با ما بیشتر با جزئیات طلاق توافقی آشنا شوید

آشنایی با جزئیات طلاق توافقی به شما کمک می کند تا شرایط بهتری را در روند پرونده های حقوقی خود رقم بزنید. هر ان

توسط ABESTANEWS در 10 اسفند 1400

آشنایی با جزئیات طلاق توافقی به شما کمک می کند تا شرایط بهتری را در روند پرونده های حقوقی خود رقم بزنید. هر انسان براساس نیازمندی های خود همیشه به فکر ازدواج و تشکیل خانواده می باشد تا به این طریق بتواند استقلال و عشق را با هم تجربه کند. این امر موجب شده است تا هر سال شاهد جاری شدن خطبه های ازدواج بسیاری باشیم اما گاهی این ازدواج ثمرات خوبی نداشته و زوجین مجبور به جدایی و طلاق می شوند. 

شما با یک تحقیق کوچک می توانید متوجه تعداد بی شمار متقاضیان طلاق باشید که هر کدام بر مبنای یک سری مشکلات به دادگاه های خانواده مراجعه نموده اند. طلاق به سه شکل امکان پذیر می باشد که سومین حالت آن به طلاق توافقی اختصاص یافته است. در اینجا یک پرسش مطرح می گردد آن این است که طلاق توافقی چیست ؟ ما در این مقاله قصد داریم تا به تشریح جزئیات طلاق توافقی پرداخته و به طریق اطلاعات مفیدی را به شما انتقال دهیم. 

https://news.akhbarrasmi.com/news/140010065606117889/%D9%82%D8%A8%D9%84-%D8%A7%D8%B2-%D8%B7%D9%84%D8%A7%D9%82-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%DA%86%D9%87-%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%AC%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%D9%88-%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%84-%D8%B7%D9%84%D8%A7%D9%82-%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%81%D9%82%DB%8C-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA/

طلاق توافقی چیست ؟ 

در امر طلاق توافقی زوجین باید براساس مسائل مهمی به توافق برسند. زمانی زن و شوهر بتوانند با مشورت و رضایت کامل بر سر این موضوعات به توافق دست یابند می توان خطبه این طلاق را اجرا نمود. اما این موضوعات به چه صورت می باشند؟ از مهم ترین عناوینی که در این مورد مطرح می گردد باید به مهریه ، نفقه ، حضانت فرزندان و اموالی اشاره نمود که زن و مرد با یک دیگر پس از ازدواج تهیه نموده اند. برخی ممکن است بر این باور باشند که در طلاق توافقی مهریه ای به زن تعلق نمی گیرد در حالی که چنین باوری اشتباه می باشد زیرا زن این حق را دارد تا بخشی از مهریه خود را مطالبه نموده و با توافق مرد آن را دریافت کند. 

مدارک لازم جهت اجرای طلاق توافقی 

شما برای ثبت دادخواست طلاق توافقی لازم است قبل از مراجعه مدارک لازم جهت این امر را فراهم نمایید. این مدار به شرح زیر بوده و همراه داشتن آن ها الزامی است. 

شناسنامه زوجه 

شناسنامه زوج

اصل کارت ملی زوجین 

سند ازدواج

مراحل اصلی دادخواست طلاق توافقی 

همان گونه که می دانید دعاوی حقوقی پیچیدگی های خاص خود را داشته و در این مسیر لازم است مراحل خاصی طی گردد. درخواست طلاق توافقی نیز به همین شکل بوده و لازم است در این راستا دقت عمل لازم را به کار گرفته و هر مرحله را به درستی و با اگاهی بالا طی نمود. این مراحل به شرح زیر        می باشند. 

توافق زن و مرد بر سر موضوعاتی که در بخش های قبل به آن اشاره شد 

ثبت نام در سامانه های مرتبط با این امر 

شرکت نمودن در جلسات مشاوره پیش از طلاق 

ثبت دادخواست طلاق توافقی 

شرکت نمودن منظم در تمامی جلسات دادگاهی 

دریافت گواهی منوط بر عدم سازش زوجین 

مراجعه نمودن به دفاتر طلاق جهت اجرای خطبه طلاق توافقی 

هزینه طلاق توافقی 

در راستای هزینه طلاق توافقی نمی توان نظر قطعی داد زیرا این میزان هزینه ها متغیر بوده و براساس مجموعه عوامل خاصی تغییر می کنند. طبیعی است که هر پرونده با پرونده دیگر تفاوت داشته و برای هر کدام باید روند خاصی را طی نمود. پرونده های طلاق توافقی نیز از این قوانین مستثنی نبوده و لازم است مراحل آن ها را با دقت پشت سر بگذارید.

هر گونه بی دقتی و اشتباه ممکن است کار را برای شما سخت تر کند بنابراین توصیه داریم برای پیشبرد بهتر پرونده های خود از وکلای فعال در این راستا کمک بگیرید. استخدام یا عدم استخدام وکیل نیز می تواند سبب تغییر هزینه های درخواست طلاق توافقی گردد بنابراین هر پرونده بر اساس میزان پیچیدگی خود و استفاده یا عدم استفاده از وکیل هزینه های متفاوتی دارد. 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن