صفحه اصلی میلیون دلاری

داده مدنظر را داخل قاب موجود بارگذاری کند. استفاده کند. در این روش سیستم عامل دادهها را از حافظه ثانویه گرفته

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

داده مدنظر را داخل قاب موجود بارگذاری کند. استفاده کند. در این روش سیستم عامل دادهها را از حافظه ثانویه گرفته و داخل صفحههایی با اندازه یکسان میریزد. در این صورت باید قبل از آزاد کردنش داده آن را در ریسک بنویسیم. از آنجا که برای هر دسترسی به حافظه باید آدرس منطقی را به آدرس فیزیکی تبدیل کنیم، خواندن جدول صفحه به ازای هر بار مراجعه به حافظه هزینهبرخواهد بود. جدول صفحهبندی را بهروز کند تا ارجاع درست به قاب جدید در آن قرار بگیرد. هرچه اندازه صفحه کوچکتر در نظر گرفته شود، سیستم از صفحات بیشتری استفاده میکند که در این حالت به جدول صفحهای با اندازه بزرگتر نیاز است. پس از گذشت مدتی از شروع برنامهها رایج است که اکثر برنامهها روی قسمت کوچکی از صفحات کد و داده فعالیت کنند، تا کل حافظه مورد نیاز آن خود. درگاه ملی آمار. بایگانیشده از روی نسخه اصلی در ۲۱ آبان ۱۳۹۲. صفحات پوستهٔ زمین (به انگلیسی: تکتونیک) به این دلیل قابلیت حرکتی دارند که سنگکُرههای پوشانندهٔ سطح زمین دارای جِرم حجمی و نیروی بیشتری در مقایسه با لایههای زیرینِ خود به نام سستکُره هستند.  Post h as  be᠎en generated with GSA  C onte nt  Generator​ D​em oversion!

بر اساس این نظریه، سنگکُره (پوستهٔ کُرهٔ زمین) (به انگلیسی: لیتوسفر) زمین از صفحاتی (به انگلیسی: صفحات تکتونیکی) تشکیل میشود که در کل شامل ۷ یا ۸ صفحهٔ اصلی، که در مواردی خود از تعدادی صفحات کوچک تشکیل میشوند، ساخته شدهاست. زمینساخت صفحهای یا تکتونیک صفحهای (به انگلیسی: Plate tectonics) به بررسی و مطالعهٔ حرکات وسیعمقیاس در سنگکُرهٔ (به انگلیسی: لیتوسفر) کُرهٔ زمین میپردازد. هفت صفحه اصلی در دنیا وجود دارد که عبارت از صفحات تکتونیکی آفریقا، قطب جنوب، اوراسیا، هند و استرالیا، آمریکای شمالی، اقیانوس آرام و آمریکای جنوبی هستند. معمولاً صفحه کلیدهای دستهای تمامی کلیدهای الفبایی و نمادهای رایج که در صفحه کلیدهای استاندارد وجود دارد استفاده میکند و بعضی از نمادها تنها با فشار دادن دو کلید در دسترس هستند؛ که یکی از آنها به عنوان کلید عملگر مانند شیفت برای نوشتن حروف بزرگ کاربرد دارد. با اینکار بیشتر اطلاعات بر روی بانکهای اطلاعاتی قرار خواهد گرفت، به همین علت موتورهای جستجو برای فهرست بندی صفحات در سایتهای دینامیکی کار سختی را پیش رو دارند از این جهت سایتهای استاتیک برای موتورهای جستجو از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. برنامه با ادامه روند اجرایش ممکن است به صفحات بیشتری نیاز داشته باشد که در حافظه اصلی نباشند و با رخ دادن عیبهای صفحه، صفحات مورد نیاز از فایل اجرایی توسط سیستم عامل به حافظه اصلی بارگذاری میشوند.

وقتی مجموعه کاری رشد میکند حل عیبهای صفحه قابل مدیریت خواهد بود تا جایی که به یک نقطه بحرانی میرسیم. کوبیدگی وقتی روی میدهد که برنامه با دادهساختارهای بزرگ کار میکند و این داده ساختارها مجموعه کاری را افزایش میدهند و باعث بروز عیبهای صفحه متوالی میشوند که در نتیجه سرعت سیستم به شدت افت میکند. از آنجایی که پیکسل بسیار کوچک است و بهآسانی دیده نمیشود، پیکسلها در قالبهای ۱۰۰ تایی و در ابعاد ۱۰ × ۱۰ برای فروش ارائه شدند؛ در نتیجه حداقل قیمت خرید پیکسلها ۱۰۰ دلار بود. صفحهٔ اصلی وبگاه متشکل بود از یک بنر که نام وبگاه روی آن نقش بسته بود، یک شمارشگر که تعداد پیکسلهای فروختهشده را نشان میداد، یک نوار ناوبری که حاوی ۹ پیوند کوچک به صفحات داخلی وبگاه بود، و یک شبکهٔ مربعی خالی متشکل از ۱٬۰۰۰٬۰۰۰ پیکسل که به ۱۰٬۰۰۰ قالب ۱۰۰ پیکسلی تقسیم شده بود. برخی از خریداران پیکسل عبارت بودند از: فروشگاه کادویی بونانزا، پاندا سکیوریتی، تهیهکنندگان والمارت: هزینهٔ بالای قیمت پایین، اورنج، تایمز، راپسودی، تینیشس دی، یاهو! از این دانش برای مطالعهٔ نحوهٔ رخداد زلزله، زمینشناسی مهندسی و مطالعهٔ مخازن نفت و گاز استفاده میشود.

حافظه اختصاص یافته توسط سیستم عامل برای یک فرایند یا پردازش. های متعددی باشد، که هر یک قسمت واحد از حافظه را در زمانهای مختلف اشغال میکنند. لینوکس پارامترهایی را در /proc/sys/vm/swappiness ارائه میکند که زمان مبادله به خارج و آزادسازی صفحات را تعیین میکنند. کنترل را به برنامهای که قبلاً از آن کنترل را گرفته بود برگرداند و دستوری را که باعث ایجاد عیب صفحه شده بود را مجدد اجرا کند. محل داده را روی دیسک مشخص کند. پشت پایه و روی یک تکیه گاه قرار دارد. اگر جلوی خالی شدن این صف را بگیریم سربار محاسباتی سرویس یک عیب صفحه کم میشود. اگر برنامهای با رجوع به یک صفحه دزدیده شده عیب صفحه بدهد سیستم عامل میتواند بدون خواندن از حافظه اصلی محتوای آن قاب صفحه را برگرداند این عمل اصطلاحاً بازپسگیری نام دارد. برنامه طراحی میشود. برای افزایش سرعت پاسخ گویی سیستم، سیستم صفحهبندی پیشبینی میکند که کدام صفحات قرار است مورد استفاده قرار بگیرد و آنها را به حافظه اصلی بارگذاری میکند قبل از این که برنامهای به آنها رجوع کند و عیب صفحه رخ دهد. سیستم عامل میتواند به شکل دورهای صفحات کثیف را پیش تمییز کند یعنی صفحات دستکاری شده را به دیسک بریزد با وجود اینکه ممکن است باز هم دستکاری شوند.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد سایت اینتکس استخر بادی لطفا از صفحه ما بخواهید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن