شاسی‌بلندهای مطرح دنیا از قیمت خوبی برخودار است. هر چند طبعا به پای آنها نخواهد رسید، اما برای مصرف‌کننده ایرانی خودرو مناسبی محسوب می‌شود. نسخه اول جک s5 در سال 94 با استقبال خوبی در ایران روبرو شد. با این حال یکی از نقاط ضعف آن اتومات نبودن آن بود که در مدل‎ بعدی این نقطه ضعف نیز برطرف شد. در این مقاله قصد داریم تا به آپشن‌ها و امکانات متعدد جک s5 اشاره کنیم.


1- آینه‌های برقی و تاشونده
تنظیم آیینه‌ها یکی دیگر از چالش‌های رانندگان است به خصوص در صورتی که نیاز داشته باشید آینه سمت راست را تنظیم کنید. در خودرو های قدیمی تر این کار به صورت دستی انجام می‌شد و هم‌اکنون نیز بسیاری از خودروهای داخلی همچنان از اهرم تنظیم آینه دستی استفاده می کنند. در خودروی جک آینه ها به صورت برقی قابلیت تنظیم دارند. در واقع صرفا از طریق فشار دادن کلید مربوطه می‌توانید آنها را تنظیم کنید.
آپشن دیگری که در آینه های خودروی جک برای جلوگیری از آسیب دیدگی وجود دارد امکان تاشوندگی به صورت برقی و خودکار است. در زمانی که شما خودروی خود را پارک می کنید این آینه ها به صورت اتوماتیک جمع خواهند شد . گرمکن آیینه‌ها نیز یکی دیگر از قابلیت‌های آن است. این آپشن‌ باعث می‌شود تا در فصول سرد مانند زمستان یخ زدگی آینه ها مانع دید شما نشود.

2- صندلی‌های برقی و حافظه صندلی

در سال‌های گذشته امکان تنظیم صندلی به صورت دستی و در جهت های محدود فراهم بود. اما در خودروهای جدید امکان تنظیم برقی صندلی آن هم در جهت های بیشتری وجود دارد که البته بسیاری از خودروهای ساخت داخل هنوز هم فاقد امکان تنظیم برقی صندلی هستند. سرنشینان جلو خودرو می‌توانند ارتفاع یا عقب و جلو بودن صندلی خود را به صورت برقی تنظیم کرده و نیازی به اهرم دستی نیست. اما این تنها آپشن صندلی‌های جک S5 نیست. از دیگر آپشن‌های صندلی‌های این خودرو می‌توان به مموری صندلی،گرمکن و تودوزی چرم اشاره کرد.

3- تهویه مطبوع و سنسور باران

سیستم تهویه مطبوع خودکار با دریچه های قابل تنظیم و جداگانه برای سرنشینان جلو از جمله آپشن هایی است که در بسیاری از خودرو های داخلی هنوز هم وجود ندارد و به جای آن از سیستم تهویه مطبوع دستی استفاده می شود.
سنسور باران کمک می‌کند تا در مواقع بارانی یا برفی، سیستم برف‌ پا‌ک‌کن به صورت خودکار شروع به فعالیت کند و دیگری نیازی به فشار دادن اهرم‌ها یا کلیدهای فیزیکی نیست. بنابراین از میزان دردسر راننده در کنترل خودرو بسیار کاسته می‌شود.
سازندگان جک S5 همچنین سانروف را نیز برای این خودرو در نظر گرفته‌اند که به جذابیت داخل کابین بسیار کمک می‌کند. خصوصا آنکه بسیاری از خودروهای ساخت داخل یا حتی خودروهای هم‌رده فاقد آن هستند.


4- استارت دکمه‌ای و سیستم ورود بدون کلید به خودرو
سیستم کیلس استارتر دارای مزایای متعددی است. از جمله مزایای این سیستم می توان به این موارد اشاره کرد که در صورت وجود کلید در داخل خودرواز قفل شدن درب ها جلوگیری خواهد شد. امکان خاموش و روشن کردن خودرو بدون کلید و حتی باز و بسته کردن درب های خودرو بدون استفاده از ریموت از اصلی‌ترین قابلیت‌های این سیستم است.
برای این کار باید ریموت مربوطه را با خود به همراه داشته باشید. همچنین در داخل کابین دکمه‌ای تعبیه شده که با فشار دادن همزمان این دکمه و پدال گاز، می‌توانید خودرو خود را روشن کنید.
در این مقاله سعی کردیم به آپشن های جک s5 شاسی بلند چینی بپردازیم. این آپشن ها خودروی جک s5 را در شرایطی قرار داده است که از رقبای داخلی و حتی رقبای همرده خارجی نیز در رتبه بهتری قرار می گیرد. تمام این موارد باعث شده است تا جک s5 یک خودروی پرطرفدار و دارای بازار دست دوم مناسب باشد.

آخرین مطالب