روغن خراطین چیست؟

یکی از روغن‌های طبیعی زیاد عالی روغن خراطین هست که در تعدادی سال اخیر خاصیت آن بخش اعظم مشخص‌شده میب

توسط ABESTANEWS در 12 شهریور 1401

یکی از روغن‌های طبیعی زیاد عالی روغن خراطین هست که در تعدادی سال اخیر خاصیت آن بخش اعظم مشخص‌شده میباشد شما اساسی خرید روغن خراطین اورجینال میتوانید از مزایای فوق العاده آن استعمال کنید و به این استدلال در حال حاضر به‌وفور استعمال می‌شود. از همین روغن اکثر خانم‌ها به‌عنوان یک حجم دهنده طبیعی برای اندام گوناگون نظیر چاقی صورت، برجستگی سینه، لب و باسن به کارگیری می‌کنند؛ البته این روغن خاصیت درمانی بسیار زیادی هم در کنار خاصیت زیبایی خویش دارد.
در این مقاله قصد داریم خواص روغن خراطین برای پوست، مو و سلامتی را برایتان تفسیر دهیم. همچنین به شما شیوه تهیه روغن خراطین اصل در منزل را تدریس خوا هیم داد. پس تا انتها با سفیر زیبایی همراه باشید.

روغن خراطین اورجینال چیست؟

این روغن خارق‌العاده یک عدد از روغن‌های طبیعی است که به جهت افزایش حجم نواحی مختلف بدن کاربرد دارد. درواقع شما می‌توانید اهمیت استعمال منظم از این روغن سوای نیاز به برخی از عمل‌های جراحی پروتز خطر آفرین و مالامال عارضه به‌طور طبیعی حجم دهی قابل قبولی در بعضی از نقاط تن خود نظیر لب‌ها، سینه‌ها و باسن داشته باشید. همینطور در آقایانی که در مورد سایز آلت تناسلی خود نگران هستند، زیاد اثرگذار است. دیدنی می باشد بدانید نتیجه استعمال از روغن خراطین یک رویا نیست و حتی ازنظر علمی هم خواص آن به اثبات رسیده است.

این روغن معمولاً از روش نوعی کرم خاکی به اسم ایزینیافتیدا که ساکن مملکت هند است، تهیه و تنظیم می‌شود. ولی در حال حاضر به دلیل اثرات فراوان عالی همین روغن در حجم دهی و رفع برخی عوارض، مقدار مصرف آن در عالم ارتقاء پیداکرده و در بخش اعظمی از کشورها همین کرم خاکی به جهت تهیه روغن خراطین اصل رویش داده می‌شود.

در همین کرم ترکیبی به اسم الانتئین وجود داراست که می‌تواند نظیر یک حجم دهنده طبیعی عمل کند. همینطور مطابق تحقیقات انجام‌شده تا به امروز 30 جور اسیدآمینه اضطراری به جهت تن انسان شناخته‌شده میباشد که 18 گونه آن در بدن همین کرم و روغن خراطین هم وجود دارد. به همین برهان از این روغن در طب سنتی در آسیا و اروپا به کار گیری می‌شود و جایگزین بسیار قابل قبولی برای داروهای شیمیایی و عمل‌های مهاجم مانند پروتز باسن، کاشت لب و بزرگ کردن سینه می‌باشد.

روغن خراطین اصل از چی صحیح میشه؟

همان‌طورکه تفسیر دادیم، روغن خراطین اصل بایستی از کرم ایزینیافتیدا که مستقر هند می باشد تهیه و تنظیم شود؛ به این معنی که بایستی حاوی 96 % روغن کرم ایزینیافتیدا باشد. خود این روغن حدود 96.2 درصد الانتئین دارااست و باقی ترکیبات آن هم کلاژن ساز و محرک پروتئین است. کلاژن نوعی پروتئین در پوست می‌باشد که نظیر یک داربست زیاد عالی به جهت پوست کار می‌کند و دلیل اهمیت ارتجاعی و سفت بودن پوست، وجود کلاژن است.

