آیا سیر سیاه برای درمان زود انزالی تاثیرگدار خواهد بود یا خیر/09109483228

محافظت از قلب   سیر خام تازه به دلیل توانایی آن در کمک به بهبود سلامت قلب شناخته شده است. سیر سیاه ممکن

توسط ABESTANEWS در 11 آبان 1401

محافظت از قلب

 

سیر خام تازه به دلیل توانایی آن در کمک به بهبود سلامت قلب شناخته شده است. سیر سیاه ممکن است همان اثرات محافظتی را داشته باشد. سیر سیاه همچنین می تواند به کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید کمک کند که به نوبه خود خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد.

 

با برخی سرطان ها مبارزه می کند

 

بسیاری از مطالعات نشان می دهد که خواص آنتی اکسیدانی سیر سیاه می تواند به مبارزه با سرطان کمک کند. یک مطالعه نشان داد که می تواند به کاهش رشد سلول های سرطانی روده بزرگ کمک کند. ترکیبات موجود در سیر سیاه کهنه شده همچنین می تواند رادیکال های آزاد در بدن را مسدود کند. این خاصیت آسیب سلولی را کاهش می دهد و می تواند به محدود کردن رشد و گسترش بالقوه سلول های سرطانی در بدن کمک کند.

 

سلامت مغز

 

سیر سیاه با آنتی اکسیدان های خود می تواند به کاهش التهاب در بدن و پیشگیری از بیماری های شناختی مانند بیماری آلزایمر و پارکینسون کمک کند. همچنین ممکن است به بهبود حافظه و سایر بخش‌های عملکرد شناختی کمک کند.

افزایش ایمنی

 

با کاهش التهاب، آنتی اکسیدان های موجود در سیر سیاه می توانند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کنند. آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند و از استرس اکسیداتیو که منجر به آسیب سلولی می شود جلوگیری می کنند. سیستم ایمنی سالم به این معنی است که بدن شما قادر است به طور موثرتری با عفونت ها و باکتری ها مبارزه کند.

 

سلامت کبد

 

سیر سیاه ممکن است به بهبود سلامت کبد شما کمک کند. برخی تحقیقات نشان می دهد که این غذا می تواند به کاهش نشانگرهای آسیب کبدی به دنبال آسیب کبدی، کاهش رسوبات چربی در کبد و متعادل کردن مجدد اندازه سلول های کبد کمک کند.

 

تغذیه

مواد مغذی در هر وعده

 

در 15 گرم سیر سیاه پوست کنده وجود دارد:

 

کالری: 40

پروتئین: 2 گرم

چربی: 0 گرم

کربوهیدرات: 8 گرم

فیبر: 3 گرم

شکر: 4 گرم

سیر سیاه همچنین حاوی مقادیر قابل توجهی از موارد زیر است:

 

ویتامین سی

ویتامین های گروه B (B1، B2، B3، B6)

فولات

کلسیم

منگنز

منیزیم

فسفر

فلز روی

اهن

در مقایسه با سیر معمولی، سیر سیاه دارای مقدار کمتری آلیسین است، ترکیبی که به سیر معمولی برخی از فواید سلامتی آن را می دهد. با این حال، سرشار از اسیدهای آمینه، فیتونوترینت ها و آنتی اکسیدان ها است. با این حال، فرآیند تخمیر، غلظت را تغییر می دهد.

 

سیر سیاه حاوی آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به سیر معمولی است. همچنین دارای ترکیب بیشتری به نام S-Allylcysteine ​​(SAC) است. SAC به بدن در جذب آلیسین کمک می کند. با غلظت بیشتر، سیر سیاه ممکن است در کمک به بدن شما برای دریافت فواید آلیسین موثرتر باشد.

 

 

طرز تهیه سیر سیاه

اگرچه سیر سیاه به اندازه سیر خام تازه رایج نیست، اما برخی فروشگاه ها آن را حمل می کنند. فروشگاه های آنلاین نیز این محصول را ارائه می دهند.

 

شما همچنین می توانید سیر سیاه را در خانه با استفاده از آبگیر یا آرام پز درست کنید. این روند چند هفته طول می کشد، اما نتایج ارزش تلاش را دارد.

 

اگر از آبگیر استفاده می کنید:

 

یک سر سیر را در پلاستیک بپیچید و سپس در چند لایه فویل بپیچید.

سیر را بپوشانید تا رطوبت را به دام بیندازند و حبه ها خشک نشوند.

بسته را در آبگیر قرار دهید.

دما را روی 130 درجه فارنهایت تنظیم کنید.

سه هفته صبر کنید تا سیر سیاه شما آماده شود.

اگر از آرام پز استفاده می کنید:

 

صفحه را روی گرم (نه پختن) تنظیم کنید.

کل سر سیر را داخل آرام پز بریزید.

دو هفته صبر کنید تا سیر سیاه شما آماده شود.

شما می توانید سیر سیاه را به روش های مختلف و برای دستور العمل های خوشمزه مختلف استفاده کنید:

 

از سیر سیاه شیرین به تنهایی لذت ببرید.

آن را روی نان تست بمالید و روی آن یک تخم مرغ بمالید.

سیر سیاه را به یک تخته غذاخوری یا بشقاب پنیر اضافه کنید تا جفت های سرگرم کننده و خوشمزه ای داشته باشید.

آن را با موسیر، روغن زیتون، سرکه بالزامیک و مقداری نمک برای ماریناد پردازش کنید.

آن را با نخود، تاهین، روغن زیتون و نمک مخلوط کنید تا یک چرخش جدید روی هوموس سیر ایجاد شود.

سیر سیاه را با سیب زمینی له کنید.

از سیر سیاه به عنوان جایگزینی برای سیر معمولی در دستور العمل های مورد علاقه خود برای طعم ملایم تر و دودی تر استفاده کنید.

 

در نگاه اول، سیر سیاه ممکن است به نظر برسد که برای مدت طولانی بیرون مانده است، اما این شکل از سیر که معمولاً در غذاهای آسیایی دیده می‌شود، در حال افزایش محبوبیت در ایالت‌ها است.

 

سیر سیاه که زمانی به عنوان یک ماده مخفی که فقط در قفسه‌های بازارهای تخصصی و در منوی رستوران‌های گران‌قیمت یافت می‌شد در نظر گرفته می‌شد، اخیراً به محبوبیت غذاخوری‌هایی تبدیل شده است که به دنبال تقویت طعم و محتوای غذایی غذاهای خود هستند.

 

این ماده منحصر به فرد از Allium sativum یا سیر معمولی ساخته شده است و حتی مزایای سلامتی مشابهی با سیر خام دارد، از حفظ عملکرد شناختی گرفته تا محافظت از سلامت قلب و غیره.

 

با این حال، تفاوت های زیادی بین این دو وجود دارد، سیر سیاه دارای غلظت بالاتری از آنتی اکسیدان ها و بافت، طعم و عطر متمایز خود است.

 

این شکل از سیر کهنه طعمی منحصر به فرد و دلپذیر را می دهد. آن را به صورت مخفیانه در یک وعده غذایی برای یک مهمانی شام میل کنید تا مهمانانتان ساعت ها در مورد مواد مخفی سوال کنند.

 

سیر سیاه برای درمان زود انزالی

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن