تقویت حافظه

تقویت حافظه توجه! راه های تقویت حافظه لو رفت! حافظه یکی از بخش‌های حساس مغز می باشد که در ارتفاع زندگی

توسط ABESTANEWS در 8 اردیبهشت 1401

تقویت حافظه

توجه! راه های تقویت حافظه لو رفت!

حافظه یکی از بخش‌های حساس مغز می باشد که در ارتفاع زندگی به ما امداد می‌کند، کارایی بهتری داشته باشیم و حتی عملکرد حافظه می‌تواند تا حدودی نشان دهنده مقدار هوش ویا هوشیاری اشخاص باشد. برای نمونه ما در هنگام درس قرائت یا این که برای تذکر کارهای روزانه، تهی دست به کار گیری از حافظه خویش هستیم؛ براین اساس می بایست راه‌های تقویت حافظه را بدانیم. بخش اعظمی از اشخاص حافظه ضعیفی دارند و همواره برای به‌خاطر آوردن کارهای خود به دنبال تقویت حافظه و به کارگیری بهتر از آن هستند. در این مطلب از غفاری دایت می‌خواهیم به شما بگوییم به جهت تقویت حافظه چه بخوریم و شیوه تقویت حافظه در طب سنتی به چه صورت است؛ پس تا انتهای مطلب دارای ما همپا باشید.

راز تقویت حافظه

راز تقویت حافظه

 در این بخش م‌ خواهیم راز تقویت حافظه را به شما بگوییم که از طریق چند ترفند به‌دست می‌آید. شما می‌توانید عادت‌هایی را در زندگی خود نهادینه نمایید که به شما امداد کنند حافظه خود را هر روز بهبود ببخشید. به تعدادی آیتم از این فعالیت‌ها اشاره می‌کنیم.

 تلاش برای به خاطر سپردن

احتمالا فکر کنید اگر درصورتی که در صورتیکه در‌صورتی‌که در صورتی‌که حافظه شما کم است، سعی برای به‌خاطر سپردن بیهوده می‌شود. در واقعیت همانطور که کار کشیدن از ماهیچه ها بدن، سبب ارتقاء حجم عضلات و کارایی خوبتر آن ها می شود فعالیت کشیدن از سلول‌های مغزی می‌تواند سبب ساز افزایش عملکرد و بهبود سلامت آنها شود. مهم همت برای به خاطر سپردن موضوعات متعدد به جای تهیه و تنظیم نمودن لیست و نوشتن آن ها می‌‌توانید از این راز تقویت حافظه به کار گیری کنید.

 یادگیری مهارت

یاد گرفتن مهارت‌های نو و و به‌خصوص حرکات ورزشی یا رقص، سبب ساخت سیناپس‌های ارتباطاتی در مغز میگردد که در طولانی مدت به بهبود حافظه و افزایش عملکرد مغز یاری می‌کنند. جذاب هست بدانید افرادی که انواع رقص و حرکات رقص را تمرین میکنند فارغ از انجام فعالیت مازاد می‌‌توانند عملکرد مغز خود را در یادگیری، حافظه و خلاقیت افزایش دهند. --تکرار مهارت جدید-- احتمالا فکر کنید، حافظه اصلی تکرار ارتباطی ندارد و در شرایطی‌که کاری را از سر عادت و اساسی تکرار انجام می‌دهید یعنی حافظه ضعیفی دارید؛ ولی دیدنی میباشد بدانید همانطور که در کودکان یادگیری هر مهارت تازه همچون به دست گرفتن قاشق و چنگال و تکرار آن سبب ساز می‌گردد همین کار را خوبتر انجام دیتا و همینطور پرورش مغزی بیشتری داشته باشند، در افراد بزرگسال نیز انجام یک کار نو که اهمیت تکرار بهبود پیدا می‌نماید سبب ساز بهبود حافظه و تقویت کارایی مغز می‌شود. --ورزش نمودن و تغذیه سالم- دو عامل با که در سلامت مغز و تقویت حافظه نقش دارند، ورزش نمودن و تغذیه سلامت است. ورزش نمودن منجر ارتقاء خون‌رسانی در بدن میشود و اصلی جذب اکسیژن عمده در خون، به تغذیه‌رسانی خوبتر سلول‌های عصبی یاری می‌کند. به‌خصوص در انواع ورزش‌های هوازی و انجام ورزش‌هایی که سنگین نیستند؛ می‌توانید نه‌تنها به تناسب اندام خود کمک کنید، بلکه عملکرد مغز خود را بهبود ببخشید. تغذیه سلامت هم یک راز تقویت حافظه می باشد که به امداد آن می‌توانید مواد معدنی و ویتامین‌هایی که مغز به جهت عملکرد خود نیاز دارد را تامین کرده و از همین طرز به تندرست عصبی، ارتقا هوش و تقویت حافظه خویش کمک کنید. بدین ترتیب اثر گذاری رژیم غذایی ورزش به این معنی که سبک زندگی سلامت را در تقویت حافظه دست اندک نگیرید.

 برای تقویت حافظه چه بخوریم ؟!

