بررسی کاربرد های استفاده از پروژه افترافکت

نقطه شروع هر کاری، اولین گام آشنایی با خود موضوع است. افترافکت یکی از نرم افزارهای قدرتمند شرکت ادوبی است و کا

توسط ABESTANEWS در 31 مرداد 1400

نقطه شروع هر کاری، اولین گام آشنایی با خود موضوع است. افترافکت یکی از نرم افزارهای قدرتمند شرکت ادوبی است و کاربرد آن در زمینه ویرایش فیلم، محتوا و صدا است. در واقع افترافکت برنامه موشن گرافیک، کامپوزیت و جلوه های ویژه می باشد با استفاده از post production  در فیلم سازی، صدا و... مورد استفاده قرار می گیرد و قابلیت هماهنگی بالایی با پریمیر و فتوشاپ را دارد.

افرادی که در ساخت، طراحی و ویرایش فیلم و انیمیشن فعالیت دارند از این نرم افزار استفاده می کنند‌ و صنعت فیلم سازی پیشرفت خود را مدیون آن است. این نرم افزار در زمینه تصویر متحرک، فیلم ویدیویی، تیتراژ فیلم، تبلیغات تلویزیونی و..‌. محصولات فراوانی به بازار عرضه نموده است و حتی کار تلفیق و ترکیب تصاویر متحرک برای تنظیمات مختلف را به شما عرضه می نماید. اگر می خواهید در خصوص افترافکت اطلاعات کامل تری به دست آورید به مقاله هر آن چه که باید در خصوص پروژه افترافکت بدانید! + معرفی محبوب ترین پروژه ها مراجعه کنید.

ایجاد جلوه های ویژه در افترافکت چیست؟

تا حالا توجه کرده اید برای ساخت فیلم یک سری از قسمت ها را جدا کردن خیلی دشوار بوده و برای ایجاد آن قسمت گروه دیگر باید وارد صحنه شوند، که به آن جلوه های ویژه می گویند. از جمله می توان به: صحنه تصادفات، آتش سوزی، افتادن از ارتفاع و...

جلوه های ویژه در واقعیت همان تخیلات ذهنی است که وجود ندارد و با کمک افترافکت در زمینه جلوه های ویژه ، شما می توانید اتفاقات را از آن چه که هستند بیشتر نشان دهید تا دیده شوند، یا جاهایی از جلوه های ویژه استفاده کنید که اصلا دیده نمی شوند مانند: سرزمین رویایی که بیننده اصلا متوجه تصویر غیر واقعی آن قسمت نشود‌.

ایجاد موشن گرافیک در افتر افکت چیست؟

طراح های گرافیکی، در حال حرکت یا همان متحرک سازی را موشن گرافیک می گویند. در گذشته این طرح ها در حد پوستر و عکس ثابت دیده می شد ولی با پیشرفت در موشن گرافیک و کاربرد در زمینه تبلیغات، تیزر تلویزیونی، تیتراژ فیلم و ... است.

ایجاد کامپوزیشن در افترافکت چیست؟

کامپوزیشن در واقع ترکیب چند فیلم و کلیپ ویدیویی برای ساخت فیلم با موضوع یکسان را می گویند. که یکی از مهم ترین اجزا افترافکت و غول مرحله آخر یک پروژه است. لایه های گوناگونی از یک فیلم را در کنار هم قرار داده و رنگ و نور در آن اضافه می کنند تا به یک ترکیب قابل قبول برسند.

سخن آخر

افتر افکت کار تدوین را انجام نمی دهد برای اینکه تدوین در پروژه پریمیر انجام می گردد. افترافکت دارای توانایی های زیادی در زمینه ایجاد جلوه های ویژه می باشد. شما کاربر عزیز برای این کار باید آموزش های لازم را در سایت جی اف ایکس ببینید تا بتوانید آثار قدرتمندی خلق نمایید‌.

آخرین مطالب