تجلیل از مهندسان Swinburne در روز جهانی زنان در مهندسی

کمبود مهارت های مهندسی استرالیا به بالاترین حد خود در 10 سال گذشته رسیده است که با تأثیر COVID-19 تشدید شده اس

توسط ABESTANEWS در 7 تیر 1401

کمبود مهارت های مهندسی استرالیا به بالاترین حد خود در 10 سال گذشته رسیده است که با تأثیر COVID-19 تشدید شده است.

 

به گزارش از فارسی کلاب:علاوه بر کمبود عمومی، این حرفه از عدم تعادل جنسیتی جدی رنج می برد، به طوری که مهندسان استرالیا گزارش می دهند که تنها 12 درصد از مهندسان در این کشور زن هستند.

 

در این روز جهانی زن در مهندسی، دانشگاه فناوری سوئینبرن به زنانی ادای احترام می کند که از علایق خود در مهندسی پیروی کرده اند و بر موانع بسیاری که زنان در ایجاد مشاغل موفق در این زمینه با آن روبرو هستند غلبه کرده اند.

 

چرا برابری در مهندسی اهمیت دارد

آژانس برابری جنسیتی در محل کار می گوید که عدم تعادل جنسیتی، در هر کجا، همه ما را تحت تاثیر قرار می دهد. برابری جنسیتی با بهبود بهره وری، رشد اقتصادی، عملکرد سازمانی، توانایی جذب و حفظ کارکنان و افزایش شهرت سازمانی مرتبط است.

 

Swinburne مدت‌هاست که قهرمان برابری جنسیتی در محل کار بوده است و با شرکت در برنامه برابری جنسیتی Science in Australia (SAGE) در حال ایجاد برابری جنسیتی و تنوع در علوم، فناوری، مهندسی، ریاضیات و پزشکی (STEMM) است.

 

هنگامی که از مهندسان زن Swinburne ما پرسیده شد که برای جذب زنان بیشتر در رشته مهندسی چه چیزی لازم است، آن را به سه چیز بیان کردند: طرز فکر، آموزش اولیه و مشارکت.

 

این زنان همگی در جذب نسل بعدی مهندسان زن از طریق ابتکارات آموزش اولیه، به عنوان اشاره ای به تأثیری که بر آنها داشته، نقش مهمی داشته اند. آنها نقش های کلیدی در کمک و میزبانی مجموعه ای از فعالیت ها، رویدادها و کارگاه ها ایفا کرده اند تا نشان دهند که STEMM هیجان انگیز و جالب است و می تواند یک انتخاب شغلی مفید و همه کاره برای دختران و زنان باشد.

 

با برخی از زنان الهام بخش Swinburne آشنا شوید که در زمینه های مربوطه خود موج می زنند.

 

ویکتوریا زینکر

ویکتوریا زینکر (Victoria Zinnecker) پژوهشگر مرکز تحقیقات نوآوری در ساختار هوا (AIR) رهبری تحقیق و توسعه را با یکی از شرکای AIR Hub، بوئینگ استرالیا، بر عهده دارد.

 

تیم او فرآیندهای ساخت هوشمندی را برای قطعات هوافضا توسعه می‌دهد که بوئینگ سپس در تولید قطعات بال‌های هواپیمای خود استفاده می‌کند.

 

ویکتوریا به تربیت آلمانی خود و آگاهی از نام‌های معروفی مانند Bosch و Voith - شرکت‌هایی با راه‌حل‌ها و محصولات فنی فوق‌العاده - به دلیل برانگیختن علاقه او به مهندسی اعتبار می‌دهد. در سرتاسر مدرسه ابتدایی و دبیرستان، او این علاقه را کشف کرد و در برنامه‌هایی شرکت کرد که هدفشان جلب مشارکت دانش‌آموزان در یادگیری STEMM بود، مانند امتحان اصول اولیه جوشکاری یا کدنویسی.

 

او فکر می کند که ورود زنان بیشتر به مهندسی، به «ذهنیت» و فرصت بستگی دارد.

 

توانایی حل مسئله، بهینه سازی و پیاده سازی محوری است و اینها هیچ ربطی به جنسیت ندارند. برخی از موفق‌ترین نتایجی که من دیده‌ام از درگیری سازنده و تیم‌های متنوع بوده است. برای دستیابی به تغییر معنادار، به جای پر کردن سهمیه ها، باید بر دسترسی به الگوها و رهبران واقعی و حمایت شغلی تاکید شود.

 

ویکتوریا مشتاق جذب نسل بعدی دانشمندان زن، میزبانی و داوطلبی در چندین کارگاه مهندسی است.

 

دانشیار مهناز شفیعی

من به دلیل انگیزه درونی و عشق به ریاضیات و هنر مهندس شدم. من همیشه هنر را دوست داشتم و مهندسی شامل هنر طراحی، خلاقیت و فناوری است! مهندس بودن به شما فرصت هایی می دهد تا هر روز از خلاقیت خود استفاده کنید! مهناز شفیعی، پدر من هم یک مهندس «دست‌در» خوب است، شاید در ژن‌ها باشد.

 

دانشیار شفیعی، معاون زنان در STEMM و دانشیار در Swinburne است.

 

مهناز رهبری تحقیقاتی را بر عهده دارد که بر درک اساسی نانومواد مناسب برای توسعه نسل بعدی سنسورهای گاز کوچک شده و کم مصرف برای استفاده های عملی در نظارت بر سلامت و محیط زیست متمرکز است.

 

فناوری حسگر یک عامل مهم در جامعه مدرن برای شناسایی، نظارت و مدیریت گازها یا مایعات خاص در محیط های طبیعی و ساخته شده ما است. یک روند تکنولوژیکی متحول کننده، رشد سریع حسگرهای موبایل برای ارزیابی سلامت شخصی، نظارت بر محیط زیست، روباتیک و امنیت است. مهناز و تیم تحقیقاتی او در حال بررسی فناوری‌های جدید برای توسعه حسگرهای گاز قابل‌حمل و قابل اعتماد هستند تا در گره‌های حسگر برای برنامه‌های کاربردی اینترنت اشیا یا برای سیستم‌های موبایل (کامیون، قطار، سایت‌های صنعتی) تعبیه شوند.

 

اخیراً تیم مهناز بر توسعه حسگرهایی با کارایی بالا برای تشخیص هیدروژن در طیف وسیعی از کاربردهای نهایی متمرکز شده است.

 

به طور روزانه، برخی از افراد خوش شانس در استرالیا و خارج از کشور در حال رانندگی با خودروهای هیدروژنی هستند یا با پیل سوختی، با سوخت هیدروژنی، اتوبوس یا قطار از مکانی به مکان دیگر حرکت می کنند. این وسایل حمل و نقل تنها آب و دی اکسید کربن صفر را تخلیه می کنند. در این محیط های عملی و همچنین در صنایعی که از هیدروژن به عنوان منبع انرژی یا به عنوان یک ماده شیمیایی کلیدی استفاده می کنند، ایمنی از طریق سریع و موثر.

چیدانه

آخرین مطالب