بیشترین کاربرد هیلتی چیست؟

انواع دریل چکشی دو نوع اصلی مته چکشی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید. اولین و نوع رایج تر به عنوان مته ه

توسط ABESTANEWS در 11 اسفند 1400

انواع دریل چکشی

دو نوع اصلی مته چکشی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید. اولین و نوع رایج تر به عنوان مته های چکشی معمولی نامیده می شود. نوع دوم به عنوان "چکش چرخشی" شناخته می شود. اکنون، می‌دانم که اصطلاحات ممکن است کمی گیج‌کننده باشد، پس اجازه دهید کمی وقت بگذارم تا آن را روشن کنم. هم مته های چکشی معمولی و هم چکش های چرخشی انواعی از مته های چکشی هستند. اما چکش های چرخشی با نام دیگری شناخته می شوند زیرا نقش کمی متفاوت دارند که در این بخش با آن آشنا خواهید شد.

مته های چکشی منظم

این مته ها معمولاً به عنوان مته های چکشی شناخته می شوند. اکثریت قریب به اتفاق مته های چکشی معمولی از سیستم قدرت ضربه ای استفاده می کنند که در بخش آخر توضیح دادم. این بدان معنی است که آنها به راحتی می توانند مواد سخت مانند بتن یا آجر را به سرعت و کارآمد پودر کنند.

دریل های چکشی معمولی یا یک درایور ضربه ای برای اکثر کارهای DIY و دست ساز کافی است.

 

دریل های چکشی معمولی در دو زیر دسته مدل های سیم دار و مدل های شارژی عرضه می شوند. هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

 

دریل های چکشی سیم دار

من تقریباً مطمئن هستم که همه می دانند که ابزارهای برقی سیمی در این مرحله چگونه کار می کنند. شما آنها را وصل می کنید و از آنها استفاده می کنید. دریل چکشی سیمی از طرف دیگر، مته های چکشی سیمی نسبت به نمونه های بی سیم خود قدرتمندتر هستند. دلیل این امر این است که مدل‌های سیم‌دار از زمانی که به برق متصل هستند منبع تغذیه ثابتی دارند. این امر به مته‌های چکشی سیمی امکان می‌دهد تا RPM (دور در دقیقه) بالاتر و قدرت کلی بیشتری داشته باشند.

 

آنها همچنین در مقایسه با نسخه شارژی وزن کمتری دارند و قیمت کمتری دارند.

 

با این حال، آنها یک نقطه ضعف قابل توجه دارند و آن عدم تحرک مدل های بی سیم است. شما باید یا از سیم های داخلی استفاده کنید یا امیدوار باشید که منطقه ای که در آن کار می کنید دارای پریزهای بسیار مناسبی باشد. به نظر من، دریل های چکشی سیمی گزینه بهتری هستند، اما باید اعتراف کنم که تحرک کمتر می تواند بسیار آزاردهنده باشد.

 

دریل های چکشی شارژی

دریل چکشی شارژی با استفاده از باتری داخلی کار می کند که باید به طور مرتب شارژ شود. دریل چکشی شارژی در حال حاضر، همانطور که در بالا گفتم، مزیت اصلی استفاده از یک مدل شارژی، قابلیت حمل است. اگر در یک محل کار بزرگ کار می کنید، تحرک اضافه شده یک مته چکشی شارژی بسیار مفید خواهد بود.

 

علاوه بر این، من اغلب متوجه می شوم که بند ناف هنگام کار در فضاهای تنگ مانع است. یک مته چکشی شارژی، راحتی قابل حمل و همچنین سهولت استفاده را ارائه می دهد.

 

با این حال، این تحرک قیمتی دارد. این واقعیت که با باتری کار می کند به این معنی است که مته چکشی بیسیم نمی تواند به اندازه یک مدل سیمی برای مدت زمان طولانی تری انرژی ارائه دهد.

 

چکش های چرخشی

چکش های چرخشی یا دریل های چکشی دوار اساساً دریل های چکشی سیمی قوی تر هستند. چکش های دوار از سیستم قدرت EP (الکترو پنوماتیک) استفاده می کنند که در قسمت اول مقاله توضیح دادم. این بدان معنی است که از نظر قدرت خالص، چکش های چرخشی از مته های چکشی سیمی معمولی برتری دارند.

 

تفاوت اصلی دیگر این است که مته های چکشی چرخشی دارای حالت فقط چکشی هستند. معمولاً این ابزارها دارای 3 حالت تنظیمات هستند. فقط مته، مته با عمل چکش کاری، و فقط چکش. همچنین می توانید از چکش چرخشی به عنوان چکش کوچک استفاده کنید.

 

به طور کلی مگر اینکه حرفه ای باشید. یک چکش دوار به سادگی برای شما مفید نخواهد بود. اگر شما یک DIYer هستید، به جای خرید آن را اجاره کنید، در هزینه خود صرفه جویی خواهید کرد.

کاربردهای مته چکشی

مته چکشی کاربرد بسیار خاصی دارد که عبارت است از سوراخ کردن سنگ تراشی و بتن. می توانید از مته های معمولی برای آن کار استفاده کنید، اما زمان بیشتری طول می کشد و کارایی کمتری دارد. زمانی از مته چکشی استفاده می کنید که باید در یک روز 40 سوراخ روی بتن ایجاد کنید. این باعث می شود آنها برای طیف گسترده ای از پروژه های بازسازی خانه مفید باشند. یک تصور غلط رایج این است که مته های چکشی برای کوبیدن در میخ هستند. هدف از مته چکشی این نیست و اگر از آن به این صورت استفاده می کنید، به اشتباه از ابزار استفاده می کنید.

 

نتیجه

این همه آن چیزی است که باید در مورد مته های چکشی بدانید. آنها ابزار مفیدی برای نگهداری در اطراف خانه هستند. اگر زمانی متوجه شدید که نیاز به سوراخ کردن مواد دشوار دارید، دریل چکشی بهترین گزینه شماست. من قطعا توصیه می کنم که هر کسی یکی را در سوله ابزار خود نگه دارد.

کرایه انواع هیلتی

https://tehrantakhrib.com/%d8%a7%d8%ac%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d9%87%db%8c%d9%84%d8%aa%db%8c/

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن