این چیزی است که من درباره تقویت خودرو می دانم

استفاده از خودرو در سبک زندگی شهروندان شهرهایی همانند کپهناگ میتواند آن شهروندان را از لحاظ مالی در یک نقطه ض

توسط مدیر سایت در 12 اردیبهشت 1402

استفاده از خودرو در سبک زندگی شهروندان شهرهایی همانند کپهناگ میتواند آن شهروندان را از لحاظ مالی در یک نقطه ضعف قرار دهد. موتور آنها نوعی موتور سبک با سرعت بالا در حدود ۹۰۰RPM بود که نسبت به موتورهای احتراق داخلی آن زمان که حداکثر دورشان ۲۰۰RPM بود نوعی موفقیت محسوب میشد. با همکاری این شرکت، حجم موتور پراید از ۱۳۰۰ سی سی به ۱۵۰۳ سی سی و نسبت تراکم آن، از ۸/۵ به ۹/۷ افزایش یافتهاست و حداکثر توان آن به ۸۷ اسب بخار رسیدهاست که توان خروجی پایینی برای یک موتور ۱۵۰۰ سی سی است. محیط این بلوکها به روی همه خودروها و اتوبوسهای شهری بازمیماند، در حالی که در فضای داخلی این بلوکها فقط اجازه تردد به با حداکثر سرعت ۱۰ مایل در ساعت به افراد و ترافیک محلی داده میشود. اگر زمین به درستی تخصیص مجدد شود، میتواند اثر جزیره گرمایی شهری را نیز کاهش دهد. یکی از مهمترین عناصری که در جریان احتراق موتور حضور دارد، اکسیژن است که مستقیما از هوای بیرون به درون موتور خودرو وارد می شود.این هوای ورودی به موتور قبل از وارد شدن به محفظه احتراق از فیلتر هوای خودرو گذشته تا بدون آلودگی و گرد و غبار، وارد موتور خودرو شود.فیلتر هوای معمولی خودروها خاصیت خنک کنندگی نداشته و از طرف دیگر توان ارائه هوای زیاد به موتور را در زمان نیاز ندارند.هنگامی که ما پای خود را روی پدال گاز می فشاریم، دریچه هوا به موتور بازتر می شود و اگر هوای کافی به موتور نرسد، مطمئنا نمی توان از موتور انتظار قدرت بیشتری داشت.فیلتر هوای اسپرت با سیستم خنک کننده این امکان را می دهد تا تمام نیاز موتور به هوا رفع گردد و در هنگام فشردن پدال گاز، هوای خنک سریعا به موتور انتقال یابد تا خودرو کم نیاورد. اگر قصد دارید تا خودروی خود را در بهترین شکل ممکن تیونینگ کنید، حتما باید این چیپ را با یک نمونه اسپرت آن تعویض کنید.در شرایط معمول نیز می توانید از یک متخصص بخواهید تا این چیپ را دوباره برای شما تنظیم یا ریمپ کند و شرایط اسپرت تری را به آن تحمیل کند تا در مواقعی که نیاز به قدرت و سرعت بیشتری دارید، ECU بتواند این میزان قدرت را با باز کردن دریچه های هوا، افزایش میزان پاشش سوخت در انژکتور و سایر موارد، به خودرو کمک نماید.

این شرکت از ابتدای کار تاکنون تمرکز خود را روی فروش و خدمات پس از فروش و گارانتی و تیونینگ خودروهای بامو و مینی معطوف کردهاست. پرشیا خودرو به جهت کاهش هزینههای تعمیر و نگه داری خودروهای بامو با عمر بالای ۵ سال طرح فروش قطعات با برند «پرشیا ساین» را راه اندازی کردهاست. روان کننده هایی که از انواع مصنوعی هستند، اصطکاک داخل فضای موتور را کاهش داده و نهایتا سبب افزایش عمر موتور می گردند. روان کنندههای مصنوعی اصطکاک را کاهش میدهند و باعث افزایش عمر کلی موتور خودرو خواهند شد. در نتیجه، هنگام استفاده از CFRP برای برنامههای کاربردی بارگیری بحرانی، مهندسان ممکن است نیاز به طراحی در حاشیههای امنیتی قابل توجهی برای ارائه قابلیت اطمینان قطعات مناسب در طول عمر مفید خود داشته باشند. علاوه بر این، برنامههای آتی اجرای «سوپر بلوکها» در بارسلون میتواند میزان جمعیت مسکونی در معرض آلودگی صوتی بیش از ۶۵ دسیبل را از ۴۲٫۵٪ به ۲۶٫۵٪ درصد کاهش دهد. آلودگی هوایی بیرونی بهطور کلی سبب مرگ حدود ۹ میلیون نفر در سراسر جهان در طی یک سال میشود و دور نگه داشتن خودروها از مناطق پرجمعیت میتواند پیامدهای این آلودگی را کاهش دهد. خود کمک کنید. برای تقویت این بخش میتوانید از لولههای اگزوز تقویت شده یا اسپرت استفاده کنید که به دلیل داشتن قطر بیشتر و مبدل کاتالیزور ارتقا یافته، قدرت خودرو را به مقدار قابلتوجهی افزایش دهد. پدیده جزیره گرمایی شهری زمانی رخ میدهد که بتن و آسفالت جایگزین فضای سبز در یک منطقه میشوند و در نتیجه دما به دلیل سپیدایی و اثرات دیگر افزایش خواهد یافت. قطعات با کارایی بالا با استفاده از قالبهای تک اغلب با کیسههای خلاء و یا اتوکلاو درمان میشوند، زیرا حتی حبابهای کوچک هوا در مواد باعث کاهش قدرت میشوند. بعد از رسم یا چرخش، رشتههای پلیمری پلیمر برای گرم کردن اتمهای غیر کربن (کربن سازی) و تولید فیبر کربن نهایی، گرم میشوند. مهندسی خودرو (به انگلیسی: Automotive engineering) به عنوان مادر کلیه رشتههای منشعب از مهندسی مکانیک شناخته میشود زیرا مهندسی مکانیک با صنعت خودرو آغاز گردید و سازوکارها، فنون و تجربیات حاصل از آن در بخشهای دیگر بکار گرفته شد. همین مورد سبب میشود که سرعت خودرو که متاثر از این 2 عامل است، محدود گردد. طبیعی است که برای سریعتر حرکت کردن خودرو باید سوخت بیشتری در محفظه سوخت وجود داشته باشد اما متاسفانه به دلیل ظرفیت محدود موتور آن نمیتوانید این کار را با افزودن روغن بیشتر انجام دهید. برخی دیگر از رانندگان هم به دلیل کم شدن میزان بازدهی قدرت ماشین خود، برای تقویت موتور خودرو دست به کار می شوند.

در طرحهای توسعه مجدد برای مناطق مسکونی مرکزی و ثروتمند، سود کمی کسب کنند و دسترسی آسان خود را به داخل و مرکز شهر را از دست بدهند. یک جایگزین مناسب برای پیکربندی غیرمتمرکز، میتواند یک ایستگاه مرکزی حملونقل عمومی باشد که توسط فروشگاهها و خدمات متراکم احاطه شدهاست و دسترسی آسان عمومی را بدون نیاز به پیادهروی برای شهروندان فراهم میکند. این صفحه آخرینبار در ۲۷ آوریل ۲۰۲۱ ساعت ۰۴:۵۷ ویرایش شدهاست. عصر ایران. بایگانیشده از اصلی در ۴ اوت ۲۰۲۱. بایگانیشده از اصلی در ۱۲ مه ۲۰۱۰. در مرحله اول ۱۰ ایستگاه در بافت تاریخی ساخته شده و در مراحل بعدی قرار است ۱۲ ایستگاه اضافه شود. ورود خودرو به بافت تاریخی یزد به دلیل کم عرض بودن بسیاری از ورودیهای آن ممکن نیست و سیاستهایی برای جلوگیری از ورود ترافیک موتوری و خودرویی به آن نیز اتخاذ شدهاست. به عنوان مثال کوچههای باریک و کم عرض بسیاری از شهرها همانند بافت تاریخی یزد در دسترس بسیاری از خودروها نمیباشد. این مطالعه میتواند ضرورت ایجاد پارکینگ کافی در نزدیکی این مناطق را نشان دهد و ممکن است به عنوان نکته ضعفی در این مدل دیده شود. به عنوان مثال ورود خودروها ممنوع میباشد و رفت و آمد اصلی شهروندان عمدتاً با کمک حیواناتی چون اسب، دوچرخه و قایق است. با این حال استفاده از سامانههایی چون حملونقل سریع شخصی به دلیل شباهتشان به خودرو مورد انتقاد بودهاست. با افزایش پراکندگی شهری و وابستگی به خودرو، مسائل اجتماعی و زیبایی شناختی به دلیل گسترش تفکیکگرایی و انزوا تحت تأثیر منفی قرار میگیرد و با گذار به یک شهر بدون خودرو میتوان سلامت روان را بهبود داد. به همین دلیل سامانه کلاچ آن از پراید سفتتر است. همچنین میتوان به وسیله این سامانه صدای ساختگی موتور را ایجاد کرد، بهویژه برای خودروهای برقی و بدون صدا که با این صدا راننده حس میکند در یک خودروی سریع نشستهاست. در سال ۲۰۱۵ برای فورد موستانگ، یک سامانه اکوبوست کنترل نویز فعال توسعه داده شد که صدای موتور تقویت شده را از طریق بلندگوهای ماشین پخش میکرد. معمولا در خودروهای معمولی، مسیر خروجی هوا از موتور تا سر اگزوز بسیار پیچ در پیچ طراحی می شود.این پیچ و تاب در اگزوز معمولا به خاطر کاهش میزان صدای خروجی از اتومبیل می باشد. ارتقای اجزای تشکیل دهنده اگزوز که متشکل از مانیفولد دود، کاتالیزور و منبع اگزوز است، میتواند قدرت موتور و توان خروجی را افزایش دهد. بدون نگرانی می توانید روش های تقویت موتور خودرو را انجام دهید. که برای کاهش وزن آن، می توانید آن را با یک چیب اسپرت تعویض کنید.

توجه کنید که در فواصل زمانی منظم سرویسهای دورهای را انجام دهید تا موتور را در نزدیک ترین حالت مطلوب خود تقویت کنید. که شما می توانید برای تقویت موتور خودرو، هر یک از این قطعات را ارتقا ببخشید. شیشه بالابر برقی برای شیشههای عقب خودرو، که در SX به صورت دستی است. این سامانه نسبت به تعلیق پراید از پایداری و عملکرد بهتری برخودار است و بر خلاف پراید، میل موج گیر و میل کششی به صورت مستقل از هم میباشند. این خودرو بر خلاف نسل قبلی ، دیفرانسیل جلو است که حذف دیفرانسیل و گاردان از عقب خودرو باعث میشود فضای کابین بازتر شده و بتوان لاستیک زاپاس را به زیر فضای بار انتقال داد. یک سوپرشارژر، با فشرده کردن هوای ورودی به میزان بیشتری نسبت به فشار اتمسفریک، باعث ورود هوای بیشتر به موتور میشود بنابراین میزان سوخت بیشتری با هوا مخلوط شده که در نتیجه باعث تقویت موتور ماشین خواهد شد. نام دودیون هنوز باقی است زیرا هماکنون طرح او در محورهای عقب برخی خودرها مانندآستین و اوپل استفاده میشود. دو اثر دیگر این دانشمند آلمانی یعنی سوپاپ قارچی شکل و سیستم خنک کاری با آب او هنوز مورد استفاده قرار میگیرند. ماتریکس اپوکسی مورد استفاده برای تیغه موتور فن طراحی شدهاست که در برابر سوخت جت، روانکاری، و باران آب نامناسب است و رنگ خارجی در قطعات کامپوزیت برای به حداقل رساندن آسیب نور نور ماوراء بنفش اعمال میشود. البته اسپری شدن آب داخل مانیفولد ورودی موتور سبب سرد شدن مخلوط سوخت و اکسیژن می گردد که بازدهی موتور را بیشتر می کند. دقیقا مانند CAI، سوپرشارژرها و توربوشارژرها با افزایش منبع هوا در داخل موتور کار میکنند، در نتیجه باعث می شوند تا سوخت بیشتری مصرف و قدرت موتور افزایش یابد. که استفاده از قطعات و طراحیهای مشترک، باعث کاهش هزینه تمام شده طراحی آن شد. سایپا در طراحی این خودرو، تا حد زیادی از مشاوران و طراحان ایتالیایی، آلمانی و کرهای کمک گرفت. شیوهٔ نامگذاری الفبایی منسجم برای ستونهای خودرو، امکان استفاده از ارجاعدهی مشترک در تمام گفتگوهای طراحی و ارتباطات منتقدانه را فراهم میکند. این ستون بهعنوان یک پشتیبان ساختاری برای سقف خودرو کاربرد داشته، و بهعنوان محلی برای نصب کلون درهای جلو و لولای درهای عقب طراحی میشود. سامانه تعلیق و اکسل عقب نیز از نوع میله پیچشی نیمه مستقل semi-independent و مشابه اکسل عقب خودروهای تندر، دوو سیلو، پراید و ریو است؛ ضمن اینکه قطعات ریو در بخشهایی از سیستم تعلیق تیبا دیده میشود.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت norbert performance.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن