آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟

آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟ در حقیقت آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ وظایف شبیه به هم و مشخصی انجام نمی‌دهند به ه

توسط ABESTANEWS در 10 مهر 1399

آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟

در حقیقت آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ وظایف شبیه به هم و مشخصی انجام نمی‌دهند به همین دلیل پاسخ به این سوال کمی دشوار است، اما در هر صورت باید بدانید که آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ از روش‌های نوین بازاریابی براساس دستگاه‌های قابل حمل و متصل به اینترنت کمک می‌گیرند تا فروش سازمان و شرکت شما را افزایش دهند. بعد از آشنایی با دیجیتال مارکتینگ اگر قصد آشنایی با یکی از بهترین هارو داشتین پیشنهاد ما آژانس دیجیتال مارکتینگ اسپاد است. البته کارکرد آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ به همین جا ختم نمی‌شود و بسیاری از کمپین‌های اجرایی این سازمان‌ها صرفا برای تقویت و برندسازی شرکت مربوطه صورت می‌گیرد. جالب است بدانید که آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ با اینکه واژه دیجیتال را یدک می‌کشند اما گاهی اوقات سراغ روش‌های سنتی بازاریابی هم می‌روند چرا که احساس می‌کنند استفاده از برخی روش‌های سنتی هم می‌تواند به پیش‌برد اهداف‌شان کمک کند. همان طور که گفته شد شرکت‌ها و برندهای مختلف برای کارهای مختلفی از جمله مدیریت شبکه‌های اجتماعی، مدیریت وب سایت و بسیاری کارهای دیگر به‌جای استخدام تعداد زیادی متخصص، سراغ آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ می‌روند تا هزینه‌های‌شان کاهش یابد.

وظایف آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

وظایف یک آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست .؟ البته یک شرکتی که کارهای دیجیتال مارکتینگ را انجام میدهد; در واقع طیف وسیعی از وظایف و عملکردها را برعهده دارد و با توجه به هر کسب و کاری، بودجه مورد نظر و استراتژی ها و شیوه کاری و… می تواند وظایف متفاوت باشد. در واقع وظایف آژانس دیجیتال مارکتینگ می تواند شامل موارد زیر باشد:

۱_ مدیر بازاریابی دیجیتال

یک آژانس دیجیتال مارکتینگ می تواند شامل یک یا بیشتر مدیر بازاریابی دیجیتال باشد. نقش اصلی یک مدیر بازاریابی دیجیتال این است که در مورد برند شما در فضای دیجیتال صحبت کند. در اینجا نقش ها و مسئولیت های بازاریابی دیجیتال یک مدیر بازاریابی دیجیتال وجود دارد. کمپین های بازاریابی را که محصولات و خدمات یک شرکت را تبلیغ می کنند ،; توسعه ، اجرا و مدیریت کند. آگاهی از برند را در فضای دیجیتال افزایش دهد.  

۲_بهینه سازی موتور جستجو(کارشناس سئو)

نقش اصلی یک متخصص SEO یا یک مدیر SEO رتبه بندی یک صفحه وب سایت در صفحه نتیجه موتور جستجو و افزایش بازدید وب سایت است. بخش سئو، روز به روز در حال رونق است و مشاغل اجرایی سئو همیشه مورد تقاضا هستند. نقش های اجرایی سئو تنها در شرکت های بزرگ دارای بخش بازاریابی در دسترس خواهد بود.  

۳_ کارشناس بازاریابی شبکه های اجتماعی

یک متخصص بازاریابی شبکه های اجتماعی وظیفه دارد ;آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست. که بازاریابی و مدیریت رسانه های اجتماعی را به منظور افزایش حضور شرکت در رسانه های اجتماعی شرکت ، تعامل با مخاطبان هدف ، تبلیغ محتوای جذاب برند و گسترش فرصت های افزایش درآمد ; به عهده داشته باشد. یک کارشناس بازاریابی شبکه های اجتماعی باید از هر پلتفرم رسانه اجتماعی  

۴_کارشناس کپی رایتینگ

وظایف زیادی برای یک کپی رایتر وجود دارد.یک کپی رایتر; محتوای نوشته شده را برای صفحات وب تولید می کند. آنها می توانند به عنوان نویسنده محتوای آزاد یا به عنوان کارمند یک شرکت کار کنند.  

۵_ بهینه ساز نرخ تبدیل

یک بهینه ساز نرخ تبدیل مسئول بهینه سازی نرخ تبدیل، استراتژی تبدیل و تولید لید برای یک شرکت است.  

فرایند کار در آژانس دیجیتال مارکتینگ

وقتی درخواست همکاری از سمت یک کسب‌و‌کار به آژانس دیجیتال مارکتینگ محول می‌شود، فرایند تقریباً مشخصی طی می‌شود. با دانستن آن می‌توانید به بهترین شکل ممکن پروژۀ خود را در آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ پیگیری کنید و بدانید در کدام مرحله است. در ادامه می‌توانید این فرایند را بخوانید.
  • دریافت خلاصه‌ای از کسب‌و‌کار و اهداف کسب‌و‌کار از برگزاری کمپین (Brief)؛
  • مطالعه و تحقیق دربارۀ خلاصۀ دریافتی از کسب‌و‌کار و تهیۀ پلن اجرایی؛
  • ارائۀ پروپوزال باتوجه‌به استراتژی تعیین‌شده؛
  • معرفی تیم اجرایی و اجرای آن؛
  • ارائۀ گزارش طبق توافق انجام‌شده.
 
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن