اسپیسر چیست

اسپیسر چیست در پاسخ به همین سوال که اسپیسر چیست ؟ باید بگوییم که اسپیسر از&nbsp

توسط ABESTANEWS در 8 آبان 1400

اسپیسر چیست

در پاسخ به همین سوال که اسپیسر چیست ؟ باید بگوییم که اسپیسر از نظر لغوی به معنای مسافت گذار یا این که مسافت نگهدار میباشد که در سایزها و بعدها متعدد و متنوعی ساخت می‌شود و در تولید پوشش میلگردی مناسب نقش بسزایی دارد. آن ها در موارد متفاوتی کاربرد دارند که از جمله آنان می قدرت به رعایت پوشش میلگرد ها در سازه هایی مثل دال ها و دیوار ها اشاره کرد.

از دیگر موارد مصرفی اسپیسر بتن، در ساختمان ها و پروژه هایی نظیر سد سازی و تونل سازی می باشد به کار گیری از اسپیسر بتن در سرانجام فعالیت زیاد تأثیرگذار است به ‌طوری که در صورت به کار گیری هم میزان مرغوب بودن سازه و نیز سرعت اجرا و انجام آن پروژه ساختمانی بالا خواهد بود؛ گهگاه وجود اسپیسر بتن، سبب ساز می شود تا فاصله فی مابین دو میلگرد حفظ شود؛ از طرفی برای به وجود آوردن مسافت میان قالب بتن و خاموت از اسپیسر ها استعمال می گردد.

در شرایط کلی آن ها در مدل های مختلفی ساخت می شوند که از هر کدام در مورد ها ویژه و خاصی به کارگیری می شود علت به کارگیری از این قطعه، به وجود آوردن مسافت در بین میلگرد و بتن هست و از طرفی به جهت تأمین پوشش بتن نمی‌تواند قطعه هایی مثل سنگ یا این که چوب استعمال کرد.

 استفاده از اسپیسر چه فوایدی دارد؟

مهم گذشت روزگار میلگرد ها در اثر تماس و مجاورت حیاتی مواد شیمیایی و حالت محیطی نظیر رطوبت، هوا، موادی مانند سولفات ها و غیره در گیر خوردگی میگردد که این پدیده اثر دوچندان مخرب و زیانباری بر ساز خواهد داشت البته در رخ استعمال از اسپیسر پوششی بر روی میلگرد ایجاد می شود که آن را در علیه حالت آب و هوایی حفظ خواهد کرد.

در ساختن بتن مسلح به جهت همین که راندمان کار به میزان قابل توجهی افزایش یابد معمولا از همین قطعه به کار گیری می شود همین قطعات ابزار های مضاعف مفیدی میباشند که در رخ به کارگیری مانع از حرکت کانال میلگرد در بتن مسلح می شوند و به عبارتی آن را ثابت نگه می دارند.

در پیشین برای این که میان میلگرد و سطح بتن مسافت ساخت نمایند از قطعاتی مانند چوب و سنگ به کار گیری می کردند که معمولاً این قطعات تداوم چندانی نداشتند از طرفی پوششی که بر روی میلگرد ساخت می کردند یکنواخت و یکدست نبود که در نهایت میلگرد در گیر خوردگی می شد البته امروزه وجود اسپیسر ها اکثری از همین مشکلات را از در میان برداشته است و پوششی که توسط آن بر روی میلگرد ساخت می شود به شکل یک دست و یکپارچه میباشد و از طرفی مضاعف سبک می باشد همگی همین خصوصیت ها باعث شده هست تا اسپیسر یک قطعه فراوان کارآمد و مقرون به صرفه باشد در بازار همین قطعه به نام های مختلفی شناخته شده و معروف می باشد که از جمله آن ها می اقتدار به لقمه بتن، کاور بتن، مسافت نگهدار، کاور میلگرد و غیره اشاره کرد.

به چه علت از اسپیسر استفاده 
آخرین مطالب

مقالات مشابه
نظرات کاربرن