تیرآهن را از خط تولید کارخانه بخرید آهن آلات صنعتی فـولادکاران

در همین مقاله که از سوی وب وبسایت ثامن تجارت، برای به کار گیری کابران گرامی تهیه گردیده، شما می توانید کلیدی ت

توسط ABESTANEWS در 28 آبان 1401
در همین مقاله که از سوی وب وبسایت ثامن تجارت، برای به کار گیری کابران گرامی تهیه گردیده، شما می توانید کلیدی تیرآهن آشیانه زنبوری، کاربرد، مزایا و معایب آن آشنا گردید و در رابطه حیاتی طراحی و طریق ایجاد تیرآهن آشیانه زنبوری مطالعه فرمایید. همچنین ارزش روز اشکال تیرآهن را می توانید در وب تارنما ثامن تجارت تماشا فرمایید. از طرفی تیراهن هر چه قطر بیشتری داشته باشد به طبع می تواند مقاومت بالاتری را از خود در تحمل فشار و وزن از خود نشان دهد. دسته‌بندی نشده همین ضخامت جان باعث شده که تیرآهن‌های هاش، در برابر نیروهای خمشی و برشی مقاومت بالایی داشته باشند. همانطور که گفته شد بر شالوده ارتفاع بال‌ها، تیرآهن های هاش به سه مدل بال پهن ، بال میانگین و بال نخ نما تقسیم بندی می‌شوند. این تیرآهن‌ها به برهان پایداری، صورت پذیری و انعطاف پذیری بالایی که دارا هستند به جهت به کار گیری در سازه‌های لرزه ای که در معرض لرزش های شدید قرار دارند، مطلوب هستند. همینطور پایداری حاصل از این تیرآهن ها، سازه را برای رویارویی مهم دیگر خطرات طبیعی ایمن می‌کند. از سویی دیگر مقدار باربری همین تیرآهن ها دوچندان بالاست و به جهت استعمال در سازه‌هایی که به جهت تحمل بارهای سنگین طراحی می شوند، مناسب هستند. علی‌ رغم استفاده‌های فراوان دوچندان از تیرآهن‌های لانه زنبوری پس از ابتکار اختراع و تولید، اولین سری از تحقیقات صورت گرفته بر بر روی همین تیر‌ها، در سال 1943 انجام شد که شامل آزمایشاتی بر بر روی قسمت‌های اره‌ای صورت همین تیرآهن بود.

چالش مهم در تولید تیرآهن و هاش

این اختلال می تواند موجب کمتر عمر سازه شود و به این دلیل، در مناطق مهم رطوبت بالا تنها از سازه های بتنی به کار گیری می شود. تیرآهن و در تمام سازه فلزی با مقاومت کششی بالاتر و انعطاف بیشتر در برابر فشارهای وارده است. همین مزیت در کنار وزن کمتر نسبت به سازه بتنی، از گزاره عوارض استقامت بالاتر اسکلت فلزی در برابر زمین لرزه است. قدمت بنا های بتنی دربین ۵۰ تا ۶۰ سال تعیین می شود؛ چرا که مقاومت بتن به مرور روزگار کمتر می یابد. ولی کلیدی اجرای بعضا تکنیک ها در طراحی سازه، می توانید عمر اسکلت بتنی را نیز بالا برد. در اسکلت بتنی به جهت ساخت تیر و ستون، از ترکیب بتن و میلگرد به کار گیری می کنند.
  • بازار آهن آلات تهران مرجع گونه های تیرآهن باکیفیت می باشد که تیرآهن فایکو یکی از از آنهاست، مزایا و ویژگی های بیشمار همین تیرآهن سبب شده هست تا به نسبت بقیه تیرآهن ها پرفروش ترین باشد.
  • همچنین در مواقعی زیرا ساخت اتوبان، حصارکشی، مخازن بتنی و ساخت سیلو از کانال میلگرد به کارگیری می شود‌.
  • با به کار گیری از این تیرآهن ها انتقال بار در اسکلت بهتر انجام می شود.
تعداد زیادی از کارخانه‌های فولاد جمهوری اسلامی ایران تیرآهن تولید می‌نمایند که از جمله محصولات آن‌ها می‌توان به تیرآهن لازنه زنبوری و تیراهن‌های IPE، IPN وipb اشاره کنیم. همین فرآورده در اکثر ساختمان‌هایی که در کشور‌ایران ساخته می‌شود، کاربرد دارد. تیر آهن IPE اهمیت طول میان ۸ تا ۱۶ متر و طول ۸۰، ۱۰۰ و ۶۰۰ میلی‌متر ساخت می‌شود.

