صفحه اصلی: نخواهد بود همانگونه که شما فرض می‌کنید است}

هر چه اندازه صفحات کمتر باشد، این اطمینان به وجود میآید که فضای کمتری از این راه به هدر برود. برای نمایش گراف

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

هر چه اندازه صفحات کمتر باشد، این اطمینان به وجود میآید که فضای کمتری از این راه به هدر برود. برای نمایش گرافیکی یک صفحه وب، یک مرورگر وب نیاز است؛ که این نرمافزار باید بتواند اطلاعات را از داخل اینترنت دریافت کند. به طور مشابه، وقتی که اطلاعات صفحهای تغییر میکند، «بیت تغییر» مربوط به آن صفحه هم ۱ میشود تا نشان دهد اطلاعات صفحه دستکاری شده است. مثل «بیت دستیابی» یا «بیت تغییر». در این الگوریتم، هر صفحه دارای یک «بیت دستیابی» است. اما به جای آنکه صفحه مورد نظر بی درنگ حذف شود، سیستمعامل ابتدا به «بیت دستیابی» آن صفحه نگاه میکند، اگر بیت دستیابی صفر بود، صفحه حذف میشود. وقفه ساعت بیت تغییر را صفر نمیکند زیرا این بیت نشاندهنده این مسئله است که آیا صفحه مورد نظر باید بر روی دیسک نوشته شود یا خیر. این صفحه آخرینبار در ۱۴ مارس ۲۰۲۲ ساعت ۱۰:۲۴ ویرایش شدهاست.

این صفحه آخرینبار در ۲۹ اکتبر ۲۰۱۷ ساعت ۱۰:۵۳ ویرایش شدهاست. این صفحه آخرینبار در ۲۷ اوت ۲۰۲۱ ساعت ۱۸:۰۸ ویرایش شدهاست. این الگوریتم مشکل ناهنجاری بلیدی را ندارد. این الگوریتم مشابه الگوریتم FIFO است اما با یک تغییر کوچک که باعث میشود کمی کارایی آن بالاتر برود. هر وقت که صفحه مورد دستیابی قرار گرفت (از آن استفاده شد)، این بیت توسط سختافزار ۱ میشود. در الگوریتم اخیراً استفاده نشده (به انگلیسی: Not recently used)، صفحهای جایگزین میشود که اخیراً کمتر از همه مورد استفاده قرار گرفته است. به عبارت دیگر، صفحهای که از همه قدیمیتر باشد از حافظه خارج میشود تا فضا برای صفحه جدید محیا شود. در سیستمعاملی که از تکنیک صفحهبندی برای مدیریت حافظه مجازی استفاده میکند، الگوریتمهای جایگزینی صفحه تصمیم میگیرند که کدام صفحه باید از حافظه اصلی خارج شده و در دیسک نوشته شود تا فضا برای اختصاص دادن صفحه جدید محیا شود. چرا که اطلاعات آن دست نخورده است و یک نسخه از آن در دیسک وجود فروشگاه اینتکس دارد. هرگاه که سیستمعامل اطلاعات صفحهای را تغییر میدهد، این بیت ۱ میشود.

این صفحه بخشی از ابرقاره قدیمی گوندوآنا بوده که حدود ۱۰۰ میلیون سال پیش از آن جدا شده و بهسوی شمال حرکت کردهاست. صفحه گسترده (به انگلیسی: Spreadsheet) به صفحات جدولبندی شده که قابلیت انجام محاسبات ریاضی را دارند اطلاق میشود. همچنین فرایندهایی که اولویت بالایی دارند، میتوانند صفحات فرایندهایی که اولویت پایینتری دارند را جایگزین کنند. توجه کنید که در این الگوریتم اولویت صفحهای که تغییر کرده، اما استفاده نشده، از صفحهای که استفاده شده، اما تغییر نکرده کمتر است. این الگوریتم بدین شکل کار میکند: در جدول صفحه، هر صفحه دارای چند بیت کنترلی است. مراحل انجام این کار بدین صورت است که صفحهای که برای جایگزینی انتخاب شده از حافظه اصلی خارج شده و در دیسک نوشته میشود. در این حالت برای آوردن صفحه جدید به حافظه، مجبور هستیم صفحاتی را از حافظه خارج کرده و در دیسک بنویسیم تا فضای کافی برای اختصاص صفحه جدید فراهم شود. Article h᠎as be en g​enerat ed wi th the help  of GSA Content Generator D​emov​ersion!

در این الگوریتم صفحهای از حافظه خارج میشود که از همه زودتر وارد حافظه شده باشد. اما کارایی آن از همه الگوریتمها به مراتب بالاتر است. اما در صفحهبندی سراسری، هر صفحهای که در حافظه است را میتوان برای جایگزینی انتخاب کرد. مرورگرهای وب این فایلها را فقط برای بار اولی که از سرور میخوانند دانلود میکنند دفعات بعدی برای دسترسی به این فایلها آنها را از طریق محل حافظه داخلی یا همان cache بارگذاری مجدد مینمایند. در صفحهبندی محلی صفحهای برای جایگزینی انتخاب میشود که متعلق به همان فرایند باشد. در برخی دیگر از سیستمها، از همان ابتدای اجرای برنامه تعدادی از صفحات وارد حافظه میشوند. ممکن است یک برنامه را اجرا کنند که ممکن است کد و دادهاش در صفحات مجزا باشند. نرمافزارهای صفحه گسترده این امکان را فراهم مینمایند که دادهها را به صورت سطر و ستون وارد نمایید. این الگوریتم فقط به صورت تئوری بوده و قابل پیادهسازی نیست. این الگوریتم دارای مشکل ناهنجاری بلیدی است و خیلی کم از آن استفاده میشود. اگر این بیت ۱ بود، ابتدا صفحه بر روی دیسک نوشته میشود و سپس صفحه جدید وارد حافظه شده و جای این صفحه را میگیرد. یک وب سایت دینامیکی ابتدا در سمت سرور ساخته میشود و سپس به کاربر نمایش داده میشود.

آخرین مطالب