بهترین زمان مراجعه به خدمات مشاوره روانپزشکی استفاده کنیم؟؟

در این مقاله میخواهیم درباره موضوعی مهمی صحبت کنیم. موضوع بحث ما در این مقاله این است که در چه مواردی یا در چه

توسط ABESTANEWS در 30 شهریور 1400

در این مقاله میخواهیم درباره موضوعی مهمی صحبت کنیم. موضوع بحث ما در این مقاله این است که در چه مواردی یا در چه زمانی باید به یک روانپزشک مراجعه کنیم؟؟

هر فردی متوجه اختلالات در بدن خود می­شود اما بعضی ها به خود می­گویند که این اختلال نیست و جزوی از شخصیت من است.چرا برای سپردن قسمتی از بدنمان به دست جراح حراسی نداریم اما برای سپردن قسمت کوچکی از مغزمان به دست یک روانپزشک انقدر ترس داریم.

 در زمانی که بیماری ما بر افکار، احساسات یا رفتار ما تاثیر بگذارد به این معنی است که افکار، احساسات و رفتار ما دچار مشکل شده است و این بیماری باعث تغییر عملکرد در کار هایی همچون شغل، تحصیل و در زمینه هایی دیگر مثل ایجاد مشکلات خانوادگی، اجتماعی و .... شده ما باید به روانپزشک مراجعه کنیم. در بعضی موارد بیمار دچار بیماری های حاد است که باید بستری شود و دارو مصرف کند البته در بعضی مواقع با مصرف پایین دارو می­توان بیمار را درمان کرد.

 اگر بخواهیم بهتر و واضح­تر توضیح بدهیم می­توان گفت روانپزشک پزشکی است تخصصی که بالاترین مدرک در حرفه­ی خود یعنی سلامت روان را دارند. از نظر من هر کسی که مبتلا به بیماری روحی است باید به روانپزشک مراجعه کند تا درمان شود. پزشک عمومی با تشخیص اشتباه می­تواند صدمات جبران ناپذیری به بیمار وارد کند پس وقتی به بیماری هایی همچون: افسردگی، اضطراب و استرس زیاد، ترس بیش از حد از چیز های غیر عادی و...... مبتلا شدید حتما باید به پزشک متخصص روانپزشکی مراجعه کنید و از خدمات آن بهره ببرید. البته پزشک عمومی بد یا ناکار بلد نیست بلکه تخصص لازم برای درمان بیماری شما را ندارد.

 

لطفاً بخوانید: خدمات مشاوره روانپزشکی چیست و چه زمانی باید از این مشاوره استفاده نمود؟

 از خاطر نبرید که روانپزشک بیمارانی را ویزیت می­کند که وضعیت مشابه با شما را دارند اما پزشک عمومی اینگونه نیست. پزشک عمومی هر روز چشم، بینی و گلو را معاینه می­کند و آنتی بیوتیک تجویز میکند که این ها درمان بر درد شما نیست. درمان توسط روانپزشک کاری دردناک و سخت نیست بلکه فقط برای درمان به مدت زمان زیادی نیاز است.

تا درمان صورت گیرد زیرا کاری که شده است قسمتی از زندگی ما ترک آن کاری بسیار سخت است. بیماری های روانی اگر درمان نشود ممکن است صدماتی جدی در بر داشته باشد که به غیر از خودمان به دیگران هم این آسیب ها وارد شود. به عنوان مثال وقتی فردی هر روز هفته از همسر خود ایراد بگیرد و به همسر خود شکاک باشد و بدون دلیل دنبال مچ گرفتن باشد باعث میشود زندگی پرتنشی داشته باشند.

آخرین مطالب