چرا از تیرآهن در تولید سازه‌های فلزی به کارگیری می‌شود

تحقیقات انجام گرفته در آیتم اخلاق تیرهای آشیانه زنبوری نشان دیتا هست که به کار گیری از همین تیرها در دهانه‌هایی که نیروی زمین‌لرزه بر آن‌ها اثر می‌گذارد چندان مطلوب به حیث نمی‌رسد. به جهت به کارگیری از تیرآهن در ساختمان سازی، بایستی نخست اصلی اعتنا به نقشه‌کشی ساختمان و همینطور طراحی و محاسبات، جور تیرآهن را مشخص کرد و سپس از آن در سازه استفاده کرد. رفته رفته ساختمان‌های بتنی و آجری جای خویش را به ساختمان‌ها و برج‌های یک سری طبقه و دارای ارتفاع دادند، چرا که بشر توانسته بود همین رویا را کلیدی استعمال از تیرآهن و پروفیل‌های فلزی محقق کند. چنانچه بر بر روی یک تیر آهن INP16 حک شده بود به همین معناست که این کالا از دسته تیر آهن ساده میباشد و ارتفاع آن ۱۶ سانتی متر یا ۱۶۰ میلی متر می باشد. مقاومت تیرآهن با پایین اثر گذاری قرار گرفتن برخی عوامل محیطی کمتر می یابد و موجب ضعیف شدن تیرآهن می شود. تماس دارای پوسیدگی، زنگ، رطوبت، اسیدها و سولفات ها در در آهن می تواند به مرور روزگار منجر به کاهش عملکرد و حتی تلفات جانی و مالی شود.

۸. تیر مستقیم پرکاربردترین تیر در ساختمان‌سازی

تیرآهن اساسی‌ترین پروفیل ساختمانی است که بعضاً در پروژه‌های صنعتی نیز کاربرد دارد. در پیشین تیرها تخته‌های چوب مربع صورت بودند، ولی بعضی از آن‌ها مانند تیرهای سقف از کالا فلز، سنگ یا این که ترکیب چوب و فلز هم هستند. تیر‌ها همچنین برای حمل بارهای افقی (به عنوان نمونه بارهای ناشی از ز‌لزله یا این که باد یا این که در جاذبه به جهت رویارویی مهم نیرو خرپا به عنوان یک میله مهار یا در فشار به تیتر یک تیرگریبان) استفاده می‌شوند.

تاثیر بها تیرآهن روی هزینه‌های ساختمان

قالب تیرهای بتونی باسیم کششی در آن تنظیم‌شده و از جک‌های هیدرولیکی به جهت تولید وضعیت قبل از ریخته‌گری استعمال می‌شود. صحیح قبل از بتن‌ریزی در تیر، سیم‌کششی طبق نیاز اساسی یاری جک هیدرولیکی تحت‌فشار قرار می‌گیرد. بعدازآن بتن در آن ریخته و معالجه شده که به همین تیر پرچینی تیر بتونی پیش‌تنیده گفته می‌شود. تیرهای مستقیم آن‌هایی بوده که در امتداد طول حیاتی نیمرخ مستقیم هستند.