برای تقویت حافظه چی بخوریم؟

 روش‌های متفاوت تقویت حافظه در طب سنتی اکثر زمان ها به ما کمک می‌نمایند بفهمیم برای تقویت حافظه چه بخوریم؟! در این بخش می‌خواهیم یکسری گونه خوراکی و ماده غذایی که می‌توانید آن را در رژیم غذایی خویش وارد کرده و به افزایش عملکرد ذهن خویش یاری کنید را اسم ببریم.

 کندر به جهت تقویت حافظه

 در طب اسلامی همین دسته بیان شده می باشد که کلیدی از بین بردن بلغم و ساخت بعضا عادت‌های سالم، می‌توانیم فراموشی را از خویش بدور کنیم. به جهت نمونه به اثر گذاری کندر برای تقویت حافظه فراوان اشاره شده است. همچنین مسواک زدن، روزه گرفتن، خواندن قرآن و تناول کردن عسل هم در طب اسلامی به جهت تقویت حافظه توصیه شده‌اند. --گرمی‌جات-- یکی از از روش‌های تقویت حافظه حساس طب سنتی، بهبود کارایی مغز به جهت یادگیری و حل مسائل و خودداری از سرد شدن مغز است. به همین دلیل می‌‌توان خوراکی‌های حیاتی طبع گرم همچون گردو، مویز، خرما و... استعمال کرد. ولی افرادی که طبع گرمی دارند، باید در استفاد‌ه زیاد از همین مواد غذایی احتیاط کنند.

 سبزیجات و ویتامین‌ها

 سبزیجات و ویتامین‌ها

در صورتی میخواهید بدانید به جهت تقویت حافظه چه بخوریم؟! می‌توانیم به انواعی از سبزیجات و میوه‌ها اشاره نماییم که نه‌تنها به‌صورت کلی به جهت تندستی موءثر هستند؛ بلکه برای ارتقاء حافظه بلندمدت و بهبود کارایی ذهن نیز اثرگذار هستند. این مواد غذایی شامل گوجه فرنگی، اشکال توت، مرکبات، هویج، کلم بروکلی، سیب زمینی شیرین و اسفناج هستند. همینطور زغال اخته، میوه‌های جنگلی و انگور نیز شامل مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان هستند که به جهت تندرست سلول‌های عصبی فراوان دارای دارد. مصرف مواد معدنی همچون منگنز، ویتامین‌های مجموعه B و اسید فولیک می‌تواند برای خودداری از ابتلا به آلزایمر کمک‌کننده باشد. همین ویتامین‌ها و مواد معدنی غذای مغز هستند و به تندرست آن کمک می‌کنند.

 نوشیدنی برای تقویت حافظه

 به صورت کلی مغز از ۸۰ % آب تشکیل شده میباشد و این مسئله نشان دهنده دارای مصرف مایعات و به‌خصوص آب در تامین تندرست مغز است؛ البته اگر درصورتی که در صورتیکه در‌صورتی‌که در صورتی‌که به دنبال یک نوشیدنی به جهت تقویت حافظه میباشید بهتر است به شما اشکال دمنوش‌هایی که می‌توانند تمرکز را افزایش دیتا و از میزان استرس بکاهند را معرفی کننم. به جهت مثال دمنوش چای سبز و یا چای نعناع به شما یاری می‌نمایند تمرکز خود را افزایش دهید و در سرانجام از طرز بهبود فعالیت‌های مغزی، به تغذیه حافظه خویش یاری کنید. همچنین کاهش استرس، نه‌تنها آسیب بافت مغز را قلیل می‌کند، بلکه می‌تواند به شما در به خاطر آوردن موضوعات مختلف امداد کند و همین استدلال دمنوش‌هایی همچون دمنوش گل گاوزبان و یا اسطوخودوس حساس ایجاد آرامش به جراحت کمتر سلول‌های مغزی و تقویت حافظه یاری می‌کنند.

-- تقویت حافظه و رژیم غذایی

تقویت حافظه و رژیم غذایی

همانطور که گفته شد رژیم غذایی در ارتقاء تمرکز و بهبود کارایی ذهن مفید است. شما می‌توانید اهمیت مصرف غذاهای سالم، مواد گزینه نیاز مغز خود را تامین کنید. به این عامل در‌حالتی که ذیل رژیم لاغری قرار دارید، مطمئن گردید یک رژیم بنیادی میباشد و کل ویتامین‌ها و مواد معدنی که در طی روز به آن نیاز دارید را تامین می‌کند. به همین برهان میباشد که افراد زیادی از رژیم‌های بهاره غفاری به کارگیری می نمایند که در کنار تناسب اندام، سالم تن خویش را مراقبت کنند و آن را ارتقاء دهند. همینطور این رژیم‌ها به جهت اشخاص متفاوت بر مبنا وضعیت آن‌ها اختصاصی شده می باشد و امداد مینماید تا بتوانیم در طولانی‌مدت از آن ها استعمال کرده و وزن خود را در ترازو دلخواه نگه دارید.

منبعshariatnia.com

آخرین مطالب