این پروتئین به‌طور طبیعی در تن تولید می‌شود، اما بعد از آن از 30 سالگی اهمیت افزایش سن و به‌مرورزمان، میزان ساخت آن در بدن کاهش پیدا می‌کند. به این دلیل اگر بخواهیم سال‌های بیشتری پوستی جوان و بدون چین‌وچروک داشته و از پیری زودرس مصون بمانیم، بایستی خودمان اهمیت روش‌های خارجی که یکی از از آن‌ها استفاده از روغن خراطین اصل است، مقدار کلاژن را تقویت کنیم. معمولا به جهت صحیح کردن روغن کرم خاکی از روغن زالو نیز استعمال می‌شود؛ چون روغن زالو نیز سرشار از مواد کلاژن ساز هست و روغن خراطین را کامل شدن می‌کند. البته نباید نسبت به کار گیری آن بیشتر از 1 به 50 شود.

روغن خراطین اصل چه رنگیه؟

روغن کرم خاکی اصل به رنگ مشکی می‌باشد، البته شما نباید برای اورجینال بودن آن صرفا به رنگ‌روغن اکتفا کنید؛ چون بعضی از افراد سودجو که همین ویژگی را می‌دانند، اساسی استعمال از روغن‌های دیگر و یا این که حتی رنگ‌های تصنعی همین رنگ را در روغن‌های تقلبی ساخت خواهند کرد. درواقع روغن خراطین اورجینال علاوه بر رنگ مشکی اهمیت بوی نامطبوعی هست و غلیظ می‌باشد؛

اما مزیت آن این میباشد که حساس اشکال پوست‌ها سازش داشته و به‌راحتی جذب پوست می‌شود؛ به این معنی که همین سازگاری منجر می‌شود که پوست‌ها آلرژی و آلرژی خاصی نسبت به آن تولید نکنند؛ براین اساس در صورتی که دیدید یک روغن خراطین آلرژی زیادی ساخت کرد، همین احتمال وجود دارااست که روغن شما اصل نبوده و یک سری ناخالصی‌هایی داشته که سبب ایجاد واکنش‌های پوستی در شما شده است.

فواید روغن خراطین برای زیبایی و سلامتی

این روغن بخش اعظم خواص زیباسازی دارد. به این استدلال از آن به جهت مورد ها ذیل استفاده می‌شود:

1. افزایش حجم نواحی مختلف بدن

مهم‌ترین خاصیت روغن خراطین که آن را دوچندان دوستداشتنی کرده است، ارتقاء سایز و حجم نواحی مختلف تن نظیر لب، سینه، گونه و باسن در خانم‌ها و آقایان می‌باشد. برای افزایش سایز آلت تناسلی نیز به کارگیری می‌شود. اما این روغن یک روغن طبیعی هست و نمی‌تواند معجزه نماید تا اصلی یک‌بارمصرف، افزایش حجم را تماشا کنید. به‌عنوان‌مثال گفته می‌شود که روغن خراطین اورجینال می‌تواند حجم آلت تناسلی آقایان که در شرایط نرمال تقریباً 15 سانتیمتر میباشد را حدود 2 الی 5 سانتیمتر بسته به واکنش بدن فرد ارتقا دهد؛ ولی همین نتیجه به همین شرط ایجاد می‌شود که شما بردبار باشید و حدود دو ماه به‌صورت روزمره از این روغن به کارگیری نمایید. در آیتم حجم دهی به قسمت‌های دیگر تن هم همین فرمان راستگو است. منتها اهمیت همین روش دیگر درد سر عوارض و سختی‌های آن گاه از عمل‌های جراحی را نخواهید داشت و سلامت بدنتان محافظت می‌شود.

