تاریخچه سشوار و انتخاب یک سشوار مناسب

پرفروش ترین سشوار را چگونه انتخاب کنیم و بخریم. در این مقاله ابتدا قصد داریم تا در مورد تاریخچه سشوار و انتخاب

توسط ABESTANEWS در 6 دی 1399

پرفروش ترین سشوار را چگونه انتخاب کنیم و بخریم. در این مقاله ابتدا قصد داریم تا در مورد تاریخچه سشوار و انتخاب پرفروش ترین سشوار صحبت کنیم.

در سال 1890 اولین سشوار توسط الكساندر گودفروی ، آرایشگر فرانسوی اختراع شد. اختراع وی یک نسخه نشسته و بزرگ بود که شامل یک کلاهک سرپوشیده بود که به لوله دودکش اجاق گاز متصل بود. گودفروی آن را برای استفاده در آرایشگاه خود در فرانسه اختراع کرد و قابل حمل و دستی نبود. فقط با نشستن فرد در زیر آن قابل استفاده است. [12]

گابریل کازانجیان مخترع ارمنی آمریکایی اولین کسی بود که در سال 1911 در ایالات متحده سشوار اختراع کرد. [13]

حدود سال 1920 سشوارها به صورت دستی به بازار عرضه می شوند. این به دلیل نوآوری های National Stamping and Electricworks با نام تجاری cross cross [14] و بعداً شرکت موتور جهانی Racine Universal و شرکت همیلتون بیچ بود که اجازه می داد خشک کن به اندازه کافی کوچک باشد تا بتواند با دست نگه دارد. حتی در دهه 1920 خشک کن های جدید اغلب سنگین بودند و وزن آنها تقریباً 2 پوند (0.9 کیلوگرم) بود و استفاده از آنها دشوار بود. آنها همچنین موارد زیادی از گرم شدن بیش از حد و برق گرفتگی داشته اند. سشوارها فقط قادر به استفاده از 100 وات بودند که باعث افزایش مدت زمان خشک شدن موها می شود (متوسط خشک کن امروزه می تواند تا 2000 وات گرما استفاده کند). [15]

تاریخچه اختراع سشوار

از دهه 1920 ، توسعه سشوار بیشتر به بهبود وات و تغییرات ظاهری و بیرونی سطحی متمرکز شده است. در حقیقت ، مکانیزم خشک کن از زمان آغاز به کار هیچ تغییر قابل توجهی نداشته است. یکی از مهمترین تغییرات سشوار ایجاد پلاستیک است تا از وزن کمتری برخوردار باشد. این واقعاً در دهه 1960 با معرفی موتورهای الکتریکی بهتر و بهبود پلاستیک ها اتفاق افتاد. تغییر مهم دیگر در سال 1954 اتفاق افتاد وقتی GEC طرح خشک کن را تغییر داد تا موتور را درون محفظه حرکت دهد. [16]
سشوار کاپوت ، 1962

خشک کن سرپوش در سال 1951 به مصرف کنندگان معرفی شد. این نوع کار با داشتن خشک کن ، معمولاً در یک جعبه قابل حمل کوچک ، به لوله ای متصل به داخل کلاهک بود که سوراخ هایی در آن قرار داشت و می توانست بالای سر فرد قرار گیرد. این کار با دادن یکنواخت گرما به طور همزمان به کل سر کار می کرد.

دهه 1950 همچنین سشوار سخت مویی معرفی شد که معمولاً در آرایشگاه ها دیده می شود. یک کلاه ایمنی پلاستیکی سخت داشت که دور سر فرد می پیچد. این خشک کن همانند خشک کن کاپوت دهه 1950 اما با توان بسیار بالاتر کار می کند. [16]
سشوار کاپوت ، 1965
سشوار کاپوت ، اوایل دهه 1970

بهترین مارک سشوار ، سشوار وسیله ای الکترومکانیکی است که با دمیدن هوای محیط یا گرم بر روی موهای مرطوب ، سرعت تبخیر آب برای خشک شدن موها را افزایش می دهد. سشوارها با تسریع و کنترل تشکیل پیوندهای هیدروژنی موقت درون هر رشته ، کنترل بهتری بر شکل و مدل مو را امکان پذیر می کنند. این پیوندها قدرتمند هستند (اجازه می دهد شکل موی قوی تری نسبت به پیوندهای گوگردی ایجاد شده توسط محصولات تکان دهنده دائمی ایجاد شود) اما موقتی بوده و در برابر رطوبت بسیار آسیب پذیر هستند. آنها با یک بار شستن مو از بین می روند.
استفاده طبیعی از سشوار

مدل های مو با استفاده از سشوار معمولاً دارای حجم و نظم و انضباطی هستند که با استفاده از محصولات حالت دهنده ، مسواک و شانه در حین خشک کردن ، می توان این موارد را بهبود بخشید تا باعث کشش ، نگه داشتن و بلند شدن شود.

