تیونینگ و تقویت خودرو

امروزه شما می توانید با کمپانی در دوره آموزشی مکانیک خودرو، خویش مبادرت به تیونینگ خودروی خود کنید، ولی در صور

توسط ABESTANEWS در 15 بهمن 1401

امروزه شما می توانید با کمپانی در دوره آموزشی مکانیک خودرو، خویش مبادرت به تیونینگ خودروی خود کنید، ولی در صورتی که نمی دانید تیونینگ چیست، ما را در ادامه ی همین مقاله ملازمت کنید.

امروزه بخش اعظمی از افراد علل خصوص جوانان به دنبال تغییر و تحول وضعیت ظاهری و موتوری خودروی خود هستند تا به اصطلاح خودرویی اسپرت شده داشته باشند.

یک عدد از بهترین منش های تیونینگ خودرو، ارتقاء عجله و قدرت موتور ماشین می باشد که شما می توانید موتور خودروی خویش را از جهات گوناگونی تقویت نمایید.

اما تیون نمودن ماشین فقط شامل ارتقاء توان خودرو نبوده و شما اساسی بهره مندی از رینگ و لاستیک اسپرت، کیت اگزوز، سقف شیشه ای و… یک خودروی تیونینگ شده خواهید داشت.

درباره تیونینگ خودرو هدف از تیونینگ کردن اتومبیل می تواند دست اندرکاران دوچندان زیادی باشد، از گزاره افزایش قدرت ماشین به جهت مسابقات ماشین رانی و یا تیونینگ نمودن ماشین در جهت زیبایی خودرو به جهت اشخاصی که عشق و علاقه  زیادی به اتومبیل دارند.

تیونینگ اتومبیل در بسیاری از مرزو بوم ها بوسیله کارگاه خودروسازی انجام می شود، البته شما در مرز و بوم جمهوری اسلامی ایران مجبور می باشید خود و یا یک فرد کارشناس را به جهت انجام این کار در حیث بگیرید.

به رخ کلی تیونینگ اتومبیل شامل ساخت تغییرات در بدنه، الکتریسیته خودرو، موتور می شود که در ادامه به تحلیل همین بخش ها از خودرو می پردازیم: تیونینگ بدنه اتومبیل تیونینگ بدنه خودرو تیونینگ بدنه خودرو چگونه است؟ ردوبدل درها تیونینگ درهای ماشین یکی از از پرطرفدار ترین قسمت از یک خودرو می باشد که علاقه مندان به اسپرت کردن خودرو، توجه دوچندان زیادی به آن می کنند.

شما به جهت تیونینگ درهای خودروی خود دو منش پیش رو دارید، اولین می توانید در ها را به نوعی تنظیم فرمایید که به سمت بالا باز شود.

و در حالت بعدی شما می توانید لولا های در را به نوعی تهیه فرمائید که نظیر بال های عقاب در در آغاز به سمت اطراف گشوده شده و آن گاه به سمت بالا رود.

بده بستان رینگ و لاستیک یکی دیگر از روش های تیونینگ خودرو ، بده بستان رینگ و لاستیک فابریک اتومبیل می باشد.

شما می توانید اهمیت انتخاب لاستیک های پهن و حلقه های زیبا، جلوه ای وصف نشدنی به خودروی خویش بدهید.

البته بایستی به یک نکته ای دقت داشته باشید که استعمال از لاستیک های پهن موجب کاهش شتاب ماشین می شود، اما به دلیل اصطکاک فراوان دارای زمین از چپ شدن خودرو شما در حد بسیار زیادی خودداری می کند.

تغییر و تحول در سقف شما می توانید برای اسپرت کردن خودروی خود تغییرات دوچندان متعددی را در سقف های خودروی خویش بدهید، از پاراگراف بیش تر نمودن نمودن سانروف، تغییر و تحول رنگ، برداشت سقف که می توانند موجب اسپرت شدن خودروی شما شود. تغییر و تحول چراغ ها همچنین می توانید دارای تغییر‌و تحول چراغ های خودروی خود موجب ارتقا زیبایی خودروی خویش شوید.

یک عدد از بهترین گزینش ها برای چراغ خودرو، بهره مندی از چراغ های زنون می باشد، ولی ناگفته نماند که دودی نمودن چراغها نیز زیبایی خاصی به خودروی شما می دهد.

دودی نمودن شیشه یک عدد از مهمترین اقداماتی که به جهت تیونینگ نمودن خودروی خویش می توانید انجام دهید، دودی کردن شیشه های خودرو می باشد، البته بایستی به میزان رسمی بودن آن باشید تا در گیر مشکلات رسمی نشوید.

به کار گیری از منشا اگزوز شما می توانید اساسی تغییر و تحول مبداء اگزوز فابریک خودروی خود به جور اسپرت، صدایی مشابه خودرو های مسابقه ای از خودروی خود بشنوید.

همینطور می توانید از اگزوز هایی استعمال کنید که می توانید در دوران های یگانه آن را به حالت اساسی صدا و یا بی صدا در بیاورید.

به کارگیری از مبداء اگزوز درباره به کارگیری از منشاء اگزوز ردوبدل صندلی یک عدد دیگر از مورد ها هیجان انگیز در تیونینگ خودرو، بده بستان صندلی های فابریک ماشین به مدل های اسپرت می باشد.

از مزایای صندلی های اسپرت می قدرت به برقی بودن، داشتن گرمکن، ماساژور و… اشاره کرد. تعویض سپر همچنین می توانید برای اسپرت کردن هرچه تمام تر خودروی خود نسبت به تعویض سپر های فابریک مبادرت کنید.

سپر ها می توانند تاثیر بسیار متعددی در اسپرت بنظر رسیدن خودروی شما داشته باشند.

تغییر‌و تحول طول ماشین شما می توانید به کوتاه تر نمودن کمک فنر های خودروی خویش اقدام به تهیه و تنظیم طول به جهت خودروی خود کنید.

اصطلاحا به این نوع از اتومبیل ها کف خواب و یا این که شوتی نیز می گویند.

تیونینگ الکتریسیته ماشین تیونینگ همین نصیب از اتومبیل موجب ارتقاء چشمگیر توان و شتاب خودروی شما می شود، در ادامه به نصیب های متمایز از قسمت های برقی خودرو که با تقویت آن می توانید موجب ارتقاء عجله خودرو شوید می پردازیم: تیونینگ الکتریسیته خودرو درباره تیونینگ الکتریسیته خودرو تقویت نمودن سیستم جرقه اتومبیل یکی از از بهترین راه های تیونینگ نمودن اتومبیل و افزایش شتاب خودرو تقویت توان جرقه زنی اتومبیل می باشد

. شما برای همین فعالیت می توانید سوزن های انژکتور، کویل، دینام شمع های خودروی خود را افزایش دهید.

تقویت کویل، خازن و تثبیت کننده ی برق همچنین برای ارتقاء قدرت برق اتومبیل می توانید از کویل و خازن تقویت کننده بهره مند باشید. این قطعات موجب جلوگیری از افت فشار برق در خودرو شده و عجله اتومبیل بسیار افزایش پیدا می کند.

تیونینگ موتور خودرو تیونینگ موتور خودرو درباره تیونینگ موتور اتومبیل تقویت موتور شما برای تقویت موتور خودروی خویش دو را در پیش دارید، یک تقویت قطعات داخلی موتور خودرو به وسیله یک مکانیک رشته ای بوده و شیوه دیگر تعویض بعضی از قطعات باطن موتور در جهت ارتقاء قدرت موتور می باشد.

شما می توانید حساس بده بستان شمع ماشین، فیلتر هوای ماشین، استفاده از سایکلون، بهره مندی از هدرز و منیفولد و… موجب ارتقا اقتدار موتور خودرو خویش شوید.

تقویت ECU همچنین حیاتی ریمپ نمودن خودروی خویش و یا تقویت ECU خودرو می توانید موجب تقویت قابل انعطاف افزاری توان موتور خودروی خویش شوید.

همین نصیب از تیونینگ ماشین از مهمترین بخش ها می باشد که می تواند موجب افزایش چشمگیر توان خودروی شما شود.

ارتقاء حجم موتور همچنین می توانید دارای کف تراشی سیلندر ها موجب کاهش حجم مخزن احتراق شده و در عاقبت موجب ارتقاء حجم موتور خودروی خویش گردید که زیاد می تواند در ارتقا توان ماشین اثر گذار باشد.

شما حتی می توانید کلیدی ردوبدل گیربکس ها، میل لنگ، سوپاپ ها و… اقدام به تقویت اقتدار موتور خویش کنید.

توربوشارژ در تیونینگ ماشین شما می توانید اصلی سوپرشارژ نمودن و یا بیشتر نمودن قسمت توربو به موتور ماشین و همچنین اضافه نمودن یک اینتر کولر به موتور موجب ارتقاء دوچندان دوچندان توان خودروی خود شوید.

توربوشارژ در موتور اتومبیل درباره توربوشارژ عده بندی درباره تیونینگ ماشین یک عدد از جذاب ترین کار ها برای اشخاصی که به ماشین عشق و علاقه  زیادی دارند، تیونینگ نمودن اتومبیل می باشد.

که شما برای انجام همین عمل اقدامات فراوان متعددی می توانید کنید که ما در این مقاله به مهمترین آن‌ها اشاره کردیم و دانستید تیونینگ چیست.

ولی انجام همین اقدامات ممکن است هزینه های زیاد متعددی را در پی داشته باشد که توصیه ما برای شما کمپانی در یک آموزشگاه مکانیک ماشین در آموزشگاه کارورکس می باشد که خویش به تنهایی بتوانید کلیه این اقدامات را انجام بدهید و در هزینه های خود بسیار صرفه جویی کنید. سوال ها متداول آیا خویش به تنهایی می توانیم نسبت به تیونینگ اتومبیل اقدام کنیم؟ خیر، چرا که همگی این موردها به طور کامل تخصصی بوده و صرفا اساسی دیدن تدریس مکانیک اتومبیل در آموزشگاه کارورکس می توانید خود خودروی خود را تقویت کنید.

آیا تقویت موتور ماشین عالی است؟ یک عدد از اساسی ترین معایب تقویت موتور ماشین ارتقا چشمگیر مصرف سوخت می باشد که ممکن می باشد برای بعضی اشخاص قابل تحمل نباشد. آیا به کار گیری از چراغ های زنون مجاز است؟ امروزه ضابطه های مربوط به تیونینگ همواره در هم اکنون تغییر‌و تحول بوده البته به صورت کلی این چراغ ها در بسیاری از میهن ها آزاد بوده اما در مملکت ایران ممنوع می باشد.

آخرین مطالب