ایمپلنت دندان در تهران سعادت آباد

جراحی ایمپلنت دندان روشی است که ریشه دندان را با جایهای فلزی ، پیچ مانند جایگزین می کند و دندانهای مصنوعی را ک

توسط ABESTANEWS در 29 خرداد 1400

جراحی ایمپلنت دندان روشی است که ریشه دندان را با جایهای فلزی ، پیچ مانند جایگزین می کند و دندانهای مصنوعی را که مانند دندانهای واقعی به نظر می رسند و کار می کنند ، جایگزین دندانهای آسیب دیده یا از دست رفته می کند. جراحی ایمپلنت دندان می تواند جایگزین مناسبی برای دندان مصنوعی یا بریج باشد که به خوبی متناسب نیست و در صورت عدم وجود ریشه طبیعی دندان اجازه ایجاد دندان مصنوعی یا جایگزینی دندان پل بریج را نمی دهد.

نحوه انجام عمل جراحی ایمپلنت دندان به نوع کاشت و وضعیت استخوان فک شما بستگی دارد. جراحی ایمپلنت دندان ممکن است شامل چندین روش باشد. مهمترین مزیت ایمپلنت پشتیبانی کامل از دندانهای جدید شما است - فرآیندی که نیاز به بهبود استخوان در اطراف ایمپلنت دارد. از آنجا که این ترمیم استخوان به زمان نیاز دارد ، فرایند آن می تواند ماه ها طول بکشد.

چرا این کار تمام شده است

کاشت دندان با جراحی در استخوان فک شما قرار می گیرد ، جایی که به عنوان ریشه دندان های از دست رفته عمل می کند. از آنجا که تیتانیوم موجود در ایمپلنت ها با استخوان فک شما فیوز می شود ، ایمپلنت ها به لغزش ، سر و صدا یا آسیب استخوانی از طریق پل های ثابت یا دندان مصنوعی آسیب نخواهند دید. و مواد مانند دندانهای شما که از پل معمولی پشتیبانی می کنند ، نمی توانند خراب شوند.

 

به طور کلی اگر شما ایمپلنت های دندانی را انجام دهید:

 

یک یا چند دندان از دست رفته داشته باشید

استخوانی فک داشته باشید که به رشد کامل رسیده باشد

استخوان کافی برای ایمن سازی ایمپلنت ها داشته باشید یا قادر به پیوند استخوان باشید

بافت های دهان سالم داشته باشید

شرایط سلامتی نداشته باشید که بر ترمیم استخوان تأثیر بگذارد

قادر به پوشیدن پروتز نیستند

می خواهید گفتارتان را بهبود ببخشید

مایل به تعهد چندین ماهه به روند کار هستیم

سیگار نکشید

خطرات

مانند هر عمل جراحی ، جراحی ایمپلنت دندان خطرات سلامتی را به همراه دارد. مشکلات نادر است ، و وقتی بروز می کند معمولاً جزئی است و به راحتی قابل درمان است. خطرات عبارتند از:

 

عفونت در محل کاشت

آسیب یا آسیب به ساختارهای اطراف ، مانند سایر دندان ها یا رگ های خونی

آسیب عصبی ، که می تواند باعث درد ، بی حسی یا گزگز شدن دندان های طبیعی ، لثه ها ، لب ها یا چانه شود

مشکلات سینوسی ، هنگامی که ایمپلنت های دندانی قرار داده شده در فک بالا در یکی از حفره های سینوس شما بیرون می زند

چگونه آماده می شوید

روند برنامه ریزی برای کاشت دندان ممکن است شامل متخصصان مختلفی باشد ، از جمله پزشکی متخصص در شرایط دهان ، فک و صورت (جراح فک و صورت) ، دندانپزشکی متخصص در درمان ساختارهایی که از دندان پشتیبانی می کنند ، مانند لثه و استخوان (پریودنتیست) ، دندانپزشکی که دندانهای مصنوعی را طراحی و متناسب می کند (متخصص پروتزهای دندانی) ، یا بعضاً متخصص گوش ، حلق و بینی (گوش و حلق و بینی).

 

از آنجا که ایمپلنت های دندانی به یک یا چند عمل جراحی احتیاج دارند ، برای آماده سازی برای انجام فرآیند ، باید یک ارزیابی دقیق داشته باشید ، از جمله:

 

آزمون جامع دندانپزشکی. ممکن است شما از اشعه ایکس دندان و تصاویر سه بعدی گرفته شده باشید و مدل هایی از دندان و فک خود ساخته باشید.

بررسی سابقه پزشکی خود. در مورد هر گونه شرایط پزشکی و هر دارویی که مصرف می کنید ، از جمله داروهای تجویز شده و بدون نسخه و مکمل ها ، به پزشک خود بگویید. اگر بیماری قلبی یا کاشت ارتوپدی خاصی دارید ، ممکن است پزشک برای جلوگیری از عفونت ، آنتی بیوتیک برای شما تجویز کند.

برنامه درمان متناسب با شرایط شما ، در این طرح عواملی از جمله تعداد دندانهای مورد نیاز برای تعویض و وضعیت استخوان فک و دندانهای باقیمانده شما در نظر گرفته شده است.

برای کنترل درد ، گزینه های بیهوشی در حین جراحی شامل بی حسی موضعی ، آرام بخشی یا بیهوشی عمومی است. با متخصص دندانپزشکی خود صحبت کنید که کدام گزینه برای شما مناسب است. تیم مراقبت از دندان شما بسته به نوع بیهوشی قبل و بعد از جراحی در مورد خوردن و آشامیدن به شما آموزش می دهد. اگر آرامش یا بیهوشی عمومی دارید ، برنامه ریزی کنید که کسی بعد از جراحی شما را به خانه منتقل کند و انتظار داشته باشد که تا پایان روز استراحت کند.

 

آنچه شما می توانید انتظار داشته باشید

جراحی ایمپلنت دندان معمولاً یک عمل جراحی سرپایی است که به صورت مرحله ای انجام می شود و زمان بهبودی بین عمل وجود دارد. روند قرار دادن ایمپلنت دندان شامل مراحل مختلفی است ، از جمله:

 

برداشتن دندان آسیب دیده

آماده سازی استخوان فک (پیوند) ، در صورت لزوم

کاشت دندان

رشد و ترمیم استخوان

قرار دادن تکیه گاه

قرار دادن دندان مصنوعی

کل مراحل ممکن است از ابتدا تا انتها ماهها طول بکشد. بیشتر این زمان به بهبودی و انتظار برای رشد استخوان جدید در فک شما اختصاص داده شده است. بسته به شرایط شما ، روش خاص انجام شده یا مواد استفاده شده ، بعضی اوقات می توان مراحل خاصی را ترکیب کرد.

بهترین دندانپزشک زیبایی تهران | ایمپلنت دندان در سعادت آباد

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن