اگر این نوع قهوه را بنوشید، خطر مرگ کمتری خواهید داشت

نوشیدنی قهوه خاکی و حاوی کافئین ممکن است قدرت بیشتری نسبت به بیدار کردن شما در صبح داشته باشد.

 

بر اساس مطالعه جدیدی که در مجله Annals of Internal Medicine منتشر شده است، نوشیدن قهوه شیرین یا غیر شیرین در مقایسه با ننوشیدن این نوشیدنی با خطر مرگ کمتری همراه است.

انواع قهوه

محققان 171616 شرکت‌کننده را در بریتانیا تا پنج بار در طول یک سال در مورد سبک زندگی‌شان از جمله عادت‌های نوشیدن انواع قهوه اسپرسو میکر مورد بررسی قرار دادند. سپس دانشمندان گواهی فوت را جستجو کردند تا ببینند چه کسی به طور متوسط هفت سال بعد از دنیا رفته است.

 

شرکت کنندگان در محدوده سنی 37 تا 73 سال بودند و گزارش دادند که در زمان بررسی هیچ بیماری قلبی عروقی یا سرطانی نداشتند.

به گفته دکتر کریستینا وی، همکار، نتایج نشان داد که برای افرادی که مقدار متوسطی قهوه می‌نوشیدند، به‌عنوان 1.5 تا 3.5 فنجان در روز، کسانی که قهوه‌شان را شیرین می‌کردند، در مقایسه با افرادی که قهوه نمی‌نوشیدند، حدود 30 درصد خطر مرگ کمتری داشتند. استاد پزشکی در دانشکده پزشکی هاروارد، که در این مطالعه شرکت نداشت. او همچنین معاون سردبیر Annals of Internal Medicine است.

 

او افزود: افرادی که قهوه می‌نوشند بین 16 تا 29 درصد کمتر از افرادی که قهوه نمی‌نوشند، خطر مرگ و میر کمتری دارند.

علائم زودرس مرگ قهوه

یافته‌ها برای عوامل اجتماعی جمعیت‌شناختی، سبک زندگی و بالینی تنظیم شدند تا اثرات آنها بر نتایج حذف شود. وی گفت، برای مثال، تیم تحقیقاتی سوالاتی در مورد میزان سیگار کشیدن، میزان فعالیت بدنی، سطح تحصیلات و عادات غذایی پرسیدند.

او گفت که محدودیت‌هایی برای تعدیل‌های محققان وجود دارد، زیرا آنها در مورد عوامل دیگری مانند سطح درآمد و شغل سؤال نکردند.

 

به شکر اضافه شده توجه کنید

اگر لاته پر از شکر و ماکیاتو کاراملی می نوشید، شانسی ندارید.

 

طبق این مطالعه، مصرف کنندگان خرید ​​قهوه که گزارش کردند قهوه خود را شیرین می کنند، به طور متوسط ​​1 قاشق چای خوری می نوشند.

 

وی گفت: “اگر فقط 1 قاشق چایخوری شکر به قهوه خود اضافه کنید، فواید قهوه که ما فکر می کنیم وجود دارد، با این 1 قاشق چایخوری به طور کامل نفی نمی شود.”

 

نتایج برای افرادی که از شیرین کننده های مصنوعی در قهوه خود استفاده می کردند کمتر واضح بود، بنابراین محققان نتوانستند برای افرادی که جایگزین های شکر را ترجیح می دهند نتیجه گیری کنند.

 

دکتر دان لیو، سرپرست تیم تحقیق، در ایمیلی می‌گوید: «بر اساس این مطالعه، پزشکان می‌توانند به بیماران خود بگویند که اکثر قهوه‌نوش‌ها نیازی به حذف نوشیدنی از رژیم غذایی خود ندارند، بلکه باید در مورد قهوه‌های تخصصی با کالری بالاتر محتاط باشند.» او از بخش اپیدمیولوژی دانشگاه پزشکی جنوبی در گوانگژو، چین است.

 

قهوه چه تأثیری بر بدن دارد؟

لیو گفت: تحقیقات قبلی نشان داده است که مصرف قهوه می تواند از قلب محافظت کند و به درمان بیماری های دیگر کمک کند. یک مطالعه در سال 2021 گفت که ممکن است خطر ابتلا به مشکلات کبدی را کاهش دهد.

 

گونتر کوهنل، استاد تغذیه و علوم غذایی در دانشگاه ریدینگ در بریتانیا، گفت: قهوه همچنین بسته به نحوه تولید آن، مشخصات سلامتی متفاوتی دارد. او در مطالعه شرکت نداشت.

 

وی گفت که برخی از انواع آن حاوی ترکیبات فنلی هستند که اعتقاد بر این است که مفید هستند.

 

این ترکیبات شیمیایی بر طعم و عطر قهوه تأثیر می گذارند و ارزشمند هستند زیرا می توانند به عنوان آنتی اکسیدان عمل کنند و خواص ضد التهابی و ضد پیری دارند.

 

دو گونه رایج قهوه آرابیکا و روبوستا هستند و تحقیقات نشان می‌دهد که قهوه روبوستا نسبت به قهوه آرابیکا محتوای فنلی بالاتری دارد.

 

دانه‌های قهوه سبز بو داده نشده حاوی سطوح بالایی از ترکیبات فنلی هستند، اما عطر ضعیف آن هنگام دم کردن باعث می‌شود مردم آن‌ها را برشته کنند. بسته به سطح برشته کردن، برخی از ترکیبات فنلی می توانند تجزیه شوند.

 

و بسته به نحوه دم کردن آن، قهوه می تواند حاوی سطوح بالایی از دیترپن ها باشد که ترکیبات شیمیایی هستند که می توانند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش دهند.

 

بر اساس مطالعه ای در سال 2016، قهوه جوشانده و قهوه فرنچ پرس حاوی بالاترین مقادیر دیترپن هستند.

 

قهوه موکا و اسپرسو حاوی مقدار متوسطی دیترپن بودند در حالی که قهوه های فوری یا قهوه های ساخته شده با فیلتراسیون کمترین مقدار را داشتند.

 

منبع : فارسی کلاب

دانلود مقاله

ایندکسر

آموزش سئو
hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort Fethiye Escort Marmaris Escort android rat istanbul duşakabin fud crypter hack forum buy instagram followersarkadaşlık sitesi