2. فرم دهی مطلوب بدن

همان‌طورکه قبلاً نیز تفسیر دادیم، مهم افزایش سن مواد پروتئین و کلاژن پوست در سراسر بدن که خاصیت کشسانی و جوانی را به آن می‌دهد، کاهش پیدا می‌کند. به همین ادله کل تن به‌مرور مبتلا ریلکس شدگی و افتادگی می‌شود. به جهت دوری از همین عارضه می‌توانید از روغن خراطین به‌عنوان روغن ماساژ به کار گیری نمایید تا میزان ایجاد کلاژن پوست را تقویت کرده و فرایند پیری را کند نماید.

3. روغن خراطین برای مو

یکی دیگر از خاصیت فراوان عالی روغن خراطین به یاری روغن زالو تقویت مو و افزایش رشد موها می‌باشد. برای این فعالیت می بایست هر توشه حدود 15 دقیقه موهایتان را اهمیت این روغن به‌اندازه مطلوب ماساژ داده و آنگاه با شامپوی ملایم و آب ولرم آن‌ها را بشویید. برای گرفتن عاقبت خوب تر می بایست این کار را هفته‌ای دو بار انجام دهید.
در گزینه موها برای دیدن نتایج، زمان کمتری واجب میباشد و تنها آن گاه از یک ماه سرانجام فوق‌العاده آن را بر بر روی موهایتان خواهید دید. ماساژ و روغن خراطین علاوه بر تغذیه رسانی خوب مو، گردش خون را زیرپوست سر افزایش می‌دهند و به همین استدلال رویش موها هم بخش اعظم تقویت خواهند شد.

4. ارتقا آرامش روحی و خل وچل دارای روغن خراطین

بااینکه روغن خراطین بوی مهربانی ندارد و مثلاً مانند روغن اسطوخدوس نمی‌توان از آن به‌عنوان یک روغن عالی در آروماتراپی یا رایحه‌درمانی استفاده کرد، اما به دلیل اطمینان از عاقبت آن برای وکیوم، کاهش وزن و فرم دهی تن مهم توجه به هزینه مقداری که تولید می‌کند متانت روحی و دیوانه خاصی برایتان هدیه می‌آورد و در بسیاری از مورد ها دیگر نیاز به استعمال از روش‌های پرخرج دیگر نخواهید داشت.

رفع دلایل پوستی حساس روغن خراطین اصل

هرآن چیزی که بتواند ساخت کلاژن را تحریک کند، برای از بین بردن عارضه ها پوستی مانند درمان جای جوش و جوان‌سازی پوست خوب است. روغن زالو و خراطین علاوه بر تحریکات دوچندان قادر که در تولید کلاژن ایجاد می‌کنند، خودشان هم کلاژن دارند و به برهان ترکیبات موجود در آن یک تغذیه‌کننده عالی برای گونه های پوست‌ها محسوب می‌شوند. من جمله خاصیت روغن خراطین به جهت پوست عبارت‌اند از:

1. درمان جای جوش و آکنه

یکی از مهم‌ترین عواملی که سبب ساز ساخت جای جوش می‌شود، دست‌کاری جوش‌ها قبل از وصال کامل جوش و نبود کلاژن در آن حوزه‌ است؛ بدین ترتیب درصورتیکه جای جوش دارید و نگران زیبایی پوستتان میباشید می بایست از کرم‌هایی که کلاژن سازی پوستتان را تقویت می‌کنند، به کار گیری کنید. روغن خراطین اورجینال یکی از از مواد طبیعی زیاد عالی است که چاله‌های به‌جامانده از جوش‌های ریزودرشت را در پوست شما زودتر از آنچه انتظار دارید، معالجه می‌کند.

2. روغن خراطین به جهت معالجه لک

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، وجود اسیدهای آمینه فراوان در روغن خراطین اورجینال سبب ساز می‌شود این روغن بتواند یک توناژ یکدست و خوشگل برای پوست ما ساخت نماید و لک شکل را به‌خوبی معالجه خواهد کرد یا چنانچه شدت لکه‌ها زیاد باشد، دستکم آن‌ها را اساسی رنگ پوست طوری هماهنگ می‌کند که مشخص نباشند و به آرایش کمتری به جهت محو نمودن آن‌ها نیاز داشته باشید.

3. از بین بردن گودی ذیل چشم

یکی دیگر از فواید روغن خراطین برای پوست، درمان گودی تحت دیده است. به جهت همین عمل می‌توانید هرروز تحت دیده خویش را به کمک سرانگشتان و حیاتی یک‌سری قطره قلیل از همین روغن ماساژ دهید. دقت داشته باشید که به استدلال این که پوست اطراف چشم از پوست بقیه نواحی بدن نازک‌تر است، کاهش کلاژن و رطوبت در پوست بیشترین تأثیر زودهنگام را در این نواحی دارد. به همین عامل تأکید می‌شود حتماً از کرم‌های کلاژن ساز و آب‌رسان مخصوص به دور چشم دست‌کم از 30 سالگی به آن‌گاه به‌صورت روزمره دو بار (صبح و شب) استعمال نمایید.

4. معالجه چین‌وچروک و خط اخم و خنده

یکی از دغدغه‌هایی که بخش اعظمی از خانم‌ها و آقایان به‌خصوص در سنین زیر 35 سال حیاتی آن روبرو هستند، چروک‌های کوچک و خط اخم و لبخند است. این اشخاص از طرفی نمی‌خواهند از روش‌های تزریق مثل تزریق فیلر یا این که بوتاکس و جراحی به کارگیری نمایند و از طرفی دوست دارند هرچه زودتر این خطوط از بین بروند تا زیبایی‌شان اکثر شود. یک منش درحال حاضر عالی، طبیعی و بدون عارضه به جهت آن‌ها به کارگیری از روغن خراطین است. این روغن به عامل کلاژن سازی کار کشته که در پوست انجام می‌دهد علاوه بر از بین بردن چین‌وچروک باعث شفافیت، درخشندگی، نرمی و لطافت پوست هم می‌شود.

برای به کارگیری از روغن خراطین به‌منظور جوان‌سازی پوست می بایست در آغاز پوست خویش را حساس آب و یک شوینده مطلوب گونه پوستتان بشویید. بعد ناحیه‌ای را که می‌خواهید روغن خراطین بزنید به مدت یک دقیقه ماساژ بدهید تا به‌خوبی گرم شود و مواد را خوب تر جذب کند. برای انجام سریع‌تر می‌توانید از حوله داغ نیز به کار گیری کنید. ولی مراقب باشید، پوستتان نسوزد. در مرحله آن‌گاه یک‌سری قطره روغن کرم خاکی را روی رخ خویش به وضعیت دورانی ماساژ دهید. درصورتیکه این فعالیت را فقط به مدت دو هفته و دستکم روزی یک توشه انجام دهید، نتیجه ها آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

توجه داشته باشید که گفتیم روغن خراطین اصل به ندرت ممکن است، روی پوستی حساسیت تولید کند؛ ولی به برهان اینکه برخی پوست‌ها بیش‌ازحد اهمیت بوده و روغن خراطین نیز یک ماده طبیعی میباشد که مواد مؤثر آن اندازه‌گیری نشده است، بازهم اگر اولین توشه می باشد که می‌خواهید از آن استفاده نمایید به جهت احتیاط بیشتر، آزمایش پچ را انجام دهید. برای انجام این آزمایش می بایست میزان کمی از روغن را روی بخش کوچکی از پوستتان مثلاً پشت گوش بزنید و 24 ساعت منتظر بمانید. بعدازآن چنانچه واکنش‌هایی نظیر قرمزی، التهاب، سوزش، خارش و … ایجاد نشد، می‌توانید اهمیت تصور ریلکس برای کل پوست نیز از آن به کار گیری کنید.

5. رفع ترک‌های زایمان

یک نگرانی پهناور برای خانم‌های باردار بخصوص خانم‌های برنا که او‌لین بارداری خویش را تجربه می‌کنند، ایجاد ترک‌های بر روی شکم در طول بارداری و ماندن جای آن‌ها بعد از وضع حمل است. در افراد کمی این ترک‌ها اصلاً ایجاد نمی‌شوند؛ ولی در عمده خانم‌ها به دلیل کشیده شدن پوست شکم به‌خصوص در سه ماهه آخر، پوست ترک می‌خورد و بر زیبایی آن تأثیر منفی دارد. خوشبختانه روغن خراطین می‌تواند در همین حوزه هم به شما امداد کند. درصورتیکه در طول بارداری هم پزشک معالج به شما اجازه به کار گیری از روغن کرم خاکی را نداد نگران نباشید، زیرا مصرف منظم آن آن گاه از وضع حمل نیز مؤثر است.

کافیست بعد از آن از 40 روز که از زایمانتان گذشت و تماما بهبود پیدا کردید، از همین روغن روزانه به کار گیری کنید و هر بار 5 دقیقه آن را بر روی ترک‌ها ماساژ دهید. صرفا 25 الی 55 روز بسته به عمق و تراز ترک‌ها و واکنش پوستی شما ارتفاع می‌کشد تا همین ترک‌ها کم‌رنگ شده و درمان شوند.

چگونه از روغن خراطین استعمال کنیم؟

همان‌طورکه در قسمت‌های مختلف تفسیر دادیم، روغن خراطین طبق معمول به‌صورت موضعی ملازم مهم ماساژ در حوزه‌ موردنظر به کارگیری می‌شود. بهترین شیوه استفاده نیز این هست که قبل از زدن روغن، محل موردنظر اهمیت حوله یا این که ماساژ تنها، کاملاً گرم شود. همچنین شست و شوی منطقه قبل از استعمال و خشک‌کردن آن میزان جذب و تأثیر این روغن خوب را افزایش می‌دهد. درصورتیکه قبل از خواب به جهت پوست صورتتان از آن استعمال کنید، نتیجه های بهتری خواهید گرفت.

همچنین دقت داشته باشید که مدل ماساژ باید متناسب اصلی منطقه گزینه مصرف باشد. مثلاً روی صورت را باید به‌صورت دورانی ماساژ دهید، البته زیر دیده را بهتر هست ضربه‌ای ماساژ دهید. روغن زالو و خراطین بایستی دست‌کم 8 ساعت بر روی حوزه‌ موردنظر بماند تا تأثیر بهتری داشته باشد. آن گاه آن را بشویید. پس باید مقداری بوی آن را تحمل کنید.

طرز تهیه روغن خراطین اورجینال در منزل

برای این که از خلوص روغن زالو و خراطین مورد به کار گیری مطمئن شوید یا این که بایستی آن را از فروشگاه‌های دارای تهیه نمائید و یا طبق دستورالعمل زیر، آن را خودتان در منزل درست کنید:

برای تهیه و تنظیم 60 میلی‌لیتر روغن خالص خراطین به 10 عدد کرم خاکی تولیدکننده همین روغن و 60 میلی‌لیتر روغن کنجد نیاز دارید. به جهت صحیح کردن 60 میلی‌لیتر روغن زالو نیز به 6 زالو نیاز دارید، البته نسبت استفاده روغن زالو به روغن کرم خاکی 1 به 50 می‌باشد؛ به این معنی که مثلاً به ازای هر 50 قطره روغن خراطین می بایست 1 قطره روغن زالو بیش تر کنید تا ادغام جادویی شما به دست آید.

روش‌های تهیه روغن خراطین و زالو به‌صورت تحت می‌باشد:

  • می‌توانید زالو یا این که کرم‌های خاکی خشک‌شده را کاملا بکوبید تا پودر شوند و پودر به‌دست‌آمده را به نسبت مناسب در روغن کنجد و پاره ای آب ریخته و روی حرارت کتری قرار دهید. اذن بدهید بخار از آن بلند شود و آن‌گاه روغن را از صافی رد کنید.
  • می‌توانید به جهت طبیعی‌تر شدن روغن، مواد کوبیده شده را در روغن کنجد ریخته و به مدت 15 روز در برابر نور خورشید قرار دهید. آن گاه مجدد مواد را از صافی رد کنید.
  • کرم‌های نیم کوب شده را در کمی روغن‌زیتون به‌جای روغن کنجد قرار بدهید و دوباره به مدت 15 روز جلوی نور آفتاب بگذارید. بعد از صافی رد کرده و به کار گیری کنید.

عوارض روغن خراطین

معمولاً محصولات مراقبتی که از مواد طبیعی ساخته می‌شوند، دلایل خاصی برای تن ساخت نخواهند کرد. به جهت روغن خراطین نیز همین مورد قضیه وجود دارد؛ ولی نباید روغن وارد معده یا این که خون شود. پس مصرف موضعی آن خطری ساخت نمی‌کند البته مصرف خوراکی آن خطرناک است. در مورد ایجاد آلرژی نیز طبق معمول روغن زالو و خراطین اورجینال به جهت انواع پوست‌ها مطلوب است. چنانچه عارضه‌ای هم تولید شود، احتمالاً به عامل ناخالصی روغن تهیه‌شده می‌باشد؛ بدین ترتیب اگر همین روغن اساسی مواد نگه‌دارنده یا روغن‌های دیگری باشد، احتمال عوارضی مثل جوش وجود دارد. توجه داشته باشید که این روغن یک تغذیه رسان حاذق است؛ بنابراین کسانی که پوست چرب دارند، نباید 8 ساعت شکیبایی کنند و نهایتاً دو ساعت آنگاه از به کار گیری بایستی منطقه موردنظر را تماماً اهمیت مواد شوینده مطلوب بشویند. بعضی از عارضه ها خفیف احتمالی این روغن به عامل طبیعی بودن آن هم عبارت‌اند از:

  • تحریک پوست
  • راش یا برجستگی
  • تاول‌های پر از مایع
  • خارش یا سوزش

در رخ پیدایش همین دلایل خفیف، مصرف روغن خراطین را متوقف کنید تا دلایل بعد از یکسری ساعت یا این که یک سری روز از فی مابین بروند. دقت داشته باشید که اگر اهمیت پیدایش همین عوارض، به مصرف روغن خراطین ادامه بدهید ممکن میباشد مبتلا عارضه ها جدی‌تری مثل موارد ذیل شوید:

  • تاول و بثورات چرکی
  • عفونت در پوست

در شکل عدم درمان، این علامتها می‌تواند منجر به زخم دائمی یا جراحت به پوست شما شوند. آنافیلاکسی هم یک واکنش آلرژیک تهدیدکننده زندگی هست و به ندرت ممکن می باشد در صورت شدید شدن واکنش بدن به روغن خراطین ساخت شود. اگر آنگاه از مصرف همین روغن ایراد تنفسی، درد شدید یا این که تورم شدید دارید، می بایست به دنبال مراقبت‌های فوری طبی باشید.

سخن پایانی

همان‌طورکه ملاحظه کرید روغن خراطین خاصیت بسیار زیادی به جهت پوست، مو و سالمی تن ما دارد. به‌علاوه نتیجه ها ایجادشده از روغن کرم خاکی برخلاف سایر مواد طبیعی خیلی سریع‌تر و در حد یک الی دو ماه خویش را نشان می‌دهند. همینطور روغن خراطین اصل، عارضه خاصی را برایتان تولید نخواهد کرد؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم حتماً آن را تهیه‌کرده و نتیجه های استفاده‌اش را هم حساس ما در تحت این صفحه به اشتراک بگذارید.

آخرین مطالب