پرفروش ترین سشوار

بهترین مارک سشوار در اواخر قرن نوزدهم اختراع شد. اولین مدل ثابت توسط الكساندر اف گودفروی در سالن خود در فرانسه ایجاد شد. سشوار دستی و خانگی اولین بار در سال 1920 ظاهر شد. سشوارها در آرایشگاه ها توسط آرایشگران حرفه ای و در خانه توسط مصرف کنندگان استفاده می شود.

در دهه 1970 ، کمیسیون ایمنی کالاهای مصرفی ایالات متحده دستورالعمل هایی را تنظیم کرد که باید سشوارها را رعایت کنند تا تولید آنها ایمن باشد و در نتیجه پرفروش ترین سشوار ها به بازار عرضه شدند. از سال 1991 ، CPSC موظف شده است كه همه دستگاه های خشك كن باید از قطع كننده مدار خطای زمین استفاده كنند تا در صورت خیس شدن ، نتواند باعث برق گرفتگی شود. [17] تا سال 2000 ، مرگ و میر توسط دستگاه های خشک کن به کمتر از 4 نفر در سال کاهش یافته بود ، که تفاوت فاحشی در صدها مورد از حوادث برق در اواسط قرن بیستم است.

اکثر سشوارها از کویل های گرم کننده برقی و یک فن (معمولاً با موتور جهانی کار می کنند) تشکیل شده اند. عنصر گرمایش در اکثر خشک کن ها یک سیم نیکرومی لخت و پیچ خورده است که به دور مقره های میکا پیچیده شده است. نیکروم به دلیل دو خاصیت مهم مورد استفاده قرار می گیرد: هادی الکتریسیته ضعیف است و هنگام گرم شدن اکسید نمی شود.
بررسی فروشگاه ها در سال 2007 نشان داد که بیشتر سشوارها به دلیل قابلیت "گرمای فوری" دارای عناصر گرم کننده سرامیکی (مانند بخاری های سرامیکی) هستند. این بدان معنی است که مدت زمان کمتری لازم است تا خشک کن ها خشک شوند و موها خشک شوند. [3]
سشوار دختر زیر سالن زیبایی ، 1958

بسیاری از این خشک کن ها دکمه های "حالت عادی" دارند که بخاری را خاموش کرده و در حین فشار دکمه هوا را در دمای اتاق دم می کنند. این عملکرد با تنظیم آن به حفظ مدل مو کمک می کند. هوای سردتر موخوره را کاهش می دهد و می تواند به درخشش مو کمک کند.

بسیاری از آنها از عملکرد "یونی" برای کاهش تجمع الکتریسیته ساکن در مو استفاده می کنند ، [4] اگرچه بحث در مورد کارآیی فن آوری یونیک است. [5] تولیدکنندگان ادعا می کنند که این باعث "نرمتر شدن" موها می شود. برخی از سبک شناسان [چه کسی] معرفی فناوری یونی را یکی از مهمترین پیشرفتهای صنعت زیبایی می دانند. [3]

سشوارها بهمراه اتصالات ، از قبیل پخش کننده ها ، غلیظ کننده های جریان هوا و نازل های شانه موجود هستند. http://ibtl.ir/buy-best-hair-dryer

پخش کننده اتصالی است که روی موهایی که ریز ، رنگی ، موج دار یا دارای حالت طبیعی فر است استفاده می شود. این جت هوا را پخش می کند ، به طوری که هنگام خشک شدن مو به اطراف دمیده نمی شود. موها با سرعت کمتری ، در دمای سردتر و با اختلال جسمی کمتری خشک می شوند. این باعث می شود موها کمتر موخوره شوند و حجم بیشتری به موها بدهند.
یک غلظت جریان هوا برعکس یک پخش کننده عمل می کند. انتهای سشوار را باریکتر می کند و در نتیجه به جمع شدن گرما در یک نقطه کمک می کند تا سریع خشک شود.
اتصال نازل شانه همان غلظت جریان هوا است ، اما با دندانه های شانه مانند پایان می یابد تا کاربر بتواند موها را با استفاده از خشک کن بدون برس و شانه خشک کند.

از سشوارها به عنوان درمانی موثر برای شپش سر [6] و پیشگیری از موم گوش نام برده شده است.

منبع

آخرین مطالب