آشنایی با ویژگی های وکیل خانواده

در واقع به وکلایی که به شکل حرفه ای و تخصصی در دعاوی خانوادگی مثل مهریه، طلاق، نفقه و حضانت فعالیت دارند. یکی

توسط ABESTANEWS در 27 دی 1400

در واقع به وکلایی که به شکل حرفه ای و تخصصی در دعاوی خانوادگی مثل مهریه، طلاق، نفقه و حضانت فعالیت دارند. یکی از وظایف مهم وکیل خانواده خوب جهت برقراری عدالت و دفاع از موکل این است که او نهایت تلاش خود را بکند و براساس قوانین و اصولات اخلاقی بتواند سبب پیروز شدن پرونده موکل گردد‌.

علی رغم این که همه وکیل های دادگستری که دارای پرونده وکالت هستند، می توانند انواع پرونده های حقوقی را مثل پرونده کیفری، حقوقی و خانوادگی را اخذ کرده و به دفاع از آن بپردازند، با این حال تجربه و مهارت و تعداد پرونده های خانوادگی که توسط وکیل اخذ شده است، از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

دعاوی خانوادگی، از مهم ترین و بیشترین شاخه های حقوقی است که در حال حاضر در دادگاه ها مطرح می گردد. داشتن یک وکیل خانواده متخصص، به شما برای رسیدگی به دعاوی و پرونده های خانوادگی کمک بسیار زیادی می‌ کند.

وکیل خانواده چه کسی است؟

در هر خانواده، یکی از ضروری ترین و مهم ترین نیاز هر فرد  داشتن یک وکیل خانواده خوب می باشد. قطعا افراد بسیار کمی در جامعه وجود دارند که نسبت به مسائل حقوقی، از اطلاعات و آگاهی کامل برخوردار هستند. می توان گفت بیشتر افراد جامعه نسبت به مسائل و قوانین حقوقی از اطلاعات و دانش بسیار کمی برخوردار هستند. بنابراین داشتن یک وکیل خانواده پایه یک دادگستری، جهت آگاه سازی افراد مسئله های حقوقی الزامی بوده و می تواند به شما کمک بسیار زیادی کند.

وظایف وکیل خانواده

به طور تقریبی با داشتن دسترسی وکیل متخصص امری بسیار ضروری به حساب می آید. شما با استخدام نمودن یک وکیل خانواده می‌توانید در حوزه دانش های حقوقی و هر موقع که با مشکلی مواجه شده اید در کمترین مدت زمان ممکن نتیجه خوبی را به دست آورید.

شما می توانید برای پیدا کردن و انتخاب یک وکیل متخصص و خوب بر اساس نیاز که دارید، به سامانه‌های اینترنتی مراجعه کرده و بدون اتلاف وقت و غیر حضوری وکیل مورد نظر خود را بیابید.

ویژگی های بهترین وکیل خانواده

یک وکیل خانواده خوب باید دارای یک سری ویژگی های منحصر به فرد باشد این خصوصیات عبارتند از:

  • یک وکیل خانواده باید دارای تخصص و مهارتهای لازم باشد یا به بیان دیگر باید دوره تخصصی دعاوی خانوادگی را گذرانده باشد.

  • یک وکیل خانواده هم می‌تواند نتیجه راه برای شما به دست آورد و هم می تواند بهترین و مطلوب ترین نتیجه را برای ما آورد در صورتی که شما در پیدا کردن و انتخاب وکیل دقت کافی را به خرج ندهید و سهل انگاری نمایید به صورت قطعی نمی توانید نتیجه مطلوبی را در یک پرونده دعاوی خانوادگی به دست آورید پس بهتر است قبل از انتخاب وکیل به خوبی تحقیق نمایید.

  • از مهمترین وظایف و ویژگیهای یک وکیل این است که با موکل خود کاملا شفاف و صادق باشد به دلیل اینکه اعتماد میان موکل و وکیل بسیار بالایی برخوردار بود و باید اعتماد بین آن ها وجود داشته باشد.

  • شما باید وکیل را انتخاب کنید که در زمینه دعاوی خانوادگی دارای سابقه و تجربه بسیار بالایی باشد حتی بهتر است در مورد سوابق وکیل خانواده تحقیق کنید و آن ها را در نظر بگیرید تا بتوانید با اطمینان کافی پرونده‌های حقوقی خود را او بسپارید اطمینان حاصل کردن از سابقه یک وکیل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و شما می توانید نتیجه بهتری بگیرید

  • یکی دیگر از ویژگی‌های یک وکیل خانواده متخصص این است که منطق را با موکل خود رعایت نمایید زیرا عدم رعایت منطق در یک پرونده خانوادگی سبب شکست پرونده شده و نتیجه خوبی نخواهد داشت.

انواع  دعاوی خانواده

تا این قسمت از مقاله در مورد وکیل خانواده ویژگی هایی که باید داشته باشد و همچنین وظایف او توضیحاتی را شرح دادیم در ادامه بهتر است انواع دعاوی خانوادگی به شما معرفی کرده و از آنها توضیحاتی را به اختصار بیان کنیم.

وکالت مطلق

در چنین حالتی از دعاوی خانواده وکیل خانواده جهت انجام تمامی اجازه موکل نیازی نخواهد داشت.

وکالت مقید

در این نوع وکالت وکیل باید بر اساس محدوده هایی معین از سوی موکل رفتار نماید.

فوت هرکدام‌ از زوجین

این نوع از دعاوی خانواده یکی از راه‌های انحلال بوده و  خود به خود ازدواج است.

فسخ نکاح 

در واقع منظور از فصل این بوده که با خواست و اراده یک نفر با توجه به دلایل قانونی یکی از زوجین این حق را داشته باشد که قرارداد ازدواج را به طور کلی من حل کند مثل بستن نکاح به دلیل تخلف در شرط و شروط های ذکر شده در عقد.

اجازه برای ازدواج مجدد مرد

 

با توجه به اینکه مرد بدون اجازه همسر اول نمی تواند مجدداً ازدواج کند در شرایطی که بخواهد ازدواج کند باید ابتدا از همسر اول خود اجازه بگیرد و در صورتی که همسر اول اجازه را ندهد باید به دادگاه خانواده مراجعه کرد و تقاضای اذن در ازدواج دهد.

https://www.poolnews.ir/fa/news/364307/%D8%AD%D9%84-%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%A6%D9%84-%D9%85%D8%B1%D8%A8%D9%88%D8%B7-%D8%A8%D9%87-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D9%88%DA%A9%DB%8C%D9%84-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%B4%D9%88%D8%AF

آخرین مطالب