طبقه بندی انواع خاک

از تیر آهن ۱۲ برای پوشش سقف، تیر و یا این که قرار دادن در ستون به کارگیری می‌شود. تیرآهن و هاش مهم‌ترین پروفیل ساختمانی هستند که به طور معمول بخش قابل توجهی از هزینه‌های ساختمانی به آنان اختصاص می‌یابد. اشکال تیرآهن به دو شکل معمولی میباشد که اهمیت نشانه اختصاری به نقل از سایت I و یا این که NP بر روی آن‌ها متن می‌شود. در اکنون حاضر ارزش جهانی سنگ آهن شیب صعودی نسبتا ملایمی را تجربه می‌کند و تا پایان سال سقف مقاومتی 125 دلار تقریب زده می‌شود. قیمت آهن آلات نیز به تبع حالت اقتصادی تغییرات قیمت متعددی را تجربه کرد.

تیرآهن هاش چیست ؟

تمایز مهم تیرآهن ذوبی سایز ۱۸، دارای تیرآهن ذوبی ۱۶ در وزن آن هاست. تیرآهن 16 سایز ۱۸ از فولاد بیشتری در پروسه تولید بهره می برد؛ در سرانجام وزن بالاتری دارد. طول هر شاخه از تیرآهن سایز ۱۸ اصفهان، ۱۲ متر می باشد که هر شاخه آن ۲۲۵ کیلوگرم وزن دارد. همچنین حیاتی وجود اینکه تیرآهن هنوز باید شکل دلخواه خود را مراقبت کند، کمترین میزان مصالح موردنیاز نیز می بایست در طراحی آن مصرف شود. سوله گروه ملی صنعتی فولاد کشور‌ایران نیز یکی دیگر از کارخانه‌های برتر در ساخت تیرآهن هست که قدمت دیرینه دارد. این کارخانه، در سال 1342 در شهر اهواز، کیلومتر 9 جاده خرمشهر، عمل خود را در حوزه ساخت بعضا از مقاطع فولادی آغاز کرد، هم‌اکنون ظرفیت ایجاد اسمی بالایی دارد. ارزش تیرآهن امروز در بازار به نسبت به روزهای قبلی همواره در حالا تغییر تحول است؛ چرا که بازار آهن دستخوش نوسانات زیادی قرار می گیرد. اما بایستی به آن نکته دقت داشت در زمانه خرید کردن تیرآهن علاوه بر توجه بر موارد یاد شده باید به رنگ تیرآهن و وزن آن اعتنا داشت. این دو آیتم می تواند ارزش تیرآهن در بازار را به رخ چشمگیری تغییر تحول دهد.

دایی مهسا امینی: مهسا کاملاً سلامت بود؛ بیماری قلبی مادرزادی او دروغ مطلق است

آهن ملل در کاهش از ۷۲ ساعت آهن آلات خریداری شده مشتریان را در هر نقطه از مملکت تحویل می دهد. به طور کلی ۳ نوع تیرآهن در بازار موجود است، تیرآهن IPE (استاندارد اروپا و ایران)، تیرآهن INP (استاندارد چین و روسیه) و تیرآهن IPB (بال پهن). کارگاه فولاد خوزستان دومی سوله تولیدکننده تیرآهن در کشور‌ایران می باشد که در شهر اهواز واقع شده است.

در کدام ساختمان می بایست از تیرآهن به کارگیری کرد؟

تیرآهن‌های گونه I فولادی ساختاری مستحکم و مقاوم را به یار دارند. شکل ظاهری تیرآهن‌های نوع I سبب ساز میشود که آنها برای انعطاف پذیری یکنواخت و موازی با جزء عمودی مهیا باشند. تیرآهن‌ها در اشکال وزن، ارتفاع، عرض لبه‌ها و یا ضخامت‌های متفاوتی از جزء عمودی متصل کننده ایجاد میگردند به همین برهان می‌توان از آن‌ها برای مقاصد متمایز به کارگیری نمود. اهمیت توجه به اینکه تیرآهن دوبل در بسیاری از پروژه‌های عمرانی به‌ خصوص ساختمان‌های چندطبقه به کار گیری می‌شود؛ بها همین کالا می‌تواند در هزینه تمام‌شده پروژه تأثیرگذار باشد. شما برای به دست آوردن بها و اطلاع ظریف از این جنس می توانید به سایت آهن مرکزی مراجعه کنید.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن